۶۷۱۲۰۶
۵۴ نظر
۵۰۴۶
۵۴ نظر
۵۰۴۶
پ

واکنش خبرنگار جنجالی به برکناری فرماندار گلپایگان

خبرنگار گلپایگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نظر خود را درباره‌ی برکناری فرماندار بیان کرد و توضیحاتی در خصوص این ماجرا داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دو روز پیش فرماندار، بخشدار، شهرداران و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار بازدید کردند. در این بازدید و در جلسه‌ای که در حاشیه‌ی این بازدید برگزار شد، حسین فراست فرماندار گلپایگان با رفتاری زشت و ناشایست با وحید اعظمی خبرنگار و مدیر مسئول هفته‌نامه نسل‌نو برخورد کرد که ویدئوی آن در فضای مجازی انعکاس گسترده‌ای داشت. یک روز پس از این ماجرا، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، پس از بررسی ماجرا، در اقدامی شایسته، فرماندار خاطی را از کار برکنار کرد.

وحید اعظمی خبرنگار و مدیرمسئول هفته نامه نسل نو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: از استاندار اصفهان به خاطر اقدام سریع و حمایتش تشکر می‌کنم. همچنین از اصحاب رسانه که حمایت کردند، تشکر می‌کنم. من امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند و به همین جا ختم نشود و همه‌ی رسانه‌های استان اصفهان روز به روز شاهد افزایش و رشد پاسخگویی و نقدپذیری مسئولین باشیم و بار آخر باشد که شاهد چنین رفتارهایی بودیم.
واکنش خبرنگار جنجالی به برکناری فرماندار گلپایگان

وی در همین خصوص ادامه داد: استاندار در استان اختیارات لازم را دارد، از ایشان انتظار هست که پیگیر باشند و شرایط را طوری به وجود بیاورند که مسئولان با روی باز پاسخگوی انتقادات باشند؛ جواب نقد، تهدید به کتک زدن نیست، بلکه تشویق است، حتی اگر آن نقد را قبول هم ندارند می‌توانند سکوت کنند.

اعظمی درباره‌ی انتخاب فرماندار جدید اظهار داشت: شهر گلپایگان دارای مردم با فرهنگ و قدمت ۷۰۰۰ ساله است؛ بنده نه به عنوان خبرنگار بلکه به عنوان یک شهروند، از استاندار خواهش می‌کنم که کسی را که به عنوان فرماندار برای ساختن گلپایگان انتخاب خواهد کرد، فردی متعهد، مجرب، فهمیده، باسواد، قوی و از همه مهم‌تر فعال باشد و نه کسی که در آستانه‌ی بازنشستگی است و انگیزه و توان زیادی برای کار ندارد.

مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در پاسخ به این سؤال که پس از این اتفاق، کسی برای عذرخواهی یا دلجویی سراغ شما را گرفته است یا نه، گفت: نه؛ کسی به من مراجعه نکرده است. نه در گلپایگان و نه در سطح استان کسی سراغ من نیامده است. نه از استانداری، نه از فرمانداری و نه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کسی از من دلجویی نکرده است. اما مردم مرا غافلگیر کردند، آنها با پیام‌هایی که فرستادند و حمایت‌هایی که از من کردند، مرا دلداری دادند و باعث دلگرمی شدند. همچنین حمایت‌های همکاران عزیز، خبرنگاران، مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در سراسر کشور و به خصوص در سطح استان موجب برطرف شدن ناراحتی من شد.

وی در این رابطه ادامه داد: به طور خاص از باشگاه خبرنگاران جوان تشکر می‌کنم که اولین رسانه‌ای بود که این ماجرا را بازتاب داد و تا آخر پیگیر آن بود.

وی در خصوص دلایلی که برای استاندار در مورد چرایی برخورد عنوان شده بود گفت: ضمن تشکر از آقای استاندار بابت پیگیری موضوع، باید عرض کنم که اطلاعات به طور ناقص به ایشان رسیده است. در ابتدای ورود فرماندار به کارخانه‌ی بازیافت این اتفاق افتاد و هنوز بازدید صورت نگرفته بود که فرماندار خسته شده باشد؛ بازدید از کارخانه بعد از این جلسه انجام شد.

این خبرنگار همچنین در پاسخ به اظهارات حسین فراست فرماندار گلپایگان گفت: آقای فرماندار در مصاحبه گفته است که چون کلاه داشتم و لباس غیر رسمی تنم بود، گفتم عکاس، عکس نگیرد. لازم است من در این خصوص توضیح دهم که بنده پس از آن ماجرا ناراحت شده و محل را ترک کردم، اما در پایان برنامه‌ی بازدید، آقای فرماندار با همان ظاهر به همراه سایر مسئولین حاضر در محل عکس یادگاری می‌گیرند و این عکس توسط روابط عمومی شهرداری و برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این رفتار نشان می‌دهد که او دنبال بهانه بود که در یک فرصت مناسب، من را تخریب و شخصیت مرا خرد کند تا دیگر در جلسات حاضر نشوم . چون اگر این ماجرا رسانه‌ای نمی‌شد، من دیگر نمی‌توانستم به کار خود ادامه دهم؛ پس به نظرم این کار خدا بود که نگذاشت حق مظلوم ضایع شود.

اعظمی در توضیح نیت فرماندار گفت: همانطور که در مصاحبه‌ی قبلی گفتم آقای فرماندار نقدپذیر نیست و به دلیل نقدی که به بخشی از عملکرد ایشان در هفته نامه نوشتم، ایشان دو روز پیش در شورای اداری نیمی از زمان اش را در توهین و تحقیر بنده گذراند و گفت :"کسی که فلان مطلب نقد را نوشته مریض است و مریضی‌اش عود کرده"؛ "روزنامه‌ای که رایگان به مردم می دهند زورنامه است نه روزنامه". در همان روز وقتی همسر من این جمله‌ی فرماندار را در جایی خواند، اشکش جاری شد و من به همین دلیل خیلی دلم گرفت و به خدا گفتم، خدایا خودت بزرگی. بعد از این ماجرای اخیر قدرت خدا را دیدم که چطور نگذاشت حق مظلوم پایمال شود.

مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در خصوص رفتارهای مشابه گفت: من چند وقت پیش یک جایی گفته بودم جلسه‌ی شورای شهر باید مثل بسیاری از شهرهای دیگر کشور علنی باشد تا گزارش کار به مردم داده شود. رئیس شورای شهر یکی از روستاهای گلپایگان در پاسخ به این پیشنهاد من با لحنی توهین‌آمیز گفته بود "تو چه کاره‌ای؟ تو عددی نیستی! تو رشد فکری و عقلی نداری! من فقط به مسئولین پاسخ می‌دهم!"

وی در این رابطه ادامه داد: قداست خبرنگاری و حرمت قلم مهم است. در گلپایگان این قداست نزد مسئولین شکسته شده بود. این روند تا حدی بود که بسیاری از مسئولین با الگوبرداری از هم، به هیچ وجه پاسخگوی مسئولیت خود نبودند. به همین دلیل است که می‌گویم که استانداری و دیگران در استان اصفهان باید از نقد و رسانه‌ها حمایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم که روزنامه ات بروز نویس باشه نه روزی نامه .

    • بدون نام

      امیدوارم همیشه خدا را ببینی و مطلب خدا پسند بنویسی نه فقط زمانی که وفق مرادت بودو از خدا صحبت کنی برادر وقتی خبر تهیه میکنی جسارت داشته باش و واقعیت را منتشر کن نه جناحی و به نفع یه عده خاص اونجا هم خدا را مد نظر قرار بده همینطور در این قضیه خدا را دیدی بدان که حق همیشگی و برای همه و در همه جا

    • محمدرضا بختیار

      من منکر رفتار زشت فرماندار نیستم ولی آقای اعظمی عزیز داداش مقصر اصلی شما بودید و با استفاده از رسانه و همکاران جو را به گونه دیگر و به سمت دیگری کشاندید و متاسفم از تصمیم استاندار که مدیران خود را بر اساس برخوردهای احساسی و افکار عوام تعیین کند جناب اعظمی جلسه خصوصی بود شما نباید اقدام به عکس گرفتن می نمودید بعد شما به دروغ در قبال حضار فقط ادعای عکس گرفتن برای خبر داشتید در صورتی که داشتید فیلم برداری می کردید من واقعا برای رفتار غیر حرفه ای و جنجالی وی متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بختیاری : لطفا توضیح دهید جلسه خصوصی چیست؟

      • سعید

        حتی اگه اینچیزایی که شما میگی درست باشه و حتی اگه حق با اون فرماندار بوده باشد(که اینطور نیست) بی هیچ عنوان فرماندار ویا هر مسئول دیگری حق توهین و تهدید خبرنگاران را ندارد حتی اگر خبرنگار با غرض سوال بپرسد.

    • فلاح

      بااون کلاه مسخرش بدرد چوپانی میخوره پیرمرداخه توروچه به فرمانداری توبایدفرمان دوچرخه بودی

    • ازدیارآذربایجان

      خدا همیشه شما وخانوادتون رو حفظ کنه وهمیشه موفق وسربلند باشید،

    • مسیحا

      خدا رو شکر هنوز میشه به وضعیت ایران خوشبین بود و جا داره از مسوولین به خاطر حرکت سریعشون تشکر کرد. انشالا دیگه این حرکات زشت رو شاهد نباشیم

    • بدون نام

      ای کاش شمای نویسنده این خبر به عنوان خبرنگار و خود خبرنگار جنجالی خدا و وجدان رو در انتقال خبر و نحوه انتقال در نظر بگیرید
      متاسفانه خبرنگارها بعضا در انتقال خبر تابع هوای نفس و ....
      می شوند که در این خبر هم کاملا مشهود است
      من فیلم جنجال را دیدم دقیقا و با در نظر گرفتن قانون و شرع و عرف و اوضاع و شرایط و قراین صرفا خبر نگار جنجالی را مقصر و دنبال سوژه دانستم مثل غالب خبرنگار ها و مجریان که حیات و شهرت اینها صرفا به هیاهو است
      اقای خبرنگار پیروز اینجا رو جستی ملخک در پیشگاه حضرت حق را چه میکنی؟؟؟
      صدق و حمیت در جامعه ها نفس های اخر را میکشد و بعضا غافل و فقط معترض
      مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        7:18: پیشگاه خدا به تو ربطی ندارد فضل خدا نباش :

    • مهدی

      عملکرداستاونداربسارخداپسندانه بودامیدواریم این عملکرددرتمام ایران ادامه داشته باشد

    • بدون نام

      خیلی برخورد به جا و درستی با این آقای بی نزاکت, که گویا توهم روابط خان و رعیتی برش داشته بود, شد. همه جای مملکت باید اینطوری بشه تا هم صدای مظلوم شنیده بشه و هم ظالم دست و پاشو جمع کنه. امیدوارم هر خبرنگاری که صادقانه و بدون سیاه نمایی قصد اطلاع رسانی تو مملکتمون داره همینقدر بها بهش داده بشه. اول که فیلمو دیدم سرم درد گرفت اما خبر برکناری رو که شنیدم کیف کردم!

    • ...

      :)...موفق باشی

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      نتیجه اینکه اگر خبرنگاران شجاع باشن ،پیگیر باشن،جیره خوار نباشن،صادق باشن،اهل سانسور و مصلحت اندیشی نباشن و البته تیزبین باشن و در حرفه خود حرفه ایی عمل کنن میتونن با قلم خودشون یک مقام مسئول که جو گیر شده رو از جایگاهی که به ناحق بدست آورده برکنار کنن

    • بدون نام

      تا اون باشه دیگه پررو بازی درنیاره!!!!!!

    • بدون نام

      خبرنگار هم توی ای فضیه پورو کری کرد.گفتن عکس نگیر می گفت چشم.خلاس

    • بدون نام

      مشگل اینجاست همه جا رو پیر پاتالها قبضه کردن ول کن هم نیستن حتی عزاعیل هم نتونسته اونارو کنار بزنه

    • بدون نام

      فعلا که پست بهتری به خاطر رفتار زشتش گرفته زیاد خوشحال نباش

    • بینام

      تنها خدا از دل بنده هاش اگاهی داره.

    • اسدزاده

      احسنت،درودبرشماکه پوزه ی این مسؤل متکبر رابه خاک مالیدی ،این مسؤلین یادشان رفته فرمایش امام راکه گفتند،انقلاب ،انقلاب پابرهنگان است

    • بدون نام

      خدا لعنت کند مسولین که با مردم فاصله دارند

    • بدون نام

      از قیافت معلوم است از آن هفت خطا هستی

    • آرمان

      وقتی وزیر بهداشت یک مملکت (هاشمی قاضی زاده )به یک مسوؤل توهین کنه دیگر چه انتظاری از بقیه هست؟؟؟؟!!!!

    • حمیدی

      خبر نگار از قبل حاشیه سازی زیادی در شهر کرده بود و با قصد قبلی سعی در عصابانی کردن ان مقام محترم کرد
      حرکت استان دار ناشایست بود
      وقتی ریس یک جلسه از خبر نگار میخواهد عکاسی را متوقف کند خبر نگار حق بحث و جدال ندارد و بابد فورا خواسته ریس جلسه را اجابت کند
      متاسفانه خبر نگار با مدیریت و قصد قبلی این مقام محترم را از کوره بدر کرد
      این اقا خبر نگار نیست یک منتقد زیرک است که حریف خود را با حقه و کلک اجتماعی طرف خود را خراب میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حمیدی: سر شما نیاز به اسکن دارد خخخخخخخ

    • علی

      آقای خبرنگار زیاد شاد مسرور نباش....تو هم پیاز داغش را زیاد کردی..‌‌‌‌‌..... دومآ عکس فرماندار را دیدم .بنده خدا پیر مرد.....مسؤلین باید جوانتر باشند

    • بدون نام

      علنی باشه جلساتشون که کاری واسه خودشون نمیکنن دیگه مجبورن واسه مردم تکونی بخورن چون علنی و آشکاره !!! پست و مقام میگیرن خودشون بلا تشبیه از پیغمبرم بالاتر میبینند. از صدقه سر مردمه که شما به جایی رسیدین!!

    • محمد

      به نظر کار فرماندار صحیح نبود ولی خبرنگار هم عمدا بحث را ادامه می داد و خیلی خوب و مسلط فیلم برداری می کرد . اینکه روی اعصاب مردم بری و مدرک جور کنی انصاف نیست بعضی خبرنگاران از این روش های نامردانه استفاده می کنند.

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      درود بر شما انسان با شخصیت انشاءالله سلامت باشی و موفق

    • بدون نام

      زندبادوکیل خبرنگار حقوقی وگرفت

    • بدون نام

      فرماندار پیر ... اخه تورو به چه فرماندار ی تو باید بری بز بچرونی. بعدش هم خبرنگار وظیفش اطلاع رسانی کنه وپوشش خبر بده جلسه هم علنی بوده مسولین همین جوری هم کار انجام نمیدن چه برسه به جلسه غیر علنی هم بخان بگیرن. حداقل جلسه علنی باشه خبرنگار باشه تا مردم بفهمنا انجا چه غلطی میکنند به مردم گزارش که نمیدن حداقل خبرنگارا به مردم اطلاع میدن مسولین هم باید نقدپذیر باشند نه کینه بدل بگیرند از خبر نگار.

    • بدون نام

      بعضی از این مسئولین واقعا مزخرف هستن

    • بدون نام

      اکثر خبرنگاران در این مملکت فاقد حداقل تحصیلات آکادمیک هستند و تنها مهارتشان بی حیایی و پررویی است.

    • کاربرنت

      خبر نگار مقصر بور در سماجت و عدم اطاعت از فرماندار

    • بدون نام

      شانس آوردی کتکت نزد اینها ارباب هستن مثل خوانین قدیم البته آن قدیمها اینقدر بی جنبه نبودن

    • حمید

      سلام بهترین مسولین پاسخگوترین. مسولین می باشد از اقدام استاندار خرسند شدیم ولی ای کاش با خود استانداران که چنین رفتارهایی دارند مثل استاندار مازندران اینگونه رفتار شود تا این استاندار هم مجبور به عذر خواهی از مدیر محترم و دلسوز بانک صادرات شود.

    • اکبری

      یک حبرنگار باید بهر قیمتی کارش را صادقانه انجام بده و اگر فرار باشه تا میگن جلسه را ترک کن یا خبر ننویس این کار را بکنه که دیگه خبرنگار نیست

    • بدون نام

      درودبر خبرنگار

    • بدون نام

      از نقد ونه توهین ونه خداب کردن کسی باید استقبال کرد .

    • بدون نام

      بیشتر خبرنگارها وروزنانه نگار ها فقط دنبال معروف شدن و خراب کردن مسیولین هستن البته منظورم همه نیست 70درصدشان

    • علی

      حتی اگه حق با فرماندار هم بوده باشه (که نیست) حق چنین برخوردی رو نداره با خبرنگار. چرا باید از دوربین توی جلسه علنی بترسن ؟ چرا نباید مردم متوجه بشن توی اون جلسه چی داره میگذره؟ باید تا جایی که میشه از این رفتار ها فیلم تهیه کرد تا مردم اون روی این مسئولین رو ببینن

    • بدون نام

      12.41 تو هم. معلومه. از چه نوع قماشی هستی. با این نوع کامنت کذاشتنت !!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        2:17: از هر قماشی که فکر میکنی هستم اما یقین بدان که همانند تو دعوی بیگناهی نمیکنم و در مورد دیگران ندانسته قضاوت و در کار خدا دخالت نمیکنم چون در آن جایگاه نیستم : !!!

    • بدون نام

      چرا كليد هاي امتياز مثبت يا منفي كار نمي كند؟

    • بدون نام

      فرماندار بالاترين مقام اجرايي شهرستان است چرا خبر نگار نه تنها از او اطاعت نكرد بلكه بحث كرد و فيلمبرداري كرد. ضمنا اگر خبر نگار خدا را در نظر داشت حد اقل وقتي فرماندار ميگفت از من عكس نگير از شخص فرماندار عكس نمي گرفت. ضمنا اگر قرار باشد افراد مسن مسئوليت نداشته باشن مسئولين رده بالاي كشور ما اكثرا بالاي هفتادو پنج سال دارن ! !!!!!!

    • الف

      جوري گفته ميشه خبر نگار كه انگار اين بابا خبر نگار بي بي سي يا سي ان انه اين با با يه شخص معلوم احاله كه بيشتر مردمي كه با اون سر و كار دارن ميدونن چه اخلاقي داره ....

    • بدون نام

      @محمدرضا بختيار
      اگه جلسه خصوصي بود لطف مي كردين و از همون اول خبرنگار رو داخل راه نمي دادين ! اينطوري محترمانه تر بود تا بعد بخوايد با اون رفتار بيرونش كنين

    • بدون نام

      اکثر گلپایگانیها بخصوص مسئولین که از نزدیک با آقای فراست کار کرده اند از این موضوع ناراحتند. در اشتباه رفتاری ایشان بحثی نیست اما از آقای استاندار انتظار میرفت بجای عجله در تصمیم گیری و تصمیم گیری عجولانه تحت تاثیر افکار عمومی اول سابقه خبرنگار و فرماندار را بررسی میکردند. در بی تقوائی خبرنگار همین بس که بجای رسیدگی به این مسئله از طریق مراجع قانونی این فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده. واقعا" جای تاسفه. اسم خودشو گذاشته خبرنگار!!!!!!!! آبروی مومن خیلی اهمیت داره. مسئولین هم بهتر در عذل و نصب هاشون به این مهم دقت کنند. شایسته نیست مسئولی که قریب به 35 سال صادقانه زحمت کشیده و ما ناظر تلاشهای بی وقفه ایشان بوده ایم به صرف یک اشتباه طرد بشوند. آدم باید منصف باشه. خبرنگارها آدمهای محترمی هستند اما این شخص خبرنگار نیست!!!! آقای اعظمی منتظر باش تا روزی که دست خدا جواب این کار زشتتو بده. آبروی مومن حرمت کعبه رو داره. خراب کردن کعبه بی جواب نمیمونه. اونائی که تو رو میشناسن که میشناسن اما اونائی که نمیشناسنت از این کثافت کاریت پی به ماهیتت میبرن. بدون که بد حق الناسی برای خودت درست کردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        35 سال بفرمائید بازنشستگی ندارند؟

      • بدون نام

        اره جان خودت اما از نشانه های مومن حفظ حرمت برادر دینیش نیست مهار خشم نیست کسی که دهانش بوی تعفن توهین می دهد شد مخلص

    • بدون نام

      چقد هم حامی داره اون فرماندار اینجا!! اینا همه از اقوامش هستن ک ازش حمایت میکنن میترسن همشون بیکار بشن و اگر نه مردم گلپایگان دل خوشی از فرماندار نداشتن و ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو تا از صفات بدي كه كه بعضي از مردم به آنها گرفتارن:
        قضاوت بدون تحقيق و اطلاعات كافي *
        از طرف همه ي مردم حرف زدن *
        اول- من هيچ نسبتي با فرماندار ندارم و 2سال ديگه باز نشسته مي شم.دوم شما هم نميخواد از طرف مردم گلپايگان حرف بزنيد

    • حامی خبرنگار صادق

      اینجاست که شاعر می گوید ادب از که اموختی

      یا امام زمان زودتر ظهور کن امام فرمودند من خادم مردمم
      مردم ولی نعمتند انقلاب از آن مستضعفین و پا برهنگان است.

      بعضی از این مسولین چقدر از آرمانهای انقلاب اسلامی و امام عزیز فاصله گرفته اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج