اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۰۲۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش ایران به ادعاهای جدید رئیس «سیا»

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: ادعاهای رئیس سازمان سیا نابجا و ناموجه و نمونه آشكار سياست‌های مداخله جويانه و نامشروع ايالات متحده آمريكاست.

خبرگزاری میزان: قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن ادعا‌های رئیس سازمان سیا پیرامون سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: همسایگان همواره اولویت نخست در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و ایران بر اساس اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تمامی همسایگان خود احترام گذاشته و با تکیه بر این اصل اساسی که امنیت همسایگان، امنیت منطقه و امنیت ماست، برای همکاری بیشتر، درک متقابل، تعمیق روابط و همزیستی مسالمت آمیز و تامین امنیت دسته جمعی تمامی کشور‌های همسایه و پیرامونی خود آمادگی خود را اعلام و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته و برای تحقق آن تلاش و ایده‌های سازنده‌ای را مطرح کرده است.

قاسمی اظهارات رییس سازمان سیا را اظهاراتی نابجا و ناموجه و نمونه آشکار سیاست‌های مداخله جویانه و نامشروع ایالات متحده آمریکا ارزیابی و بیان داشت: تکرار این گونه سخنان سخیف صرفا به منظور ایجاد تفرقه میان کشور‌ها و ملت‌های مسلمان منطقه و نشانگر استمرار زیاده خواهی‌های آن کشور تلقی می‌شود؛ و‌ی افزود: برخلاف آنچه این مقام آمریکایی قصد القاء آن را دارد، این حضورِ مداخله گرایانه و بی ثبات کننده آمریکا در منطقه و پیرامون مرز‌های ایران است که نه تنها منافع تمامی کشور‌های منطقه را تهدید می‌کند، بلکه مانعی جدی بر سر راه نزدیک شدن این کشور‌ها به یکدیگر و پایان دادن به برخی اختلافات و بحران‌های موجود از طریق گفتگو و دیپلماسی است. بی شک آمریکا کماکان متهم اصلی در ایجاد بی ثباتی و رشد افراط گرایی و افزایش خصومت و خشونت و رشد تروریسم در این منطقه و تمام جهان خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر، آن را نماد مخالفت ملت بزرگ ایران با سیاست‌ها و دخالت‌های چندین دهه‌ای آمریکا در امور داخلی کشورمان دانست و اظهار داشت: مردم ایران و تمامی ملت‌های منطقه، آمریکا را کشوری متجاوز می‌دانند که حضورش در منطقه و حمایت پیدا و پنهانش از گروه‌های تروریستی و اشغالگران و متجاوزین مستبد، ارمغانی جز جنگ، بی ثباتی و ناامنی برای آن‌ها نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج