۶۷۸۱۸۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تظاهرات مردم ترکیه علیه حضور تیلرسون

با دخالت پلیس آنکارا، تظاهرات ضد آمریکایی مردم ترکیه علیه حضور تیلرسون، به خشونت کشیده شد.

خبرگزاری فارس: جمعی از مردم ترکیه امروز (جمعه) در اعتراض به سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به این کشور، در مقابل هتل محل اقامت وی در آنکارا تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» تظاهرات‌کنندگان در مقابل هتل «پالاس آنکارا» که تیلرسون در آن با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد تجمع کرده و شعارهای ضد آمریکایی سر دادند.

این افراد با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های مانند «آمریکا سربازان ما را می‌کُشد» شعار می‌دادند «تیلرسون قاتل، از ترکیه بیرون برو».

پلیس آنکارا نیز با تاکید بر اینکه مجوزی برای هرگونه تجمع اعتراضی صادر نشده، از تظاهرات کنندگان خواست خیابان‌های اطراف هتل را مسدود نکنند.

گفته می‌شود پلیس از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردم معترضان به حضور تیلرسون در آنکارا، استفاده کرد.



طی یک سال اخیر آمریکا و ترکیه بر سر مسائل مختلف از جمله استرداد فتح‌الله گولن (واعظ و اپوزسیون دولت آنکارا)، کودتای نافرجام، خدمات صدور روادید، عملیات نظامی شاخه زیتون و حمایت واشنگتن از کردهای سوریه به اختلافات جدی خورده‌اند.

چند روز قبل نیز «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا در استانبول با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه دیدار کرد.

ایالات متحده شبه‌نظامیان کُرد را مهره موثری در نبرد با گروه تروریستی داعش و پاکسازی شمال سوریه از لوث این عناصر دانسته و چندین ماه است که با ارسال تسلیحات، از آنها حمایت می‌کند.

ترکیه اما معتقد است شبه‌نظامیان کُرد سوری، تفاوتی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که از نظر بین‌المللی تروریستی شناخته می‌شود، نداشته و سلاح‌های ارسالی آمریکا در نهایت به سمت ترکیه نشانه خواهد رفت.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه یکی از اون کشورهایی هست که هر سازی آمریکا زد اونا رخصیدن تزاد غرب تو ترکیه رواج کردن کاری که میخواستن با ایران بکنن ترکیه راه واسه اونا باز کرد کاری که ایران نکرد وگرنه واسه آمریکا...ایران ترکیه عربستان یا هر کشوری دیگه ای نداره میتونست قضیه بر عکس باشه و ایران جای ترکیه بود متاسفانه یه دست صدا نداره وایران تو دنیای مدرنیته ای که آمریکا واسه این کشورها توسعه داده عملا نمیتونه قد علم کنه و همیشه هم متهم هم تنها میمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج