۶۷۴۹۵۹
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

آیت‌الله غروی: انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی امروز ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد و در سال‌های اخیر دیدیم که چگونه در مسائل هسته‌ای در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد.

خبرگزاری مهر: آیت الله سید محمد غروی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که توسط مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز انقلاب به حد پختگی رسیده و این انقلاب بسیار انقلاب نورانی است که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: اگر دفتر حکومت‌های خودکامه گذشته را مرور کنیم ستم‌ها و فسادهای زیادی را شاهد خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در زمان پهلوی اول و دوم در مسائل اخلاقی و مسائل دیگر فسادهای فراوانی وجود داشت و کسانی که در رأس حکومت قرار داشتند ظلم‌های زیادی بر مردم روا داشتند و در مسائل سیاسی و اقتصادی به قدرتمندان وابسته بودند و کسی نمی‌توانست به مستشاران خارجی حرفی بزند.

وی با بیان اینکه در زمان شاه دانشجویان نمی‌توانستند در دانشگاه نماز بخوانند، افزود: طرفداران حق در زندان‌ها به سر می‌بردند و فرهنگ کشور به سمتی رفت که در همه ابعاد وابستگی داشتیم.

انقلاب آمد تا اسلام را احیا کند

آیت الله غروی با اشاره به اینکه این انقلاب آمد تا اسلام را احیا کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری‌های روحانیت و در رأس آن امام راحل به پیروزی نهایی رسید و کشور از زیر سلطه حکومت داران فاسد بیرون آمد.

وی با بیان اینکه انقلاب در طول این سال‌ها همواره فراز و نشیب‌هایی داشته است، افزود: دشمنان علیه انقلاب تحریم‌های اقتصادی و نظامی و تحمیل جنگ و انجام ترورها در این سال‌ها داشته‌اند، اما هیچ‌گاه انقلاب در برابر این مسائل کمر خم نکرد و امروز ایران سیاست خود را به عنوان یک کشور مستقل دنبال می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب اسلامی امروز ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد و در سال‌های اخیر دیدیم که چگونه در مسائل هسته‌ای در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و با نظر رهبری کار را پیش برد اما این امر فتح الفتوح هم نبود ولی توانمندی نظام را می‌رساند.

باید در برابر فضای مجازی ابتکار عمل را در دست بگیریم

وی گفت: هجمه‌های فرهنگی امروز بسیار گسترده است که باید در برابر فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید ابتکار عمل را در دست بگیریم.

آیت الله غروی ابراز داشت: با همه تحریم‌ها و مشکلات، امروز کشور مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد و یکی از اهداف دشمنان این است که ما را نسبت به کارایی نظام دلسرد کند.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور از نظر سلامت قابل مقایسه با مسئولان کشورهای دیگر نیستند هر چند که گاهی در گوشه و کار برخی از افراد از مسئولیت خود سوءاستفاده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز ایران اسلامی به جایگاهی دست یافته است که سران کشورهای قدرتمند در سخنرانی خود همواره از ایران یاد می‌کنند و به برکت این انقلاب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به سمت مکتب تشییع روی آوردند.

در جامعه باید هم افزایی وجود داشته باشد

وی با تأکید بر اینکه باید در جامعه هم افزایی وجود داشته باشد و نظام و کشور را تقویت کرد، گفت: متأسفانه گاهی برخی مسئولان در مقابل هم قرار می‌گیرند که این موضوع ناکارآیی را جلوه‌گر می‌کند.

آیت الله غروی افزود: اتفاقاتی که از ۷ تا ۱۳ دی‌ماه امسال رخ داد، در پی بیان و انتقال مشکلات مردم به مسئولان بود که دشمنان این صحنه را رصد کردند و حضور فعالی در صحنه داشتند و وقتی مردم دیدند افرادی به مساجد و حوزه‌ها و پرچم تعرض می‌کنند خود را کنار کشیدند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که ما دشمنان آماده داریم که می‌توانند با امکانات خود توطئه‌ای جدید طراحی کنند، اظهار داشت: نباید مطلبی را در جامعه درشت کرد که نمونه‌ای از آن حقوق‌های نجومی بود که البته این مشکل در برخی از دستگاه‌ها بود که می‌بایست اقدامات مناسبی برای برخورد صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی بود که به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

وی با اشاره به رهبری‌های بی‌نظیر حضرت آیت الله خامنه‌ای، گفت: ایشان در داخل و خارج اقتدار بالایی دارند که به واسطه داشتن این رهبر باید شکرگزار باشیم.

آیت الله غروی تصریح کرد: اگر نسبت به دیگران نقدی داریم باید عدالت را مراعات کنیم و نباید از چهارچوب نقد منصفانه خارج شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      خوب حضرت آقا ما ابرقدرتها رو به چالش کشیدیم اونوقت چه فایده داشته برامون ؟؟؟؟،یک میلیون شهید وجانباز که خودمم یکیشم ونابودی منابع و..............بعدش که چی؟؟؟؟جنگ هرگز طرف پیروز نداره

    • محمدرضا بختیار

      جناب تاریخ مقوله و نگرش شخصی را رنگ و جلا نمی بخشد در سیر تاریخ واقعیات و رای جمعی مد نظر هستش در زمینه چالش اگر در جهت هدف و خلق و ابداع و نو آوری باشدمناسب هستش ولی اگر بر فرضیه های شناخته شده باشد تقابل می شود و در تقابل برای حفظ قوا و سلامتی بهتر و مهتر است که سازش به جای چالش جوابگویی بیشتر دارد

    • بدون نام

      بله از خیلی لحاظ!!

    • بدون نام

      چی داریم که می خواهید به چالش بکشیم.نه اقتصاد خوب .نه کار و..... می خواهید با موشک به چالش بکشید؟بسه اینهمه آتش افروزی ببینید به کجا رسیدیم ؟یکمی به فکر معیشت مردم باشید.

    • بدون نام

      فعلا که شکمهای ما رو به چالش کشیده

    • بدون نام

      و دود آن بر چشم مردم میرود

    • جانباز

      حاج اقانان شب مان رابه نرخ دلارمیخوریم انوقت شما میغرماییدماابرقدزتهارابه چالش میکشیم اززیرچتر امریکا خارج وزیرچترروسیه کمونیست پناه اوردیم کدام چالش الان ملت ایران به چالش کشیده شده کمی منطق داشته باشیدفقربیدادمیکند هرروز اختلاس ربا فحشا بس است

    • بدون نام

      حاجی از کدوم چالش حرف میزنی! ما ک هر روز تحریم میشیم از بانک ها و موسساتمون گذشته به افراد جمهوری اسلامی رسیده.

    • بدون نام

      ما گویا ب دنیا اومدیم ک ب شیم چالش ی سریو جون فدای یک سری دیگه. پس کی قراره با پولامون خوش باشیم ک الان تو جیب ی سری دیگس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج