adexo3
۶۷۵۵۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نظر جنتی درباره تاثیر اینترنت

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تاثیر اینترنت در ارتباطات فردی در جامعه جهانی گفت: شبكه هاي محاوره ای با ترويج ارزش هاي متعالي و آرمانهای اسلامی نظام را در برابر آسيب هاي فرهنگي بيگانه بيمه مي كند.

خبرگزاری مهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تاثیر اینترنت در ارتباطات فردی در جامعه جهانی گفت: شبكه هاي محاوره ای با ترويج ارزش هاي متعالي و آرمانهای اسلامی نظام را در برابر آسيب هاي فرهنگي بيگانه بيمه مي كند.

علي جنتي، ظهر دوشنبه در طرح تربيتي چهره به چهره در تربيت معلم شهيد بهشتي مشهد اظهار كرد: شبكه هاي محاوره اي در سراسر دنيا از يك نقطه عالم به نقطه ديگر جهان در اسرع وقت اطلاعات را با تصوير مخابره مي كنند و اين بزرگراه اينترنتي وسيله اي براي انتقال آزاد اطلاعات به صورت لحظه اي است بنابراين در چنين شرايطي مي توان از اين ابزار در جهت انتقال آرمان ها، فرهنگها و ارزشهاي متعالي استفاده كرد و در برابر آسيب هاي فرهنگ بيگانه ايستاد.

وي با اشاره به اينكه همه پيامبران الهي براي ابلاغ رسالت خود رو در رو با مردم سخن مي گفتند، افزود: پيام وحي الهي همواره چهره به چهره به ديگران منتقل شده و نبي اكرم و پيامبر اعظم دعوت خود را در آغازين روزهاي رسالت در سايه روش تبليغي رو در رو انجام داده اند.

انتقال افكار و انديشه ها در حالت چهره به چهره

وي ادامه داد: حتي امروز هم كه دنيا برخوردار از پيشرفته ترين وسايل تبليغي و ارتباط جمعي است گفتگوي رو در رو و سخن چهره به چهره جايگاه خود را از دست نداده است.

جنتی يادآور شد: خداي متعال رازي در رو در رو شدن افراد با يكديگر قرار داده و براين اساس افكار و انديشه ها در حالت چهره به چهره منتقل مي شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه امروز نظام اسلامي با تبليغات سوء كشورهاي خارجي مواجه است، افزود: دنياي امروز به صورت دهكده اي كوچك درآمده است و در اين راستا دسترسي آزاد اطلاعات براي همه اقشار جامعه جهاني فراهم شده است.

انتقال ارزشهاي متعالي راهي براي مقابله با آسيب هاي فرهنگ بيگانه

وي تاكيد كرد: شبكه هاي محاوره اي در سراسر دنيا از يك نقطه عالم به نقطه ديگر جهان در اسرع وقت اطلاعات را با تصوير مخابره مي كنند در چنين شرايطي مي توان از اين ابزار در جهت انتقال آرمان ها، فرهنگها و ارزشهاي متعالي استفاده كرد و در برابر آسيب هاي فرهنگ بيگانه ايستاد.

جنتي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب به كرات تاكيد كرده اند كه نظام اسلامي در برابر شبيخون فرهنگي قرار دارد و براي مقابله با اين تهاجم راهي جز مصونيت بخشي در برابر تهاجم فكري دشمنان وجود ندارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: اگر اين مصونيت بخشي ايجاد نشود با اندك تهاجمي روح انسان تاثير مي پذيرد بنابراين بايد در كنار تمام فعاليت هاي تبليغي به انتقال افكار و انديشه ها به صورت رو در رو پرداخت تا تاثيرگذار باشد.

خنثي سازي تهاجم هاي بيروني

وي بيان كرد: انتقال ارزشهاي ديني و اخلاقي راهي به جز رو در رو شدن و انجام تبليغات چهره به چهره ندارد و در اين راستا بايد از طريق گفتگو به تبادل افكار و انديشه هاي پرداخت و تهاجم هاي بيروني را خنثي ساخت.

وي تاكيد كرد: نظام اسلامي ۳۰ سال است كه تلاش مي كند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه جا بيندازد و در اين زمينه موفق عمل كرده است چرا كه مسئولان نظام رسالت خود را در اين مقوله به درستي انجام داده اند و در برابر تبليغات سوء دشمن ايستاده اند.

وزارت ارشاد به طرح تربيتي چهره به چهره كمك مي كند

جنتي با بيان اينكه امروز بايد با وارستگي و پرهيزگاري و با رعايت تقوا و تقيد به آداب و وظايف اسلامي ديگران را به صراط مستقيم هدايت كرد، افزود: طرح تربيتي چهره به چهره در طول ۶ سال گذشته ظرفيت هاي تربيتي بسياري را در جامعه ايجاد كرده و موجب ترويج معارف ديني شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: وزارت ارشاد بر اساس وظيفه قانوني خود و به عنوان يك سياست راهبردي در جهت گسترش فرهنگ قرآني و معارف ديني اهل بيت (ع) به اجرای هر چه بهتر طرح تربيتي چهره به چهره كمك خواهد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sali

      که چی بشه این همه مغلطه گویی و حرف پوچ اخه وزیر ارشاد شمارو چه به این حرفا برو خانه سینما رو درست کن نمیخواد به قول خودتون تهاجمهای بیرونی رو خنثی کنید،چرا به شعور و قدرت انتخاب و اختیار مردم توهین میکنید مگر همه ی ملت نادان هستند که مورد تهاجم حرف غیر منطقی قرار بگیرند گوشمان از اینگونه حرفها پر شده جناب وزیر شما بهتر است کمی خردگرا و اهل تفکر باشید انسانهای اگاه فریب اینگونه حرفهای دیکته شده ی شمارو نمیخورند بهتر است به فکر اصلاحات باشید نه سرکوب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج