اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۴۷۵۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مرگ روزانه ۴۳ نفر درحوادث ترافیکی در کشور

رییس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد و همچنین گفت: روزانه ۴۳ نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را ازدست می دهند و ۹۱۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد و همچنین گفت: روزانه ۴۳ نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را ازدست می دهند و ۹۱۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

سردار مهری در اجلاس سالانه جوامع ایمن ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه دیدگان نفتکش سانچی اظهارکرد: سالیانه در دنیا یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل تصادفات می میرند و ۵۵ میلیون نفر نیز مجروح می شوند . سال گذشته ۱۶هزار نفر در کشور ما در تصادفات جان خود را از دست دادند و ۳۳۳ هزارنفر نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۵۰ درصد کسانی که در حوادث جان خود را از دست داده‌اند به دلیل حوادث ترافیکی بود و ۵۰ درصد دیگر نیز به دلیل آتش‌سوزی، سیل ، طوفان و غیره فوت شده‌اند.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، ۷۳ درصد جانباختگان حوادث جاده ای در خارج از شهرها و ۲۷ درصد آنها در درون شهرها جان خود را از دست می دهند در این میان سهم عابر پیاده و موتور سواران در داخل شهرها ۸۰ درصد است و در مجموع موتورسوارها ۲۴ درصد و عابران پیاده ۲۰ درصد در تصادفات سهیم هستند.

سردار مهری با بیان اینکه در سال ۸۴ ، ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را به دلیل این حوادث از دست دادند، تصریح کرد: اما آمار جانباختگان حوادث ترافیکی سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت، این موضوع نتیجه هماهنگی دستگاه‌های مختلف بود. یکی از اقدامات مهم پلیس در دهه ۸۰ اجرای طرح‌هایی مانند همیاران پلیس، فرهنگ‌یاران ترافیک و راهوران محلات بود، علاوه بر آن فرهنگ‌سازی رسانه‌های گروهی و کمک‌های خوب صنعت بیمه برای تامین تجهیزات لازم برای موتورسوران نیز در این زمینه موثر بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین اعلام کرد: سال‌های گذشته بیش از ۸۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شد که تا کنون ۳۰۰۰ نقطه رفع و اصلاح هندسی شده است، اما هنوز ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد.

به گفته سردار مهری، نقطه حادثه خیز به نقطه‌ای اطلاق می‌شود که عامل جاده‌ای باعث شده بیش از دو بار در آن نقطه تصادف ایجاد شود.

وی بااشاره به افزایش شمار خودرو در کشور، گفت:‌ در سال ۱۳۸۴ حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور داشتیم اما امروز این رقم به بیش از ۲۰ میلیون خودرو افزایش یافته است. در آن سال‌ها حدود چهار میلیون دستگاه موتورسیکلت داشتیم که امروز به ۱۱.۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

سردار مهری با بیان اینکه به رغم افزایش تعداد وسایل نقلیه اما فرهنگسازی بهتر از گذشته انجام می‌شود، تاکید کرد: مشارکت مردمی و ارتقای فرهنگ ترافیک می‌تواند نقش موثری در کاهش حوادث ترافیکی داشته باشد. ۳۰ درصد عوامل تصادفات امروز مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، به همین دلیل باید فرهنگ و آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیریت جامعه چی میگه فقط نزنه جاده فرعی

    • بدون نام

      مسولین محترم درکارخود ایمان به خداوجدان کاری ودرکنارشون اختلاس داشته باشید لامشکل فقط جاده های دردست اقدام هشت بانده وزیرگزردرست کنیدوکنارجاده ها خاکریزی ایمنی باشه من حاضرم ازوزیر راه ترابری تا ان ابدارچی جهت جاده سازی اموزش رایگان میدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج