اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۳۳۰۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

جزییات وام تعویض کامیون و اتوبوس فرسوده

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرف سه سال آینده باید خودروهای سنگین فرسوده نوسازی شوند، از ارائه تسهیلات دولتی با اقساط ۲.۵ تا ۶ میلیون تومان به متقاضیان این طرح خبر داد.

تسنیم نوشت: معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرف سه سال آینده باید خودروهای سنگین فرسوده نوسازی شوند، از ارائه تسهیلات دولتی با اقساط ۲.۵ تا ۶ میلیون تومان به متقاضیان این طرح خبر داد.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در برنامه تیتر امشب در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم همین اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را نوسازی کنیم، بخش مهمی از آلودگی کلان شهرها از جمله تهران رفع می شود.

او گفت: تمامی هزینه های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه جویی انرژی صورت می گیرد، به این ترتیب که با جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از نوسازی، مقدار سرمایه لازم تامین می شود.

نهاوندیان تشریح کرد: کامیونی که در هر صدکیلومتر 65 لیتر سوخت مصرف می کند، اگر نوسازی شود حداقل 50 درصد صرفه جویی سوخت به همراه دارد که رقم قابل توجهی است؛ بنابراین دولت در این شرایط می تواند مازاد این سوخت را صادر و بودجه آن را به چرخه اقتصادی کشور تزریق کند.

او افزود: هدفگذاری دولت این است که ظرف مدت سه سال آینده خودروهای فرسوده را نوسازی کند، به این منظور از خودروسازان خواسته ایم تا با حداکثر توان خودرو بسازند که در کنار آن اشتغال‌زایی هم صورت بگیرد و بعد از آن بحث صادرات را دنبال می کنیم.

نهاوندیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد کامیون های داخلی بیش از نیاز داخل است، بنابراین برخی بیکار مانده اند، طرح ما این است که کامیون داران کلید خودروهای خود را تحویل دهند و خودروی جدیدی با تسهیلات ویژه دریافت کنند.

او افزود: ما با این طرح برای 30 هزار نفر در بخش های مرتبط با صنعت اشتغال ایجاد می کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تسهیلات دولت برای خودروهای سنگین 30 درصد است؛ به این ترتیب علاوه بر آورده متقاضی، فرد می تواند با اقساط ماهیانه 2.5 میلیون تومان صاحب کامیون و نیز با پرداخت اقساط ماهیانه 6 میلیون تومان، مالک اتوبوسی نو شود.

نهاوندیان درخصوص بازسازی بافت های فرسوده نیز گفت: در 2700 محله فرسوده، 19 میلیون نفر ساکن یک چنین بافت هایی هستند؛ توجه به بحث بازسازی بافت های فرسوده از دیرباز مطرح بوده، اما پیگیری و رسیدگی به آن سرعت بالایی نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرحسین

      ایا فکر نمیکنید خودروهای داخلی کیفیت ندارن؟ چرا حق انتخاب به مردم نمیدید؟ آیا ایجاد موقت اشتغال عده ای مهمتره یا حفظ جان مردم و محیط زیست؟ یا شاید بخاطر اینکه عمده سهامداران خودروسازان سیاسیون و افراد با نفوذ هستند ؟ اگر کامیون استاندارد برای تعویض بدون گمرک وارد شود هم در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی میشه هم جان و مال مردم بهتر حفظ میشه، درمورد اتوبوس میشه از تولید داخل استفاده کرد بهتر از بقیه خودروهای ایرانی هست بجز موتورشون

    • بینام

      طرح خوبی برای نوسازی خودرو وجلو گیری از آلودگی ولی با نبودن ابزار کار وبار و هزینه سنگین زندگی توان پرداخت قسط ۲.۵ ویا۶ میلیون در ماه برای مردم مشکل است

    • رانندها

      رانندها از کجا بیارن قسط بدن مسئولین محترم

    • حسین

      یعنی هفتاد درصد باقی مانده از،پول کامیون رو باید به صورت اقساط،پرداخت کرد یا سی درصدش رو؟؟اگه اندازه ی هفتاد درصد یک کامیون صفر پول داشتیم که دیگه کامیون فرسوده سوارنمیشدیم یه مدل بالاترشو میگرفتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج