adexo3
۶۶۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیش‌بینی اكونومیست از تورم امسال ایران

واحد اطلاعات اقتصادی اكونومیست در تازه ترین گزارش خود به بررسی چشم انداز اقتصادی و تجاری ایران پرداخت و نوشت رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایران در آینده نزدیك كمتر از پتانسیل واقعی این كشور خواهد بود.

واحد اطلاعات اقتصادی اكونومیست با پیش‌بینی رشد ۲ درصدی و تورم ۲۰ درصدی برای اقتصاد ایران در سال جاری میلادی متوسط نرخ تورم در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ را ۱۶.۲ درصد برآورد كرد.

واحد اطلاعات اقتصادی اكونومیست در تازه ترین گزارش خود به بررسی چشم انداز اقتصادی و تجاری ایران پرداخت و نوشت رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایران در آینده نزدیك كمتر از پتانسیل واقعی این كشور خواهد بود.

اكونومیست در ادامه افزود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها كه از اواخر سال گذشته آغاز شده است تاثیرات منفی كوتاه مدتی بر رشد اقتصادی ایران داشته است. اجرای این قانون در شش ماه نخست سال مالی ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ ایران موجب كاهش چشمگیر مصرف بخش خصوصی و هزینه های مصرفی این بخش در اقتصاد ایران شده است كه این مساله موجب كاهش تقاضای كل در اقتصاد ایران خواهد شد.

اجرای نادرست این قانون به شدت به صنایع ایران ضربه وارد كرده است چرا كه قرار بر این بود صنایع ایران ۳۰ درصد از منابع مالی ناشی از صرفه جویی در پرداخت یارانه ها را از دولت دریافت كنند اما مبالغی ناچیز در اختیار آن ها قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایران از ۲.۹ درصد در سال مالی ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ به ۲ درصد در سال ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ خواهد رسید.

با توجه به كاهش همكاری های تجاری و اقتصادی شركتهای غربی با ایران، ایران سعی كرده تا منابع مالی و سرمایه گذاری های لازم را از كشورهای آسیایی جلب و جذب كند. با توجه به اعمال تحریمهای اقتصادی و تجاری از سوی كره جنوبی و ژاپن بر ضد ایران، بزرگترین و مهمترین شریك تجاری ایران شركتهای چینی هستند.

بر اساس گزارش اكونومیست نرخ تورم ایران امسال به بیش از ۲۰ درصد خواهد رسید. بر این اساس میانگین نرخ تورم ایران طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به بیش از ۱۶.۲ درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود بانك مركزی ایران كنترل شدید خود بر بازار ارز را با هدف مدیریت كاهش تدریجی نرخ ارز ادامه خواهد داد . بر اساس پیش بینی اكونومیست ارزش دلار در برابر ریال از ۱۰۲۴۵ ریال در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۱۱۹۹۲ریال در سال ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت. با توجه به كاهش تولید و صادرات نفت و صادرات غیر نفتی ایران پیش بینی می شود مازاد تجاری ایران در سال ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ میلادی به كمتر از ۱۴.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع : فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پیش‌بینی اكونومیست از تورم امسال ایران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج