adexo3
۶۷۰۳۴۳
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش دستمزد کارگران بر اساس تورم واقعی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: انتظار جامعه کارگری این است که دستمزدها برای سال آینده بر اساس نرخ تورم واقعی افزایش یابد و واقعیت‌های روز زندگی کارگران دیده شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: انتظار جامعه کارگری این است که دستمزدها برای سال آینده بر اساس نرخ تورم واقعی افزایش یابد و واقعیت‌های روز زندگی کارگران دیده شود.
هادی ابوی اظهار کرد: اقدام خوبی که امسال در بحث دستمزد اتفاق افتاده، تشکیل کمیته دستمزد در شورای عالی کار و دائمی شدن این کمیته است و به دنبال تشکیل جلسات این کمیته، تشکل‌های کارگری هم بین خود جلساتی برگزار کرده و آمارها و داده‌های خود را برای ارائه به کمیته دستمزد و در نهایت شورای عالی کار آماده می‌کنند.

وی با تاکید بر تعیین مزدی شایسته و عادلانه برای کارگران، گفت: وزیر کار در روزهای اخیر در بحث تعیین دستمزد اعلام کردند که افزایش حقوق از نرخ تورم بیشتر خواهد بود و روی نرخ تورم درصدی می‌گذارند و به کارگران می‌دهند که این مساله برای کارگران خیلی مهم است و باید ببینیم که این نرخ تورم، واقعی است یا نرخی است که بانک مرکزی اعلام کرده است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: وزارت کار به این نتیجه رسیده که نمی‌توان برای نرخ تورم قاعده‌ای دید چون کارگران هم مشمول همان نرخ تورم هستند با این تفاوت که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی سر جمع بسیاری از اقلام است ولی کالاها و آیتم‌هایی که شامل حال کارگران می‌شود و در سبد هزینه زندگی آنها تاثیرگذار است، نرخ تورم بالایی دارد.

ابوی با بیان اینکه جامعه کارگری به دنبال افزایش غیرمنطقی حقوق و دستمزد نیست، اظهار کرد: خواسته کارگران این است که دستمزدها بر اساس نرخ تورم واقعی محاسبه و تعیین شود.وقتی قانونگذار در ماده ۴۱ قانون کار در کنار نرخ تورم، سبد معیشت را مطرح کرده یعنی معیشت نیروی کار تامین شود تا بتواند زندگی کند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه بین دستمزد واقعی کارگران و نرخ تورم و حداقل‌های خط فقر فاصله زیادی وجود دارد، افزود: کارگران در بحث دستمزد یک عقب افتادگی چندین ساله دارند که شورای عالی کار باید این مساله را مدنظر قرار بدهد. اما در شورا عده‌ای تاثیرگذارند و مقاومت می‌کنند و افزایش مزد را دارای آثار تورمی در جامعه می‌دانند در حالی که دستمزد کارگران افزایش یابد یا نیابد، افزایش نرخ تورم در سال بعد ملموس خواهد بود.

وی متذکر شد: امروز دولت برای گروه‌های کم درآمد و فقیر جامعه و اقشاری که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند، حداقل‌هایی را تعریف کرده است در حالی که کارگران جزو این طبقه هستند بنابراین نباید به نحوی عمل کنیم که کارگران هم مجبور شوند در کمیته امداد ثبت نام کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: در حال حاضر هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها به حدی است که کارگر باید نیمی از حقوقش را بابت کرایه بپردازد. اگر نیم دیگر حقوقش را بابت ایاب و ذهاب یا تحصیل فرزندانش بپردازد، هزینه خورد و خوراک زندگی‌اش را از کجا تامین کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی به فکر کارگر نیست من دارای 5نفر عالیه با یک میلون به کی میدم ایاذب وذهاب مدرسه اب برق گازه این عدالت واقعن همه دارن بیست میلون تمن مگیرن مبگه برام کمه

    • بدون نام

      انتظار کجا ... واقعیت کجا؟

    • حسین

      متاسفانه هر ساله در این موقع از سال اینگونه صحبت ها واستدلال ها وجود دارد اما در هنگام تصمیم گیری واختصاص عدد ورقم مبلغ افزایش متفاوت خواهد بود لطفا"بامردم صادق باشید ودلسوز مردم باشید فکر طبقه ضعیف وزحمت کش باشید فقطشعار ندهید مردم فریب این شعار هارا نمی خورند مردم عمل می خواهند فقر گریبان مردم را گرفته است فکر چاره وحل مشگل مردم باشید

    • بدون نام

      ما چه جوري به گوش این آقا برسونیم که هرسال با این حرفات دل خوش میکنیم اما آخرش هیچی. سالی دو بار گوشت نمیتونیم بخریم. بچه 5ساله که حالیش نیست پول نداشتن یعنی چی؟ خدایا تو ما رو نجات بده

    • بدون نام

      راه ابادشدن ایران وایرانی فقط فقط بالابردن حقوق کارگربدبخت زحمت کش واخراج حدود۱۵ملیون اتباع خارجی افغانی که بیش از۱۰ملیون شغل ایرانیارو اشغال کردن وگرنه لایه کشوربدبخت وبیچاروناامن وناامیدی.‌.خواهیم بود واین شایسته ایرانی بزرگ نیست من ثابت میکنم ۲۰۰سال بودجه کشورهای نشون میش باشغل وای وبرق گاز آموزش پرورش ...‌‌بهداشت ....سوبسیدکشورهزینه اینامیش بخدا

    • بهمن منظری

      بنده کارگر شرکتی مخابرات با۱۵سال با حقوق۹۳۰هزار تومان که ۳۰۰هزار تومان انرا اجاره مسکن میدهم بودن امنیت شغلی واین حقوق را چهل روزه می گیریم و داری دو فرزند مدرسه ای هستم ولی کارمندان رسمی و قراردادی بالای سه میلیون با مزایاهای زیاد بدون انجام دادن کاری بیکار نشیتند اداره ولی ما زیر هوای باز گرما و سرما برف و باران بدون نظارت نه نهاری نه لباس کار نه ابزار مناسب یعنی وضع یک زندانی از وضع ما کارگران بهتره هرسال بدتراز سال قبل

    • سیروس مقبلی

      یعنی درست می شه فکر نکنم نچ

    • قراردادی

      اگه میشد آنهایی که دستمزد کارگرها را تصویب میکردند خودشان هم یکسال با همون حقوق به سر میکردند شاید الان وضعیت طور دیگری بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج