اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۱۲۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حاشیه‌ های جشن روز ملی سینما

جمع کثیری از سینماگران که تعداد آن‌ها حدود دو هزار نفر اعلام شد، در فضایی همراه با وفاق و همدلی تحت عنوان «دیدار در روز ملی سینما» کنار هم نشستند و آرزو کردند روزهای خوشی در انتظار سینمای ایران باشد.

خبرگزاری ایسنا: جمع کثیری از سینماگران که تعداد آن‌ها حدود دو هزار نفر اعلام شد، در فضایی همراه با وفاق و همدلی تحت عنوان «دیدار در روز ملی سینما» کنار هم نشستند و آرزو کردند روزهای خوشی در انتظار سینمای ایران باشد.

مراسم روز ملی سینما که شامگاه ۲۲ شهریورماه در تالار «آبگینه‌»ی باشگاه دیپلماتیک برگزار شد، طبق روال معمول حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.

_ در طول مسیر تا سالن، تابلوهای تبریک روز ملی سینما با نشان تندیس «خانه‌ی سینما» به چشم می‌خورد که مسیر باشگاه را نیز نشان می‌داد.

_ در همان دقایق ابتدایی، سالن محل برپایی مراسم کاملا پُر شده بود و مهمانان به نیم‌طبقه دوم مشایعت می‌شدند.

_ حجت‌الله ایوبی به عنوان میزبان این مراسم برای خوش‌آمدگویی به سراغ مهمانان در میزهایشان می‌رفت و محمد حیدری او را همراهی می‌کرد.

_ مراسم در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، شکل رسمی‌تری به خود گرفت.

_ احسان کرمی که این روزها نمایشی را روی صحنه دارد، اجرای این مراسم را بر عهده داشت و با اشاره به آخرین جشن خانه سینما که در «عمارت مسعودیه» برگزار شد، گفت: بیش از ۶۰۰ روز پیش که آن جشن را اجرا کردم پاقدمم خیلی خوب نبود و خانه سینما بسته شد و فکر نمی‌کردم امشب این جا باشم.

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده شاهد برپایی جشن سینما باشیم.

_ علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اولین سخنرانی بود که به پشت تریبون آمد که علیرضا رضاداد مشاور ارشد حجت‌الله ایوبی او را تا روی سن همراهی کرد.

_ با گذشت دقایقی از مراسم میزهای نیم‌طبقه دوم هم پر شد و عده زیادی ایستاده برنامه را دنبال کردند و تعدادی هم ترجیح دادند به بیرون از سالن بروند و در میزهای فضای باز مستقر شوند.

_ سخنان جنتی مبنی بر اینکه هر مجوزی صادر شد، باید پای آن ایستاد و دفاع کرد، با تشویق حاضران همراه شد.

_ احسان کرمی که اجرای آخرش در جشن سینما همراه با بُرد استقلال در شهرآورد بود، در این مراسم نتیجه همزمان بازی پرسپولیس را اعلام کرد و مورد تشویق طرفداران این تیم قرار گرفت.

_ پرویز پرستویی اولین سینماگری بود که به پشت تریبون دعوت شد و در پایان سخنانش، احساسی بودنش را مانع بیان ادامه مطالبش عنوان کرد.

_ داوود میرباقری سینماگر دیگری بود که دعوت شد که مطالبی را مطرح کند، او که هنوز به سالن نرسیده بود بعد از ورودش به پشت تریبون رفت و تنها آرزو کرد روزهای خوبی در انتظار سینمای ایران باشد.

_ داوود رشیدی که اعلام شد در سفر است، نامه‌ای به منظور قدردانی از بازگشایی خانه سینما فرستاده بود که توسط کرمی قرائت شد.

_ سینماگران که پس از مدت‌ها دور هم جمع شده بودند روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما را به هم تبریک می‌گفتند.

_ خانواده حجت‌الله ایوبی در میزی کنار سن نشسته بودند.

_ همایون اسعدیان دیگر سخنران این مراسم در ابتدای سخنانش از حاضران خواست به یاد درگذشتگان فاتحه‌ای بخوانند و یک دقیقه سکوت کنند.

_ در بخش‌هایی از این مراسم کارن همایون‌فر، محمد سریر و کریم قربانی به اجرای برنامه موسیقی پرداختند.

_ احسان کرمی در میان سخنرانی‌ها از برخی از چهره‌های حاضر نام می‌برد که در میان اسامی به حضور مهسا احمدی به عنوان تنها بدلکار زن ایرانی که موفق به دریافت جایزه جهانی شده است، اشاره کرد. او همچنین از شهرام مکری به عنوان آخرین افتخار سینمای ایران که جایزه‌ی ونیز را برده است و در مراسم حضور داشت، نام برد.

_ حجت‌الله ایوبی آخرین سخنران این مراسم بود که در بخش‌هایی از سخنانش از اشعار مولانا استفاده کرد.

_ طوماری در حمایت از بازگشایی خانه سینما و قدردانی از ایوبی در بیرون از سالن گذاشته شده بود که سینماگران آن را امضاء می‌کردند.

_ کرمی در پایان این مراسم تعداد حاضران را حدود دوهزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مهمان شده بود و خدارا شاکریم که سینمای ایران چنین ظرفیتی دارد.

این مجری ضمن آنکه از حاضران دعوت کرد پس از صرف شام در یک عکس دسته‌جمعی حاضر شوند، سخنانش را با دیالوگی از فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» به پایان برد و گفت:‌«بریم سیگار بکشیم بعد هم کارو کارو کارو». اما شما سیگار نکشید و ان‌شاءالله خانواده سینما همراه با دوستی و وفاق به سوی افتخارات بیشتر حرکت کند.

این مراسم تا ساعت ۲۲ ادامه داشت اما پس از صرف شام حاضران تا دقایق ابتدایی بامداد به گپ و گفت در فضای باز باشگاه مشغول بودند.

هاشم میرزاخانی، شفیع آقامحمدیان، عباس اسداللهی و احمد میرعلایی از مدیران فعلی سینمایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

آرش امینی و رسول صادقی هم که به تازگی از حجت‌الله ایوبی حکم گرفتند نیز حاضر بودند.

جعفر صانعی‌مقدم، محمد حیدری، حبیب ایل‌بیگی و سهیل جهان‌بیگلری هم از جمله افرادی بودند که نامشان این روزها به عنوان گزینه‌های مدیریت بخش‌های مختلف سینمایی مطرح است، در برنامه حاضر بودند.

در این مراسم کارگردانان از نسل‌های مختلف سینمایی حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، بهمن فرمان‌آرا، نورالدین زرین‌کلک، سیروس الوند، رخشان بنی‌اعتماد، کامبوزیا پرتوی، احمدرضا درویش، محمد بزرگ‌نیا، محمدرضا هنرمند، بهروز افخمی، ابوالفضل جلیلی، مرضیه برومند، محمدعلی سجادی، رضا میرکریمی، محمدرضا اصلانی، محمدعلی طالبی، سیامک شایقی، امیرشهاب رضویان، مهرداد اسکویی، ابوالحسن داوودی، همایون شهنواز، همایون اسعدیان، عبدالحسن برزیده، مهدی فخیم‌زاده، داوود میرباقری، محمدمهدی عسگرپور، علی قوی‌تن،، کیومرث پوراحمد، علی‌رضا داودنژاد، محمدحسین لطیفی، سامان مقدم، یدالله صمدی، بهرام عظیمی، روح‌الله حجازی، محمد متوسلانی، شهرام مکری، کیانوش عیاری، مهوش شیخ‌الاسلامی، آرش معیریان، وحید موساییان، علی رویین‌تن، بهروز شعیبی، واروژ کریم مسیحی، بیژن میرباقری، ابراهیم وحیدزاده، احمدرضا گرشاسبی، سامان سالور، محمد درمنش، فریدون جیرانی، عباس رافعی، ابراهیم مختاری،مجید قاری‌زاده و حسین ترابی اشاره کرد.

پرویز پرستویی، حمید فرخ‌نژاد، فاطمه معتمدآریا، نیکی کریمی، مهناز افشار، حسین یاری، فریبرز عرب‌نیا، آنا نعمتی، حسین پورشیرازی، طناز طباطبایی، اکرم محمدی، هنگامه قاضیانی، مهدی میامی، علی مصفا، امین تارخ، حسام نواب‌صفوی، رضا کیانیان، علی دهکردی، داریوش اسدزاده، علی قربان‌زاده، بهاره رهنما، عاطفه رضوی، کیهان ملکی، جهانگیر الماسی، اکبر عبدی، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، رابعه مدنی، عبدالرضا اکبری، مرجان شیرمحمدی، ابراهیم آبادی، آهو خردمند، فریبا کوثری، نازنین فراهانی، رضا ناجی، عنایت بخشی و پانته‌آ بهرام از جمله بازیگران حاضر در این مراسم بودند.

از تهیه‌کنندگان حاضر هم می‌توان به فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، علی معلم، منیژه حکمت، حبیب اسماعیلی، محسن علی‌اکبری، جهانگیر کوثری، ناصر شفق، محمد پیرهادی، مرتضی رزاق کریمی، قاسم قلی‌پور، خسرو امیرصادقی، محمد نشاط، غلامرضا موسوی و داریوش باباییان اشاره کرد.

لوریس چکناواریان، منوچهر اسماعیلی،‌جلال مقامی، امیر اثباتی،محمدرضا عباسیان، ابوالحسن تهامی، ناصر طهماسب، پیمان قاسم‌خانی، پروین صفری، فرهاد توحیدی، منوچهر والی‌زاده، داوود رسولیان، علی‌اکبر تشکری‌نیا، سیدمحمد بهشتی، امیر عابدی، هومن بهمنش، امیرحسین علم‌الهدی، اکبر نبوی، حسین عرفانی، حسین پاکدل، آریا عظیمی‌نژاد،ناصر چشم‌آذر، کامبیز روشن‌روان، مجید نیامراد، محسن خان‌جهانی، تورج منصوری، محمد اطبایی، مسعود میمی، حسین مسافرآستانه، ناصر ممدوح، ناصر صفاریان،زهره شکوهنده، عبدالله اسفندیاری، غلامرضا آزادی، علی علایی، کامران ملکی، هوشنگ گلمکانی، سیمون سیمونیان، سعید رحمانی، علی لقمانی، لقمان خالدی،فیما امامی،رضا دریانوش، نازنین مفخم، سعید ابوطالب، جابر قاسمعلی و عبدالله اسکندری و... از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج