۶۶۷۶۰۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

تغییر تعرفه واردات خودرو در انتظار تصمیم مجلس

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: دستور وزیر صنعت در خصوص تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده موجب افزایش میزان عرضه به بازار و اصلاح قیمتی این محصولات می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: میثم رضایی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار با اشاره به تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده، گفت: دستور وزیر صنعت در خصوص تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده بدون شک موجب افزایش میزان عرضه به بازار و همچنین اصلاح قیمتی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در نامه وزیر صنعت ذکر شده تا برای کلیه خودروهای موجود در گمرک رعایت حقوق ورودی جدید در نظر گرفته شود که به طور طبیعی این امر موجب ساماندهی بازار و از بین رفتن حباب قیمتی شکل گرفته طی ماه های گذشته خواهد شد، البته نیاز است که در ورود این خودروها و افزایش عرضه به بازار تسریع صورت گیرد.

رضایی در پاسخ به پرسشی در خصوص تصمیمات اخیر دولت و مجلس در رابطه با تغییرات تعرفه واردات خودرو و همچنین اصلاح دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو گفت: تا زمانی که این موضوع در مجلس طرح نشود نمی توان انتظار تغییر خاص و یا گمانه زنی در این رابطه داشت؛ چرا که افزایش تعرفه واردات خودرو رفتاری بر مبنای سیاست های کلی نظام است و نیاز است تا مجلس و دولت در فضای به دور از جنجال و حاشیه بهترین تصمیم را برای آن بگیرند.

به گفته وی، واردکنندگان تابع سیاست های کلی نظام در موضوع واردات خودرو هستند چراکه در شرایط فعلی باید منفعت اکثریت مردم جامعه ملاک تصمیم گیری ها باشد، در نتیجه باید واردات هدفمند و البته منطقی پیاده و اجرا شود
.
تصمیم نهایی برای مشاوره خودرویی به کمیسیون اصل ۹۰ با مجلس است

رییس کمیسیون تخصصی خودرو اتاق اصناف کشور در بخش دیگری از سخنان خود دلیل حضور در برخی جلسات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را موضوع مغایرت حذف گری مارکت از حوزه واردات خودرو اعلام و اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده واردکنندگان خودرو کشور و پیرو شکایت در این خصوص به عنوان حامی و مطلع از موضوع در این جلسات حضور یافتم و نه تنها در مجلس آن را پیگیری می کنیم بلکه اطلاعات این حوزه را به منظور استیفای حقوق مردم و اعضای خود در اختیار سایر سازمان های دیگر از جمله سازمان بازرسی کل کشور قرار می دهیم.

رضایی در واکنش به خبری مبنی بر ابلاغ حکم مشاور خودرویی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز خاطرنشان کرد: در این رابطه بحث جایگاه مشاور خودرویی مطرح نیست و اخبار در این رابطه مورد قبول نیست، در حالی که کمیسیون اصل۹۰ همواره از فعالان اقتضادی مشورت می گیرد و اگر انتصابی در این راستا باشدباید از سوی مجلس تایید و اطلاع رسانی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amirali

      خودشون ماشین های آلمانی و ژاپنی سوار میشن ولی نمیخوان مردمشون هم بتونن توانایی خرید این ماشینا رو داشته باشند !

    • بدون نام

      پایین آوردن تعرفه واردات خودرو ، جز یارانه میلیونی به ثروتمندان دادن ، کار دیگری نیست ، کدام طبقه متوسط جامعه می تواند خودرو نوی خارجی بخرد ، اگر هم برای پایین نگه داشتن قیمت خودرو تولید داخل این تصمیم را گرفته اید ، چون در داخل تولید انحصاری هست ، این خودرو سازان از خدا بی خبر هر قیمت و کیفیتی که دوست دارند به مشتری عرضه می کنند ، نمونه آن خودرو پژو 2008 بود که قرار بود سطح قیمت آن هفتاد میلیون باشد
      دیدن یک سری دلال ریختند و ثبت نام کردند قیمت آنرا فضایی کردند
      چه سیاست غلطی است که قیمت خودرو را بازار باید تعیین کند ، مگر نباید درصد مشخصی سود گرفته شود ،
      وقتی انحصاری باشد تولید را کم می کنند و قیمت را بالا می برند ، مثل جریان کمبود بودجه دولت ، دلار را قطره چکانی به بازار تزریق می کرد تا قیمتش بالا برود ، وقتی به هدفش رسید ، می گویند مدیریت کردیم و قیمت را پایین آوردیم . کی باور می کند که دلار قیمتش باید بالا برود ، وقتی که تحریم نفتی را برداشتند ، و صادرات بیشتر شده و قیمت نفت هم بالای هفتاد دلار شده ، پس یه جای کار مشگل دارد ، اگر بهانه تحریم بانکی را عنوان می کنید ، که در دوران قبل از برجام با تولید کمتر و نفت 25 دلاری و تحریم بانکی مملکت اداره می شد ، و این همه گرانی و تورم وجود نداشت
      پس دنبال مقصر بین خودتان بگردید ، کم کاری ، غیر متخصصی مدیران ، چشم پوشی و سرپوش گذاشتن بر کارهای خلاف قانون ، و تاراج بیت المال و اختلاسهای کلان عاقبتش این وضعیت می شود

    • بدون نام

      لعنت بر مدیر بی خاصیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج