adexo3
۶۸۱۱۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حرف‌های بازیگر بوی پیراهن یوسف در «هفت»

جعفر دهقان، بازیگر سینمای ایران با حضور در برنامه «هفت»، به انتقاد از وضعیت فعلی سینمای دفاع مقدس پرداخت.

خبرآنلاین: جعفر دهقان، بازیگر سینمای ایران با حضور در برنامه «هفت»، به انتقاد از وضعیت فعلی سینمای دفاع مقدس پرداخت.

این بازیگر سینما که به عنوان پرکارترین بازیگر سینمای دفاع مقدس از سوی برنامه «هفت» معرفی شد، با حضور در این برنامه گفت: «بعد از پایان جنگ، سینمای دفاع مقدس تعطیل شد. گویا مسئولان سینمایی دوست نداشتند ما سینمای جنگ داشته باشیم.»

او افزود: «من همیشه از این بابت گله کردم که چرا مسئولان سینمایی که سالانه برنامه‌ریزی می‌کنند، هیچ جایی برای سینمای دفاع مقدس باز نمی‌کنند.»

دهقان در پاسخ به این پرسش محمود گبرلو مجری برنامه که به‌هرحال مسئولی مثل جواد شمقدری که خود جزو فیلمسازان دفاع مقدس است چطور به این سینما بی‌توجه بوده است؟ گفت: «بحث شمقدری نیست. خدا پدرش را بیامرزد. بهرحال در دوره او چند کار در حوزه دفاع مقدس ساخته شد و کارهای دیگری هم که تولید شدند ارزشی بودند. ولی قبل از او چه؟ »

این بازیگر سنما تاکید کرد:«سینمای جنگ خیلی کمرنگ شده در حالی که ما تازه پس از پایان جنگ بود که می‌توانستیم درد دل‌های بچه‌های جنگ را به تصویر بکشیم.»

او بخش‌هایی از این گفت و گو به همکاری‌اش با رسول ملاقلی‌پور اشاره کرده و ادامه داد: «رسول ملاقلی‌پور وقتی می‌خواست «بلمی به سوی ساحل» را بسازد، از ما خواست که در اکثر شهرهای جنوبی کشور در زمان جنگ حضور بیابیم. شهرهایی چون سوسنگرد، خرمشهر، آبادان، اهواز، دزفول، شوش دانیال و ... این اولین کار بلند رسول بود و می‌گفت می‌خواهم اولین کسی باشم که بعد از آزادسازی خرمشهر در این شهر فیلم می‌سازم.»

دهقان همچنین برای بعضی از بازیگران سینمای دفاع مقدس اظهار نگرانی کرد و گفت که آن‌ها فراموش شده‌اند.

بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف»‌ همچنین با اشاره به همکاری‌اش با ابراهیم حاتمی‌کیا در این فیلم گفت: «زمانی به من پیشنهاد بازی در این فیلم شد که تازه به نقش اول پیشنهاد می‌شد و داشتم در این موقعیت جا می‌افتادم. به خاطر همین خیلی می‌ترسیدم که حضور در یک نقش کوتاه دوباره مرا به عقب براند. اما این‌طور نشد و نقش اصغر یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که بازی کرده‌ام.»

گبرلو مجری برنامه نیز با اشاره به جایزه نقش مکمل مرد در جشنواره دوازدهم فجر که به جعفر دهقان اختصاص یافته بود، از او درباره سخت‌گیری در حوزه انتخاب نقش پرسید و او اظهار داشت: «من آدم سخت‌گیری نیستم. اگر می‌خواستم به واسطه گرفتن این جایزه سخت‌گیر شوم الان در سینما حضور نداشتم. ترجیح می‌دهم پیش از هر چیز برای خانواده‌ام قهرمان باشم.

ما در جایی زندگی نمی‌کنیم که اگر من دو سال در انتظار نقش خوب خانه‌نشین بشوم، بگویم در این دو سال مشکلی نخواهم داشت. مطبوعات آن زمان با طرح سئوال‌هایی از این دست، می‌خواستند مرا خانه‌نشین کنند، ولی من این روند را ادامه ندادم هر چند الان در موقعیتی هستم که می‌توانم دست به انتخاب بزنم.»

‌او با ابراز رضایت از نسل جدید بازیگران سینمای ایران ادامه داد: «این بازیگران بچه‌هایی هستند که علاوه بر علاقه، علمش را هم دارند و با تحصیلات تخصصی وارد این حوزه شده‌اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج