۶۶۸۴۸۳
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

علل کاهش صادرات خراسان رضوی به تاجیکستان

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: علل کاهش صادرات استان به تاجیکستان دلایل مختلفی داشته که می توان به تیرگی روابط میان ایران و تاجیکستان اشاره کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: علل کاهش صادرات استان به تاجیکستان دلایل مختلفی داشته که می توان به تیرگی روابط میان ایران و تاجیکستان اشاره کرد.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش صادرات استان به هنگ‌کنگ اظهار کرد: آنچه می‌گویند که صادرات استان ما به هنگ‌کنگ افزایش داشته باید در ابتدا بدانیم عدد آن چند بوده و در حال حاضر آن رقم تا چه میزان افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص کاهش صادرات استان به تاجیکستان نیز عنوان کرد: در رابطه با کاهش صادرات از استان ما به تاجیکستان باید بگویم که یکی از عوامل کاهش صادرات ما تیرگی روابط بین ایران و این کشور بر سر سه مساله عمده بوده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مساله اول این بوده که تاجیکستان تمایل نداشت مطالبات ما را بابت اقدامات عمرانی که در تاجیکستان انجام شده پاسخ دهد، تصریح کرد: مساله دوم مربوط به بابک زنجانی بود که ادعا شد بخشی از هزینه‌هایی که در تاجیکستان انجام داده متعلق به ایران بوده در نهایت مساله سوم که از همه برای مهم‌تر است آمدن فرد مخالف دولت فعلی تاجیکستان به دعوت یک سازمان در ایران بود که آمدن آن تبع برای دولت تاجیکستان خوشایند نبود.

روشنک ادامه داد: همچنین از سوی دیگر عربستان سعودی به دنبال این بود که دولت‌های منطقه را از کشور ما دور کند و خود به خود آن دعوت و اهداف عربستان و مورد بابک زنجانی همه دست به دست هم داد که صادرات ایران به تاجیکستان با کاهش روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: این عوامل تاثیر بسیاری در تجارت، صادرات و مبادلات کشور ما گذاشته اما بعد از این قضایا با سفری که دکتر ظریف به تاجیکستان داشت و مذاکراتی با رییس جمهور آن انجام داد روابط ما تا حدودی رو به بهبود رفت.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تاکید کرد: ما بعد از سفر دکتر ظریف با مسولان استانی و کشوری سفری دیگر به تاجیکستان داشته‌ایم و با صحبت‌های انجام شده امیدوار هستیم این روابط دوباره با تعامل بیشتر ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودبر امام علی رحمن

    • بدون نام

      کشور را بدست نا اهلان نسپارید امام (ره)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج