۶۸۰۴۳۸
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

زاینده‌رود دوباره خشک شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: بخشی از زاینده‌رود که برای توریسم و گردشگری برنامه‌ریزی شده در حال حاضر خشک شده و امیدواریم حقابه حداقلی که در بازه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود، اختصاص یابد تا شاهد دوباره جریان آب در این بخش از زاینده‌رود باشیم.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از خشک شدن بخش توریستی و گردشگری رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

سید رحمان دانیالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره آخرین وضعیت رودخانه زاینده‌رود گفت: مشکلات تالاب‌ها در کشور به یک یا چند تالاب مانند تالاب گاوخونی محدود نمی‌شود و سایر تالاب‌ها نیز با مشکل مواجه است.

او با بیان اینکه مطالعه حداقلی در زمینه تامین حقابه زاینده‌رود صورت گرفته و گزارش این مطالعات به شورای عالی آب ارائه شده است، ادامه داد: امیدوارم در بین همه مدیران اعتقاد به پرداخت حقابه محیط‌زیست ایجاد شود و شاهد اختصاص حقابه محیط‌زیست باشیم البته اوضاع آب پشت سد زاینده‌رود نیز اصلا مناسب نیست و نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: بخشی از زاینده‌رود که برای توریسم و گردشگری برنامه‌ریزی شده در حال حاضر خشک شده و امیدواریم حقابه حداقلی که در بازه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود، اختصاص یابد تا شاهد دوباره جریان آب در این بخش از زاینده‌رود باشیم.

دانیالی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته حقابه زیست محیطی تالاب گاو‌خونی را نادیده گرفتیم و شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نتیجه نادیده گرفتن تالاب گاوخونی و اشتباهاتی است که در گذشته مرتکب شده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به زودی ایران خشک میشه میشیم کویر. ایران

    • بدون نام

      کی آب داشت که حالا آب داشته باشه

    • بدون نام

      باسلام:به درک چون آب ما خوزستانیهای رو بردن. خودمون از بی آبی تالابهای خشک شدن.نفت گاز و آب خوزستانیهای رو میبرن برای شهرهای بزرگ.خدا ازشون نگذره.خاکم از یه طرف زندگی مردمو مختل کرده.ما چه گناهی کردیم که تمام سرمابه ها مون که میبرن خاک وبی آبی شم مونده برای ما.از خدا بترسید.خدا جای حق نشسته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه یکم فکر کنی ، میفهمی که ،اولا ما ایرانی هستیم واین استان ان استان نداره،وباید بهم کمک کنیم موضوع خشگسالی پدیده منطقه ای وجهانیه واب کارون به خلیج فارس میریزه ، زمانیکه بعضی هاگاو گوسفند جلوی بعثی ها ی عراقی قربونی میکردندو بعضی دیگر فرار کردند،امدند ، به اصفهان ،همین اصفهانیها امدند به کمک مردم غیور و مقاوم وایثارگر باقی مانده در خوزستان وبا دادن هزاران شهید وجانباز وازاده در کنار هم جنگیدند تا استانتون را ازاد کردند والان هم حدود نیمی از جمعیت اصفهان رو خوزستانیهای عزیز تشکیل میدهند ویا مهمان ماهستند ویا با ما وصلت کردن وما انها را دوست داریم وبه تمامشان احترام میگذاریم ، لااقل به همین همشهریهات احترام بگذارید اینها هم اب مصرف میکنند و تازه اب به استانهای کرمان ویزد و... هم از اصفهان انتقال داره ولی ما یک ملتیم وبه همه ملت چه کرمان ویزد و... همه احترام میگذاریم ..جانم فدای ملت ایران ..چه لر وچه ترک وچه عرب وچه بلوچ و....وچه کرمانی وچه خوزستانی وچه اصفهانی همه با هم برادریم سعی کنیم با هم وبرای هم زندگی کنیم وتفرقه وجدایی نیندازیم با عرض پوزش از شما هموطن خوزستانی.

    • بدون نام

      اب کارون رو بردن. ریختن تو این. اون خشک شد. هوای ما هم بدتر شد.
      خاک تو سرتون با این راه حلاتون احمقها

    • مسعود

      داداش ناراحت نباش.بازهم حق مردم خوزستان رو میدن به زاینده رود و شرکت فولادو ذوب آهن اصفهان و برنجکاران لنجان و.....تا خدای نکرده مشکلی برای اصفهان و توریستاش پیش نیاد.

    • شاهپور

      خواب نما شدین یا تازه فهمیدین ۲۱ ۲۲ بهمن ماه امسال اصفهان بودم زاینده رود بطورکامل خشک شده بود.!!!

    • محمدرضا بختیار

      جناب دانیالی طرف داشت علت یابی و تحقیق زیست محیطی و کاهش باران در کشور را انجام میداد و به این نتیجه که در اثر امتحان کردن انفجارهای بیولوژیک و هارب نتیجه چنین خشکسالی ها هستش و در همین راستا با دوستان خود در جهت تکمیل تحقیقاتش در امریکا مکاتبه می کرد و کمک می خواست که عمودی بردندش و افقی پسش دادند جناب دانیالی کشورهای حوزه خلیج فارس آب شرب خودشان را واردمی کنند انوقت شما تو آب کشاورزی در جا زدید خیلی مدیرانی مدیریتی و با تدبیر داریم تا مردم را بیچاره نکنند به اشتباهات خود اعتراف نمی کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فاز روشنفکری برت نداره، نکنه تو هم از همین جاسوسهای وطنفروشی حالا ازشون دفاع میکنی وداری اب به اسیابشون میرزی؟اخه تو ایرانی !!!

    • بدون نام

      جناب مسعود خان فولاد مبارکه به اندازه یک باغ در کنار زاینده رود مصرف نداره و توی فولادسازان جهان کمترین آب مصرفی رو داره و با اجازه ت هزینه تصفیه خانه فاضلاب لنجان شامل ورنامخواست ،سده لنجان رو تقبل نموده و پرداخت کرده و الان پروژه فاضلاب در حال اتمام و در بعضی نقاط فعال می باشد و از پساب به عنوان خنک کاری خط تولید استفاده می کنه الکی شانتاژ نکن داداش مسعود

    • امید

      نمیدونم چرا اصفهان بیشتر زمیناش برنج میکارن آخه کجای دنیا تو شهر کویری بدنج کاری هست به سمت منطقه مرغ که میری یتیکه برنجکاریه ... واسه این آبو از خوزستان بردن

    • بدون نام

      خدا کنه اصفهان تخته شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه اصفهان چیکارت کرده دوست عزیز اشاله هر جاهستی اگه ایرانی هستی خدا عقل بهت بده وخدا ایران رو حفظ کنه

    • بدون نام

      خدا کنه اصفهان تخته شه

    • بدون نام

      نظرات ما هم .......

    • بدون نام

      وقتی زمستونش اینه دیگه تابستون چی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج