۶۶۸۹۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

جایزه‌ای برای اصلاح صحنه‌های آزار زنان

بریجیت لالس نویسنده و فیلمنامه‌نویس در حرکتی متفاوت جایزه کتابی راه انداخته است که به آثار عاری از خشونت علیه زنان اعطا خواهد شد.

خبرآنلاین: جایزه کتاب استانچ (Staunch Book Prize) برای تقدیر از کتاب‌هایی که در آن‌ها «هیچ زنی کتک نمی‌خورد، تهدید نمی‌شود، مورد آزار جنسی و تجاوز قرار نمی‌گیرد» راه‌اندازی شد. بنیان‌گذاران این جایزه باور دارند که خشونت علیه زنان در کتاب‌ها به شکل احمقانه‌ای بالا رفته است.
جایزه‌ای برای اصلاح صحنه‌های آزار زنان

متقاضیان شرکت در رقابت برای رسیدن به این جایزه از ماه آینده می‌توانند آثار خود را عرضه کنند و برنده جایزه روز ۲۵ ماه نوامبر مصادف با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان معرفی و برنده ۲ هزار پوند جایزه نقدی خواهد شد.

لالس که سال گذشته یکی از داوران جایزه بفتا بود از وجود صحنه‌های خشونت جنسی و تجاوز علیه زنان در چندین فیلم حاضر در بفتای سال گذشته به عنوان انگیزه‌ای برای راه‌ انداختن این جایزه نام برد.

او در این باره گفت: «به خودم گفتم می‌توانم گام کوچکی در راه اصلاح بردارم. باید از کتاب‌ها شروع کنیم. آن‌ها سرچشمه و منبع بسیاری از آثار دیگر هستند. اگر بتوانیم ذره‌ای روی آن‌ها تاثیر بگذاریم کمک بزرگی خواهد بود.»

خشونت بسیار علیه زنان در کتاب‌ها موضوعی است که به نظر لالس باید اصلاح شود. او در این باره گفت: «کتاب‌های زیادی منتشر می‌شود که در آن‌ها زنی مورد تجاوز قرار می‌گیرد یا کشته می‌شود تا قهرمان داستان فرصت ابراز وجود پیدا کند. در بسیاری مواقع نویسندگان نیازی ندارند که با تکیه بر خشونت جنسی داستان‌پردازی کنند. حتما داستان‌های بسیار دیگری وجود دارد.»

جایزه کتاب استانچ برای تمام کتاب‌ها در ژانرهای تریلر، جنایی، روانشناسانه، کمدی و اسرارآمیز باز است و حتی کتاب‌های هنوز منتشر نشده می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم و سریالهای آمریکایی پر از صحنه های خشونت بر علیه زنهاست .اصلا از صحنه های تجاوز و خشونت برای جذب بیننده استفاده می کنند .همین سریال تاج و تخت رو مثلا در نظر بگیرید .من که تا فصل سوم بیشتر تحمل نکردم .این جهان بدتر میشه و بهتر نه .

    • مریم

      فکر بسیار عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج