۶۶۷۸۹۸
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

ممنوعیت جدید برای پزشکان و پرستاران

استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه و ورود به شبکه های اجتماعی در شیفت فعال و موظف کاری در مراکز درمانی ممنوع شد.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا عسگری - مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر متخصصین و کارشناسان صاحب نظر حوزه فرهنگ و رسانه، استقبال، میزان استفاده و صرف زمان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان اینترنتی بیشتر از کشورهای توسعه یافته است و استفاده غیر اصولی از فناوریهای نوین در محیط اداری و اوقات مفید کاری می‌تواند مخرب و حقوق گیرندگان خدمت را متاثر کند.

وی افزود: از طرفی بر اساس گزارشات دریافتی و مشاهدات عینی در بازدیدهای نظارتی از موسسات پزشکی، درمانی استفاده کارکنان مراکز درمانی از تلفن همراه و مشغولیت ورود به شبکه های اجتماعی در حین انجام وظیفه موجب نگرانی در کیفیت ارائه خدمات درمانی و کاهش ایمنی بیمار، همچنین عدم رعایت حقوق گیرندگان خدمت، سلب اعتماد بیماران، گسترش عفونت و اختلال عملکرد تجهیزات حساس پزشکی و غیره را در پی خواهد داشت.

به گزارش وبدا-عسگری با بیان اینکه فرهنگ سازی و اعمال نظارت‌های مستمر به منظور کنترل و استفاده متعارف از تلفن همراه در موسسات پزشکی و بالاخص بیمارستانها و بخش‌های ویژه کاملا ضروری است، افزود: به همین دلیل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه کاربری غیر متعارف تلفن همراه و ورود به شبکه‌های اجتماعی در محیط کاری و شیفت فعال همکاران درمانی، غیرمجاز و ممنوع اعلام می‌شود و مسئولیت نظارت و کنترل آن با مسئولین مرتبط خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور رعایت حقوق بیماران ،موضوع فوق در سنجه‌های ۱و۲ از استاندارد "ح-۲-۲" محور حقوق گیرنده خدمت در استانداردهای اعتباربخشی نسل نوین ابلاغی سال ۱۳۹۵ مورد تاکید قرار گرفته و بیمارستانها بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عرض کنم بسیاری از پرسنل بیمارستانها (پزشکان و پرستاران و...) با روپوش سفید رنگ ویژه پزشک و کادر بیمارستان در خارج از محیط بیمارستان، هنگام رانندگی و در خیابان تا منزل و بر عکس بتن دارند و مسائل بهداشتی رعایت نمیشه و با همین لباسهای که با محیط بیرون ارتباط دارد بر سر تخت بیماران حاضر می شوند، لطفا بررسی نمایید.

    • عدالت

      اگه اجرا بشود طرح خوبی است

    • دختر شرقی

      خیلی عالیه...
      به شرطی که واقعا هم اجرا بشه...

      من رفتم آمپول بزنم
      پرستار همش با گوشیش بود
      همش نگران بودم چون حواسش نیست
      اشتباهی مرتکب نشه...

    • بدون نام

      كار خوبيه
      من توى بيمارستان كارآموزى بودم،سر عمل كارشناسا و متخصصاى بيهوشى و سركولار اتاق عمل فقط سرشون تو گوشيه و فقط با داد و بيداد دكتر به خودشون ميومدن
      زياد ديدم وضعيت مريض بهم ريخته بود ولى طرف چون حواسش به گوشيش بود دير متوجه شده بود

    • بدون نام

      كاملا موافق اين تصميم هستم،چون خودم ديدم كه بجاي اينكه به خواست بيمار رسيدگي بشه سر همه توي گوشي هست .صد در صد موافق هستم

    • بدون نام

      مرسی که یهو به فکر بیماران افتادین .

    • بدون نام

      درست میگن

    • بدون نام

      اتفاقا محدودیت خوبیه و باید شامل هر کسی که سر انجام وظیفه و خدمتشه هم بشه، البته من نگران حلال و حرامی حقوقشون نیستم بلکه بایستی پاسخگوی صحیح ارباب رجوع باشند نه تبادل شکلک گنده قلب و ...
      که از این طرف میز هم روی اون گوشی های اندازه تلویزیونشون پیداست و در حین راه انداختن کار مردم صدبار صدای تلگرام میاد.

    • یعقوب

      اگرراست میگید پرستاران را ازواحد اداری ادا ری رابه پست اصلیشان بکار بگمارید کمبود پرستار ندا ریم ولی متاسفانه بارابطه درحرفه خودشان مشغول نیستند غربالگری کنید متوجه میشید پرستاری که ۴سال دوره دیده چرا درواحد ادا ری کارکند

    • مرتضی

      موضوع عدم استفاده از گوشی همراه باید برای همه گروه های درمانی به طور یکسان در اجرا گردد در غیر این صورت موفق نخواهد بود.ولی اصل موضوع قابل قبول است.

    • بدون نام

      طرح خوبی، کاش یه طرح خوبم میدادین این همه حقوقهای معوق پرستارها رو پرداخت میکردین نه تو تلویزیون بگین حقوق پرستارها افزایش یافت بعد حتی طلبهاشون ندین ،کاش تو جاهای دیگه و ادارات دیگم اجرا میشد الان همه میگن اون با جون مریضه ولی کارهای دیگم به جای خودش حیاتیه و با وقت و سرمایه مردم طرفه

    • بدون نام

      چه عجب یکبار هم به حقوق بیماران رسیدگی شده...

    • پرستار عزیز

      کم حرف مفت بزنید. به جای این حرفا حقوقاشونو بدین که چندین ماهه عقبه. این موضوع که همیشه بوده. اول اونی که این حرفو زده خودش گوشی نبره سر کار بعد بقیه.

    • بهجتی

      بهتره به جای ممنوع کردن این و اون ، بفکر پرداخت مطالبات پرستارها باشین که در مورد خود من به ۲۰ میلیون تومن رسیده

    • لیلی

      من کاری به اینکه میگن شغل پزشکی و پرستاری شغل سختیه ندارم. خود من به شخصه بدترین برخوردا و در زمان لازم بی تفاوتی پرستار به بیمار رو دیدم.نه اینکه سرشون شلوغ باشه ،تو ایستگاه پرستاری با بقیه همکارا مشغول خنده و گفتن مزخرفاتی که من بعضی وقتی صداشون میومد خجالت میکشیدم.و واقعا دیگه دلم نمیخواد حتی اگه بمیرم کارم به بیمارستان بکشه.کاش یه قانون هم بود که معامله کردن دکتر توی اتاق عملم ممنوع میشد که انقدر آمار اشتباه پزشکی بالا نره.یعنی کلا تلفن و موبایل رو از اینا دور میکردن.

    • بدون نام

      کاش توو سایر ادارات هم اجرا بشه!

    • محمد

      بهترین کاره من هم شاهد بودم دکتر به بیمارگفت بزار این پستو جواب بدمبدش میام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج