۶۸۱۸۹۸
۴۲ نظر
۵۰۰۹
۴۲ نظر
۵۰۰۹
پ

خودسوزی عاشق ۱۸ ساله، ختم به خیر شد

جوان ۱۸ ساله‌ای که به خاطر عشق یک دختر اقدام به خودسوزی کرده بود زنده ماند.

خبرگزاری فارس: سرهنگ رسول نجفی در زمینه اتفاقی که در نازی آباد افتاده بود گفت: پسر نوجوانی خودش را سوزانده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق یک مشکل خانوادگی بود که با اقدام به موقع از اتفاقی وحشتناک‌تر جلوگیری شد.

رئیس کلانتری ۱۳۰ نازی آباد گفت: پسر نوجوانی که از خانواده اش می خواست برای او دختری را خواستگاری کنند وقتی با مخالفت اعضای خانواده روبرو شد به یک اقدام عجیب دست زد.

سرهنگ نجفی در ادامه افزود: این پسر ۱۸ ساله با برداشتن مقداری بنزین خانواده را تهدید کرد که اگر به خواستگاری دختر مورد علاقه ام نروید حتما خودم را خواهم سوزاند و در حالیکه یک فندک نیز دستش بود قصد داشت که برای عملی کردن تهدیدش بنزین را روی خود بریزد.

خودسوزی عاشق ۱۸ ساله، ختم به خیر شد

بنابر گفته این مقام انتظامی وقتی پسر نوجوان متوجه شد تهدید هایش اثری ندارد کمی بنزین روی خود ریخت و تا فندک را زد دست هایش شروع به آتش گرفتن کرد.

در ادامه ماموران انتظامی و آتش نشانی به محل اعزام شدند و از هرگونه سرایت آتش به اطراف سریعا جلوگیری شد.

در انتهای این مطلب به دلیل اینکه روابط بیشتر جوانان و نوجوانان ما مثل همین مورد، تحت تاثیر شبکه های اجتماعی شکل می گیرد،‌ گفت‌وگویی کوتاه با حمیدرضا براتی کارشناس ارشد روانشناسی و علوم رفتاری داشتیم.

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه در عصر ارتباطات قرار داریم و بیشتر نسل بچه های دهه 70 و 80 از تکنولوی های روز مانند شبکه های مجازی استفاده می کنند این باعث شده است که در بستر ارتباطات شناخت ناکافی در این زمینه داشته باشند و دلبستگی های زیادی را نسبت به افراد در فضای مجازی پیدا کنند.

براتی ادامه داد: بالاترین پیوند دهنده بین افراد نیز همین شبکه های اجتماعی مجازی شده است چراکه افراد بدون دخل و تصرف به اخبار دسترسی می یابند و به همین دلیل با کسانی که در شبکه های مجازی آشنا می شوند به شکل واقعی دل می بندند.

به همین دلیل خانواده ها نمی توانند مانند گذشته نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و حتی نسبت به ارتباطاتی که در شبکه های مجازی رخ می دهد.

وی افزود: در حال حاضر این ارتباطات جای خود را به دنیای سنتی و ارتباطات واقعی داده است و در این زمینه شبکه های اجتماعی نیز توانسته اند مخاطبین زیادی را جذب کنند. در حال حاضر افراد هم به این شکل با هم آشنا می شوند و دوستان خود را در این شبکه ها پیدا می کنند.

براتی تصریح کرد: مشکل شبکه های اجتماعی این است که افراد شناخت کافی نسبت به این موضوعات ندارند و نمی دانند که دنیای شان در واقع رویا و خیالپردازی است. در نتیجه خانواده ها باید در این زمینه درایت به خرج بدهند و بتوانند نوجوان خود را درک کنند و از متخصصینی کمک بگیرند که در این زمینه دارای شناخته و علم کافی هستند چرا که آنها در این امر دارای تجربه و علم کافی هستند و باید بتوانند زمینه حضور افراد در این شبکه ها را آگاه سازی کنند.

این کارشناس علوم رفتاری ادامه داد: اگر خانواده ها بدون اینکه تجربه یا آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند وارد این موضوع شوند نمونه اش همین موردی می شود که هرروزه در جامعه در حال رخ دادن است و چون خانواده ها خودشان نسبت به این مسئله ها شناخت ناکافی دارند باعث شده است که بین خودشان و جوانان و نوجوانان فاصله بسیار عمیق و زیادی از نظر عاطفی ایجاد شود و به همین دلیل است که خانواده ها دیگر نمی توانند با روش نصیحت کردن عزیزان خودشان را در این زمینه آگاه کنند و نیاز است که در این زمینه به متخصصان رجوع کنند.

وی در مورد اختلالاتی که در فضای مجازی رخ می دهد گفت: ما در شبکه های اجتماعی اعتیاد به مراتب قوی تر از اعتیاد به مواد مخدر داریم و این مسئله نسبت به افراد در شبکه های مختلف اتفاق می افتد. شما نگاه کنید که جوان های ما امروز جوانان ما بیشتر از پنج ساعت در شبکه های اجتماعی می گذرانند و به ارتباطات خود شکل می دهند.

به همین دلیل این مسئله امر بسیار مهمی است و خانواده های محترم باید در این زمینه درایت کافی را به خرج بدهند نه تنها در نوع ارتباطات بلکه در نوع آموزش ها نیز باید خود خانواده ها در این زمینه آموزش ببینند و آگاهی داشته باشند تا بتوانند نوجوانان و جوانان خودشان را کنترل کنند.

براتی گفت: علوم روانشناسی امروزه در زمینه های ارتباطات ، حتی در بسترهای خانواده نیز زمینه های ارتباطی را معرفی کرده یعنی در این زمینه که افراد در شکل های مختلف ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط باعث می شود که بین آنها پیوندی ایجاد شود حال جوانان و نوجوانانی که امروز در دنیای مجازی با همدیگر آشنا می شوند امر بسیار مهمی را در زمینه های رفتاری و افکاری شان می بینند که دنیای بسیار جذاب و پر مخاطب و تاثیر گذار در زمینه جوانان و نوجوانان می باشد لذا با توجه به این موضوع باید بدانیم این موضوع ها در زمینه های خود بسیار تاثیر گذار و خطر پذیراست اما خانواده ها می توانند با دانش و درایت به فرزندانشان کمک کنند.

در همین زمینه چهار موضوع را باید خانواده ها در نظر داشته باشند، اول اینکه قبل از اینکه جوانان و نوجوانان به دنیای مجازی وابسته شوند خانواده ها باید آنها را به روش های علمی کنترل کنند.
دوم اینکه بستر ارتباط بیشتر بین اعضای خانواده و جوانان و نوجوانان باید بیش از گذشته در زندگی امروزی ما لحاظ شود.

در وهله سوم در زمینه های اخلاقی رفتاری خانواده ها و خصوصا پدرها باید بتوانند ارتباط خوب و تنگاتنگی را بین خودشان و فرزندانشان ایجاد کنند تا بتوانند راه گشای فکری و بروز رفتاری فرزندان در خانواده را ایجاد کنند تا از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

و در آخر ارتباط های احساسی و عاطفی بین اعضای خانواده باعث می شود که آنها بیش از آنکه به دیگران دل ببندند و ارتباط خود را با غریبه ها مستحکم کنند به جای آن ارتباط خود را با دیگر اعضای خانواده شان محکم کنند و در نتیجه با همفکری هم و از در کنار هم بودن به هم کمک می کنند که از آسیب های اجتماعی دور شده و دوران پرخطر خود را به سلامتی پر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شش ساله شمال

      چ خبره.خدایاخودت رابرسان.

      پاسخ ها

      • بهزاد

        همه چیو ببرید بچسبونید به فضای مجازی.اینو هم از دستمون بگیرید راحت میشید؟

    • بدون نام

      عشقهای مجازی بیشتر از این نمی شود انتظار داشت

    • بدون نام

      دنیای مجازی اتفاقا برعکس عمل میکنه. هیچوقت عشق های دنیای مجازی اینقدر شدید نیست. من خودم قبل از دنیای مجازی بشدت عاشق شدم که ختم به خیر شد وگرنه خودم از این بدتر میکردم

      پاسخ ها

      • شیدا...۱۷ساله...خوزستان

        اوه!!!! پس خدا رحم کرد !

    • بدون نام

      خاک برسرت

    • بدون نام

      بمیره بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوانه هستین شما ها

    • بدون نام

      بمیره بهتره

    • الی

      پیش میاد دیگه

    • رضا غباسی

      عزیزم این نوع عشق وعاشقی دوام نداره والدین برای فرزندشان بهترینها رودرنظر میگیرن عزیزم فعلا دهانت بوی شیر میده عکله نکن بچه بازی نیست صحبت یه عمر زندگیه بزار پستونک شیر ازدستت بیفته بعد تهدید کن.

    • رفیعی نسب

      اخه پسرجان چرااینقدرعجله کردی حالا ختم له خیرشد ولی خوب الان ابنجوری هزینه تراشیدی برایی خودت خدایا به جوانان مارابه راه راست هدایت کن

    • راستگو

      عاشق حالا برو خواستگاری با ان حال سوخته ات اگر دختر جواب مثبت داد بدبخت عقشی دیگر وجود ندارد خانواده وخودت را بیچاره کردی

      پاسخ ها

      • گل یخ

        کاملا باشماموافقم که دیگه عشق وعاشقی وجودنداره واگه مسی هم میگه عاشقتم الکی ودروغ میگه.

      • گل یخ

        کاملا باشماموافقم که دیگه عشق وعاشقی وجودنداره واگه مسی هم میگه عاشقتم الکی ودروغ میگه.

    • تارا

      اگه نوجوانای ما اینقد تو ارتباط محدود نبودن تو هجده سالگی طرف دنبال ازدواج نبود. بیچاره ها مجبورن بدون شناخت کافب برای باهم بودن به تنها راه ممکن تو این کشور فکر کنن! باید این چیزای ناجور از فرهنگمون حذف شه. بیچاره ها جایی نمیتونن برن باهم. هرجا برن بهشون بد نگاه میشه یا گشت گیر میده. مجبور میشن برن محیطهای خصوصیتر و اونجا هم جو غالب میشه بهشون. وگرنه دوستی میتونه خیلی سازنده باشه و فوراً وارد ابعاد ج**ی نشه.

    • شیدا...۱۷ساله...خوزستان

      اوه !!۱۸سالگی سن ازدواجه اصن ؟،ولی بیشتر شبیه فیــلم هندی بود..هیچکس ارزش اینکارارو نداره !

      پاسخ ها

      • رامین

        حتی من؟؟

      • بینام

        شیدا خانم چقدر همسن هستید

      • شیدا...۱۷ساله...خوزستان

        (بینام )من از نظرات تو بیشتر از نظرات رسول میخندم ، آخه خعلی چِرت میگی

    • رسول 10 ساله از تهران

      چی بگم من که گیج شدم فقط میتونم بگم متاسفم همین

    • رسول 10 ساله از تهران

      چی بگم من که گیج شدم فقط میتونم بگم متاسفم همین

    • مهمان

      ای خاک ورچووووو

      پاسخ ها

      • شیدا...۱۷ساله...خوزستان

        خخ

    • بدون نام

      عجـــب بچه ی خــری هستی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل تو.

    • A 21

      بنظرم سست عنصر میزنه، شاید فردا هم رو زندگیش بنزین
      بریزه

    • بدون نام

      کدام متخصص؟؟؟!!! همین مطالب بالا چه کمکی به خانواده ها کرد ؟؟؟!!! مطالب کلی و باید و نباید بود بلکه باید کاربردی باشد. همه می دانند که رابطه اعضای خانواده باید خوب باشد این نیاز به گفتن نیست باید بگن چطور ....

    • ریحانه

      توی این سن ازدواج کردن معنی نداره

    • بدون نام

      با بیل خاموشش میکردید

    • ۷ ساله از کرجHiss

      بعدا میفهمه چ غلطی کرده بخودش میخنده

    • گل یخ

      18ساله وعاشقی؟؟!!!!چی بگم؟!شاید زمونه که عوض شده جوون 18ساله فکرمیکنه نیازبه ازدواج داره شاید خیلی زودبه بلوغ جسمی رسیده.ولی متاسفانه اگاه نیست که زندگی فقط بلوغ جسمی نیست باید ازلحاظ فکری هم بتونه یه زندگی رواداره کنه.بعضی ازجوونهایی که توخیابون بایه دخترخانم اشنامیشن وچندساعتی روتوخیابونهامیگردن ومثلا خوش میگذرونن فکرمیکنن زندگی هم همینه ولی وقتی میرن زیریه سقف وازهیجان اولیه شون کم میشه تازه متوجه میشن زندگی یعنی چی وچقدرمسعولیت وهزینه داره.اون موقع تازه میفهمن اصلا باهم تفاهم ندارن.ان شاءالله خداعاقبت همه جووناروختم بخیر کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید صبر کنه 180 سالگی عاشق بشه

    • شوهرخواهر،رسول

      برو،فکرنون باش که خربزه ابه،،،،حالامازن گرفتیم چه غلطی کردیم

    • شوهرخواهر،رسول

      برو،فکرنون باش که خربزه ابه،،،،حالامازن گرفتیم چه غلطی کردیم

      پاسخ ها

      • شش ساله شمال

        7ساله ازکرج لایک .تاسف که کاربران کم حوصله به مابچه بدمیگن.خصوصااون رسول
        افغانی.

    • بدون نام

      طفلک پسر احساساتی، خدایا خودت شهوت ها را کنترل کن.

    • بدون نام

      بخدا این بچست پسران تا بیست پنج دختران تا 23 بچه هستند عشق های زود گذر الکی پوج فقط عاشق ظاهر قیافه و این چیزها میشند بدون اندکی منطق چون عقلشون کامل نیست

    • بدون نام

      بچه هنوز دهنت بوی شیر میده بدبخت اصلا میفهمی زندگی یعنی چی فکر کردی زندگی متاهلی الکیه از سر هوس میخاستی خودت و اون دختر رو بیچاره کنی احمق

    • بدون نام

      اگه پسر نداشتهی منم بگه زن میخوام تو این سن خودم با بنزین میسوزوندمش.

    • بدون نام

      هیچ دختر یا زنی ارزش نداره که به خاطرش خودکشی کنن

      پاسخ ها

      • شیدا...۱۷ساله...خوزستان

        همچنین هیچ مردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج