adexo3
۶۶۹۸۹۲
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

تخلف ۷۰۰ میلیاردی در سازمان نظام مهندسی

وزیر راه و شهرسازی به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسی ساختمان پاسخ داد.

تسنیم نوشت: وزیر راه و شهرسازی به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسی ساختمان پاسخ داد.

عباس آخوندی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان ها در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بخشی از آن را در بانکها سپرده گذاری کردند و از این سپرده گذاری ۱۷۲ میلیارد تومان سود می گرفتند.

آخوندی گفت: این سازمان ها باید ۷۸۰ میلیارد تومان به مهندسان پرداخت می کردند در حالیکه ۷۳۴ میلیارد تومان در حساب آنها باقی مانده بود.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی به اتکای بخشنامه دولتی از مردم پول می گرفت درحالیکه این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و کمک های دولت تامین شود.

او اضافه کرد: این بخشنامه که با لغو بخشنامه ۱۳ سال پیش وزیر وقت صورت گرفت ،به نفع مهندسان مالکان و به نفع عموم جامعه است.

وی با اشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع که از ابتدای سال ۹۷ اجرایی می شود گفت: براساس این بخشنامه مهندسان ۹ دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاه ها حق ارائه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.

وزیرراه و شهرسازی با اشاره به تلاش ها این وزارتخانه برای رونق بازار مسکن افزود: ۳۳۰ هزار سپرده گذار به عنوان متقاضیان واقعی مسکن برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن ثبت نام کرده اند.

آخوندی گفت: به اعتقاد بیشتر کارشناسان بازار مسکن با توجه به وجود ۲ و نیم میلیون خانه خالی در شهرها که دو میلیون آن به عنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرابعضی هااسراردارندفساددرکشورسیستماتیک نیست ایاشما یک مکان که درارتباط باپول ویابودجه باشدوتخلفی نداشته باشدمی توانیدبیابید

    • پیری

      بفرما گل بود بهسبزه نیزاراسته شددیگه نورالی نور بس چرا میخواین همون جوری سود بگیرن وحاضر نیستن سود وامر اپایین بیارن دروغ میگم مگه

    • اسدی

      آخوندی یک وزیر دروغگو است که از عدم اطلاع مردم از قوانین نظام مهندسی سوء استفاده کرده و قدم به قدم در مسیر حذف سازمانهای نظام مهندسی و ارجاع کار از مسیر شهرداریها پیش می رود.شیوه ای که او در پیش گرفته فقط به نفع سازندگان متقلب و خیانتکاری است که می خواهند انتخاب ناظر در اختیار خود آنها باشد. بدیهی است ناظری که توسط مالک و با هزار منت انتخاب شود دیگر هیچ گونه قدرت عمل و ایستادگی در برابرمالک را نخواهد داشت. این درست است که کیفیت ساخت و ساز در کشور ما هنوز با نقطه ایده ال فاصله زیادی دارد. اما اگر مقایسه ای بین زلزله بم و کرمانشاه داشته باشیم و تعداد کشته شدگان در سازه های خشت و گلی بم را با تعداد کشته شدگان در زلزله کرمانشاه با سازه های مهندسی ساز زیر نظر نظام مهندسی که البته با نقطه ایده ال هنوز فاصله دارند مقایسه کنیم متوجه مساله خواهیم شد. ضمن اینکه به این مساله باید توجه داشته باشیم که انرژی آزاد شده در زلزله کرمانشاه دهها برابر بیشتر از زلزله بم بود. ایشان در برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری عمدا بخشی از قوانین نظام مهندسی را به صورت ناقص خواند و به نفع خود تفسیر کرد چرا که می دانست نه مجری از متن کامل قانون خبر دارد و نه مردم عادی. او از منفورترین چهره ها بین قشر مهندس در کشور ما است

    • نسل سوخته

      واقعا دمتون گرم.

    • بدون نام

      دیگه نمیخا بگین ما میدونیم ...

    • بدون نام

      همینه ما فقیرها تو جهنمیم با این وضعیت بمن پنج ملیون بدن زنده میشم ... دارن پولارو چپاول میکنن

    • مونتلا

      کار هر روز شماست اگر اختلاس نکنید ما خواب نمیرویم شما سرمایه ملت هستید خدا حفظ تان کند تا سه هزار سال عمر کنی خخخخخ چی بگم از دست شما دزدان

    • بدون نام

      کمتر اختلاس کنید بزارید حقوق کارگران خدماتی را بدن بعدم دوباره خلاص کنید حقوقهای معوقه کارگران خدماتی ۵ماه ندان به جان شما خلاص یا راست میگم

    • بدون نام

      اصلا مسعولین به کم راضی نیستن اینقد پول ملت رو مفت میدونن دست میگیرن رو میلیاردها

    • عدالت

      هر دم از این باغ بری میرسد

    • بدون نام

      یه دوسه ماه اختلاس نکنید ببینیم بدون اختلاس کشور چه جوری میشه مثلا تغییری در گرونی میشه.. ....

    • بدون نام

      سازمان مدیریت کشوری ضامن ابادانی ورفاه مردم ایران

    • پ

      موافق وزیر هستم سازمان نظام مهندسی پول مفت از مالکان می گیرد . تازه مهندسانش هم علاوه بر پول نظام ، باج بگیر و امضا فروش هستند . الکی به یک چیزی گیر می دهند و مالک را تحت فشار قرار می دهند و اخاذی می کنند .

    • بدون نام

      این سازمانها نظام مهندس وزرارت اطلاعات ورود کنند خیلی از مردم در خواست رشوه میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج