جاباما
۶۶۵۵۸۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

زاکربرگ: کاربران بگویند کدام منبع خبری معتبر است

رسانه‌های خبری در فیس‌بوک بر اساس میزان اعتماد کاربران دسته‌بندی می‌شوند. اولویت بندی اخبار ناشران ابتدا با کاربران آمریکایی آزمایش شده و سپس سیستم اعتمادسازی به اخبار موثق توسط کاربران در سطح بین‌المللی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وبسایت خبرآنلاین: رسانه‌های خبری در فیس‌بوک بر اساس میزان اعتماد کاربران دسته‌بندی می‌شوند. اولویت بندی اخبار ناشران ابتدا با کاربران آمریکایی آزمایش شده و سپس سیستم اعتمادسازی به اخبار موثق توسط کاربران در سطح بین‌المللی به اجرا گذاشته خواهد شد.

«آدام موسری» مدیر بخش «خوراک خبری» ضمن اعلام این مطلب گفت: "ابتدا برگزیده‌ای از کاربران آمریکایی به اخبار مندرج در پست‌ها از منابع گوناگون رای می‌دهند. سپس بر اساس آرای اخذشده، منبع خبری اولویت بندی شده و فهرستی از منابع خبری معتبر فهرست خواهند شد. سپس منابع خبری نامعتبر از فهرست کنار گذاشته می‌شوند و بدین ترتیب اعتماد به محتوای خبری منابع موثق بیشتر می‌شود تا در نهایت منابع معتبر بر اساس محتوای مورد قبول توسط کاربران تعریف و تثبیت شود."

کاربران خواهند گفت مثلا فلان منبع خبری تا چه حد موثق است و اگر این ارزیابی درست از آب در بیاید، در سطح بین‌المللی اعمال خواهد شد.

فیس‌بوک برای مبارزه با اخبار جعلی و پروپاگاندای روسی تحت فشار قرار گرفته و برای بازیابی و اعتمادسازی مجدد استراتژی خبری جدیدی را برای خود تعریف کرده است.

زاکربرگ نیز در پست جداگانه‌ای نوشت: "برخی سایت‌های خبری فقط توسط کاربران خاص خود دیده می‌شوند و سایر مردم به آنها استناد نمی‌کنند. اعتماد با منبع خبری توسط غیر خودی‌ها می‌تواند در مبارزه با اخبار جعلی نقض موثری داشته باشد."

وی افزود:"هدف این است که اگر کاربر خبری را در پست‌های فیس‌بوک می‌خواند، خیالش از معتبر بودن منبع آن راحت باشد."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیریت انسان کار بلد وبا وجدان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج