adexo3
۶۶۷۵۱۱
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

تاکید بر رعایت شرایط مردم در نرخ‌گذاری آب و برق

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه نرخ‌گذاری در حوزه آب و برق به گونه‌ای صورت گیرد که مردم با مشکل مواجه نباشند گفت: مردم باید از اسراف جلوگیری کرده و در حد نیاز مصرف آب و برق داشته باشند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه، وزارت نیرو را یکی از مجمو‌عه‌های مهم کشور دانست و گفت: مساله آب با حیات مردم مرتبط است و در قرآن کریم نیز بر نقش مهم آب در زندگی انسان تاکید شده است و برق نیز همین اهمیت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه احتیاجات اولیه انسان‌ها به وسیله آب و برق تامین می‌شود اظهار کرد: در اسلام و انقلاب اسلامی خدمت به مردم دارای ثواب و فضیلت زیادی است و خداوند به شما این توفیق را داده که در راه این خدمت گام بردارید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در اسلام سه نوع مسؤولیت وجود دارد گفت: اول مسؤولیت فردی است که هر فردی موظف است که در این دنیا خود را بسازد؛ تمام افراد در این دنیا خام به دنیا قدم می‌گذارند و هر انسانی وظیفه دارد خود را از لحاظ ایمان و اخلاق و عمل بسازد.

وی با تاکید بر اینکه تمام انسان‌ها مسؤولیت دارند در راستای تکامل خود بکوشند خاطرنشان کرد: اگر کسی کوتاهی کند نزد خداوند متعال مسؤولیت دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها اجتماعی است افزود: هیچ فردی قادر نیست تمام احتیاجات خود را تامین کند و هرکسی احساس کند که با اجتماع ارتباط دارد در قبال آن نیز مسؤولیت دارد.

وی به مسؤولیت‌های شغلی افراد مختلف در جامعه اشاره کرد و گفت: شغل مسؤولیت‌آفرین است و امانتی در اختیار انسان بوده که در برابر آن باید به خدا و مردم پاسخگو بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تمام مردم زیر چتر شغلی مجموعه وزارت نیرو زندگی می‌کنند خاطرنشان کرد: به همین خاطر این شغل بسیار مهم است.

وی با اشاره به معیشت سخت مردم گفت: نرخ‌گذاری در حوزه آب و برق به گونه‌ای صورت گیرد که مردم با مشکل مواجه نباشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی به وظیفه مردم در قبال آب و برق اشاره کرد و افزود: مردم باید از اسراف جلوگیری کرده و در حد نیاز مصرف آب و برق داشته باشند؛ خداوند افرادی که اسراف می‌کنند را دوست ندارد.

وی گفت: اسراف مساله‌ای مهم است که مردم باید حد و مرز آن را رعایت کنند تا کشور با مشکل مواجه نشود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حتی در مسائل شرعی و اسلامی همچون وضو نیز باید به نحوه مصرف آب دقت کرد؛ برخی از ابتدا تا انتهای وضو آب را باز نگه می‌دارند که این اسراف است و باید از آن پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگسازی صورت گرفته تا در همه کارها حد لازم مصرف رعایت شود تصریح کرد: آب و برق برای همه مردم احتیاج است به همین خاطر باید در مصرف آن دقت لازم صورت گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به امور تبلیغی وزارت نیرو گفت: در کمتر وزارت‌خانه استفاده از روحانیون برای امور تبلیغی مشاهده شده که از این کار وزارت نیرو تقدیر می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر میرسه باید از برخی هزینه ها که مستقیم توسط دولت از مردم میگره کم کنه وبجای ان قیمت اب را بالا ببره کشورما شاید در مصرف اب صرفه جویی بشه یا الگوی مصرف تعریف بشه و قیمت اب کمتر از الگو مجانی وبیشتر از الگو قیمت تصاعدی

    • اسی ق

      تنها خدمتی اینا تا الان کردن گرانی ودر اوردن پدر ملت هستش اخه تا کی باید ما با گرانی دست وپنجه نرم کنیم

    • بام

      اخه باگران کردن که مشکل حل نمیشه جز اینکه مردم وخانهای اپارتمانی نسبت به شارزبدادن بدهکار میشن چرااخه وقتی که4جارایگانه بعدا سرما مصرف تعیین میکنن مامخالفیم به انداره باشه قیمت وزیادی هم نمیدم

    • بدون نام

      مگه حق گرفتنی نیست چراافغانستان حق آبه ایران ونمیده وهامون وهیلمن دارخشک می‌کنه وحدود۱۵ملیون افغانی مهاجر روزی۳۰لیترم آب مصرف کنن میشوددرروز۵۰۰ملیون لیترمیش وایران نبایدکشاورزی کنه حدود۱۰ملیون شغل وافغانیا خارجی اشغال کردورفت کسی کشاورزی نمیکنه مجبورم ازبیکاری کشاورزی می‌کنه بعدبایدخرج افغانی ازمالیات وسوبسیدمیدن ۸۰ملیون ایرانی بگیرین ظلم وحرام

    • بدون نام

      کاربر15 و1 دقیقه معلومه جزان ثروتمندانی ودرخانه ویلایی به سر میبری ماکه مخالفیم ازحالت تصاعدی دربیارن

    • بدون نام

      یک سال است که ماهی حدود صد هزار تومان به اجبار می گیرند بابت انشعاب آب! بدبختی که این پول را تهیه نکنه مثل یزید آب را قطع می کنند.

    • بدون نام

      خدایاااا دردمونو به کی بگیم ای خدااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج