۶۶۹۴۹۰
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پرسش یک نماینده از شورای نگهبان: پول توجیبی کدام مسئول ۵۰ میلیارد است؟

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید گفت: این دغدغه میان نمایندگان وجود دارد که اگر با بودجه شورای نگهبان مخالفت کنند دوره بعد تایید صلاحیتشان با مشکل روبرو می شود.

اعتمادآنلاین نوشت: سخنگوی فراکسیون امید گفت: این دغدغه میان نمایندگان وجود دارد که اگر با بودجه شورای نگهبان مخالفت کنند دوره بعد تایید صلاحیتشان با مشکل روبرو می شود.

بهرام پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه «بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی برخی مسئولین کمتر است» تصریح کرد: صراحتا اعلام کنند که پول تو جیبی کدام مسئول بیش از بودجه شورای نگهبان است تا ما هم که نمی‌دانیم، بدانیم.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به اینکه آیا این صحبت ها موجب بدبینی مردم نمی شود، خاطرنشان کرد: بدبینی در حال حاضر وجود دارد و ذهنیت مردم این است که فساد به صورت گسترده وجود دارد. منتها این حرفها از سوی کسانی که از ارکان نظام هستند می تواند مردم را نگرانتر کند.

پارسایی تاکید کرد: اگر این صحبت ها در خصوص پول تو جیبی مسئولین هست شفاف بگویند که فلان مسئول پول تو جیبی‌اش ۵۰ میلیارد یا ۱۰۰ میلیارد تومان است تا من نماینده هم بدانم در جیب مسئولین چه می گذرد.

وی یادآور شد: اگر بودجه ای برای شورای نگهبان به منظور نظارت بر انتخابات دیده شده با توجه به اینکه در سال ۹۷ انتخاباتی برگزار نمی‌شود، باید این بودجه در مجلس اصلاح شود. امسال ما کسری بودجه داریم و در حوزه‌های عمرانی نگران هستیم. با توجه به بدهکاری‌های گذشته، دولت در حال حاضر حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و اوراق مشارکت و اسناد خزانه نیز موجب می‌شود که بدهی افزایش پیدا کند. باید یک جاهایی بودجه را کم کرد تا بدهکاری دولت کمتر شود و کم شدن بدهکاری های دولت خدمت به این کشور و این مردم و این نظام است.

این نماینده مجلس افزود: در حالی که انتخاباتی در سال ۹۷ برگزار نمی شود؛ طبیعی است که نماینده‌ها نباید اجازه دهند بودجه ای برای نظارت بر انتخابات تصویب شود.

پارسایی تصریح کرد: اما مشکل جامعه ما این است که استقلال از مسئولین مخصوصا نماینده ها گرفته شده است و این دغدغه وجود دارد که اگر با بودجه شورای نگهبان مخالفت کنند دوره بعد تایید صلاحیتشان با مشکل روبرو می شوند. به نظر من ایرادات در سیستم های تقنینی و نظارتی ما وجود دارد و یکسری از محافظه کاری ها اجازه نمی دهد که همه به سمتی بروند که به تمام معنی از حقوق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه "اینقدر مجلس به شورای نگهبان بودجه اضافه کنند که از پول تو جیبی هم بیشتر شود"، گفت: جو مجلس به شکلی نیست که بخواهد بودجه شورای نگهبان را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: نمی دانم در کمیسیون تلفیق چه کارهایی بر روی بودجه انجام شده است معمولا اگر قرار باشد تغییراتی بر روی بودجه صورت گیرد مقدماتش در کمیسیون تلفیق است اما دغدغه اصلی نمایندگان مجلس مشکلات معیشتی، اقتصاد مردم و بیکاری جوانان است.

پارسایی خاطرنشان کرد: اگر مجلس بخواهد همتی کند و از صندوق ذخیره ارزی یا هر جای دیگری برداشت شود باید کمک شود تا حق و حقوق مردم و نیازهای مردم مرتفع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      ازاختلاسگرا نمی تونن پولا روبگیرن میخوان از ذخیره بردارن که بازم ببرن .بازی عجیبست با مردم وبیت المالشان

    • بدون نام

      ای کاش منهم یک مسئول بودم.

    • وطن پرست

      با سلام و ادب خدمت هموطنان گرامی .....آقای نماینده غزیز و دلسوز شما ناراحت این مساله نباشید چون اینگونه پولها .از جیب مردم بدبخت کشور داده می شود وبه هیچ نهاد و سازمانی فشار مالی آوره نمی شود .و مساله فقر مردم هم کاری به دولت و غیره دولتی ندارد این مشکل مردم است و مردم میدانند و مشکلاتشان شما بزرگواران به خودتان فشار نیاورید..

    • بدون نام

      پول تو جیبی مهدی آقا

    • بدون نام

      پول تو جیبی!!!!!!

    • آوا

      میگم بشینیم کمی گریه کنیم به وضع و اوضاع و روزگاری که توش دست و پا می زنیم

      احساسی شبیه غریق ها داریم ...
      شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل ....

    • سرباز ولایت

      آگه هست پس چرا به اسم اعلام نمیکنند پس معلومه که نیست

    • بدون نام

      اقای نماینده به دوربرد یه نگاهی بنداز اگه عینک دودی رو چشت نباشه میبینی ....

    • بدون نام

      چطور شد نماینده شیرازیا هم یه تکونی خورد ؟ اخه عزیز اگه نمی بینی ایراد از سخنگو نیس از شماره عینک جنابعالیه .... یا اینکه شماها فقط اون چیزای میبینین که جلو چشاتون می زارن. ......

    • بدون نام

      تویی که میگی کاشکی منم مسئول بودم خدا شاهد کاری میکردی که این یه لقمه نون هم گیرمون نمیومد

    • بدون نام

      اگرروزی برسد که مردم کشوری اشراف شوند ومسولین وفرزندانشان دنبال ساده زیستی باشند هیچ وقت مشکلی پیش نمی اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج