۶۶۵۱۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جلوگیری از تخریب و ساخت‌ و ساز در «خانه نیما»

شهردار منطقه یک تهران ضمن اعلام موضع رسمی شهرداری گفت: قطعا ما در شهرداری منطقه یک تهران از تخریب ملک جلوگیری کرده و اجازه هیچ‌ ساخت و سازی را در آن نخواهیم داد.

خبرگزاری فارس: حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی، شهردار منطقه یک تهران درباره جلسه برگزار شده با عضو شورای شهر و وکیل مالکان خانه «نیما یوشیج» در منطقه دزاشیب اظهار داشت: طی هفته گذشته جلسه‌ای با آقای حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، همچنین وکیل مالکان خانه برگزار شد.

شهردار منطقه یک با تاکید بر اینکه در این جلسه بحث بر سر این بود که خانه نیما یوشیج یا توسط شهرداری خریداری شود و یا توسط NGOها گفت: در این جلسه با توجه به اینکه وکیل مالکان حضور داشت و طبق معمول چون طرف مالک قصد فروش را دارد، طبیعتا در قدم نخست قیمت نامتعارف پیشنهاد می‌شود، یعنی مثلا اگر در محل قیمت‌ها حدود ۷ میلیارد است، ۱۳ یا ۱۴ میلیارد یعنی دو برابر قیمت منطقی را پیشنهاد شد.

تاجیک اسماعیلی با بیان اینکه قرار بر این شد یا ملک توسط شهرداری و یا NGOهای ادبی خریداری شود، تصریح کرد: چندی پیش شاعران با توجه به اینکه نیما یوشیج پدر شعر نو محسوب می‌شود اعلام کرده‌اند که خرید را انجام می‌دهند، (اینجا بخوانید)اما قرار شد به کمک شهرداری، شورای شهر و NGOها ادامه مسیر رایزنی‌ها صورت گیرد.

وی افزود: قطعا ما در شهرداری منطقه یک تهران از تخریب ملک جلوگیری خواهیم کرد و اجازه هیچ‌گونه ساخت و سازی را در آن نخواهیم داد.

اسماعیلی با تشریح روند خرید و بیان اینکه در حال حاضر شهرداری در شرایط خوب مالی به سر نمی‌برد و ممکن است ما (شهرداری) نتوانیم این خانه را بخریم، گفت: با تمام این موارد شهرداری اجازه تخریب و ساخت در این خانه را نمی‌دهد.

شهردار منطقه یک تهران ضمن اشاره به جلسه با وکیل مالکان خاطرنشان کرد: وکیل خانواده مالک اعلام کرده است که مالکان آمادگی فروش را دارند، اگر کسی خواهان خرید ملک باشد فروخته خواهد شد، این ملک قطعا با نرخ کارشناسی بفروش می‌رسد و قطعا در فروش خانه از کارشناسی اصلی دادگستری استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ خانه نیما یوشیج در سال ۱۳۸۰، مصادف با سالمرگِ شاعر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. حال، پس از گذشت ۱۶ سال، خبر‌ها حاکی از آن است که این خانه از فهرست آثار ملی ایران خارج شده و در وضعیتِ نامساعدی به سر می‌برد. این خانه در دوره پهلوی دوم ساخته شده و فاقد ارزش معماری بوده و اهمیت آن به سبب زندگی شاعر شهیر کشورمان نیما یوشیج است. نوع معماری این خانه از معماری اغلب خانه‌های شمیران تبعیت کرده است. سقف شیروانی و ایوانی که با ۸ ستون فلزی، نمای اصلی را دربر گرفته، از مشخصات این بنا است.

گفتنی است، خبرگزاری فارس در خبر و گزارش‌های مختلف به بی‌توجهی مسئولان و ویرانه شدن خانه نیما یوشیج پدر شعر نو پرداخته است که این گزارش‌ها موجب شده مسئولان و هنرمندان در واکنش به این خبر، خواهان نگهداری و ثبت مجدد آن شوند. مجموعه گزارش‌ها و گفت‌وگوهای فارس را اینجا و اینجا و اینجا بخوانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج