۶۸۲۲۲۳
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش عربستان به طرح بین‌المللی شدن اداره مکه

سفیر عربستان در اندونزی تاکید کرد که کشورش با ورود به مذاکرات درباره "بین المللی کردن مدیریت حرمین شریفین" مخالف است و این امر را به منزله اعلام جنگ علیه خود و حاکمیت ملی‌اش قلمداد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر عربستان در اندونزی تاکید کرد که کشورش با ورود به مذاکرات درباره "بین المللی کردن مدیریت حرمین شریفین" مخالف است و این امر را به منزله اعلام جنگ علیه خود و حاکمیت ملی‌اش قلمداد می‌کند.

به نوشته روزنامه ریاض چاپ عربستان، اخیرا درخواست‌هایی در برخی کشورهای اسلامی مطرح شده مبنی بر اینکه اداره اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه از انحصار سعودی‌ها خارج شده و در اختیار تمام مسلمانان قرار گیرد.

اسامه بن محمد عبد الله الشعیبی، سفیر عربستان در اندونزی در پاسخ سوال خبرنگاری از موضعگیری عربستان درباره این مساله در دانشگاه دولتی اندونزی گفت: ریاض مخالف ورود به مذاکرات درباره بین المللی کردن مدیریت حرمین شریفین بوده و آن را به منزله اعلام جنگی علیه خود و حاکمیت ملی‌اش قلمداد می‌کند.

درخواست مطرح شده از سوی قطر برای بین‌المللی شدن مدیریت حرمین شریفین جنجالی گسترده در منطقه خلیج فارس به پا کرد.

کمیته (غیر دولتی) حقوق بشر قطر با اشاره به مشکلاتی که شهروندان قطری در ادای مناسک حج با آنها مواجه هستند، تاکید کرد، برای تضمین آزادی قطری‌ها در انجام مناسک حج در عربستان، از طریق بین‌المللی اقدام خواهد کرد.

همچنین ۴۶ انجمن اسلامی در مالزی با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل هرگونه ساختاری تحت عنوان "هیات بین‌المللی نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین شریفین" در مالزی را تکذیب کرده و وجود چنین هیاتی را ادعایی دروغین خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانه خدا مال خداست صاحب ولی امر ندارد

    • بدون نام

      باز فتنه ی جدیدی راه انداختن

    • بدون نام

      حرمين شريفين بايد تحت مديريت عربستان باشه و به کشور ديگه اي ربطي نداره و مسلمانان چنين چيزي رو نميپذيرن اين حرکت نقض حاکميت عربستان و دخالت در امور يک کشور هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هذا فازک یا اخی؟

    • بدون نام

      این دخالت در تمامیت عرضی در یک کشور هست من بهنوان یک ایرانی مخالفم اگه همین اتفاق در ایران بود همه مثله عربستان مخالفت میکنیم و بعنوان دخالت در امور داخلی و تمامیت عرضی تلقی میکنیم

    • علی

      حکام عربستان سعودی، خادم حرمین شریفین، عجب دنیای مسخره‌ای است

    • بدون نام

      ایرلن باید تا زمانی که مکه ومدینه توسط گروه بین لمللی ازکشور های مسلمان اداره نشود زایر به عربستان نفرستد ودیگر کشور های مسلمان را نیز ترغیب به چنین کآری کند تا پوزه آل سعود به خاک مالیده شود

    • بدون نام

      چه کسی گفته خانه خدا بایستی در انحصار وهابیون نجس باشد الان مسلمانان ایران عراق. سوریه . قطر . لبنان و یمن و افعانستن و... نمی توانند به مکه بروند درحالی که صهیونیستها و انگلیسی ها راحت از مسلمانان به هر کجای حجاز که می خواهند می روند (مرگ و نفرین ابدی بر براین خاندان نجس وهابی انگلیسی که خود را خادم الحرمین می داند در حالی که در اصل خادم صهیونیستها و انگلیسی های خبیث است )

    • بدون نام

      بالاخره پایه های سلطنت بن سلمان هم به لرزه در میاد

    • بدون نام

      من موافقم چرا عربستان هر سال از حجاج هزینه بیشتری طلب میکنه مگر حجاج توریست هستن که بخواد کمبود کشورش را از حجاج بگیره و ببره یمن را بمب باران کنه ما چه گناهی کردیم که گرفتار حکام بی عقل عربستان شدیم

    • علی یاسری

      اولا حرمین الشریفین دست حاکمان عربستان هست این گونه فتنه چیزی که میدونم تمام کشورها هیچ غلطی نمیتونند کاری انجام بدن چون اولا در اراضی کشورعربستان هست دوما کشوری ضعیفی نیست که میخواهند بین الملل کنندکشور عربستان نه چندان دور کشوری ابرقدرت میشود.ثالثا کشورقطر همانند مورچه ایی که میخواهد جلوی فیل بایستد اولش واخرش به عربستان برمیگردد

    • بدون نام

      اگر به ایران پیشنهاد شود که اداره حوزه علمیه قم و یا شهر مقدس مشهد بین المللی شود هرگز ایرانی ها قبول نخواهند کرد.

    • بدون نام

      پس بهتر است مرزهای بین المللی هم برداشته شود.

    • بدون نام

      وقتی این همه بی حرمتی به زائر نرم امن الهی می شود پس باید چکارکرد

    • بی نام

      علی یاسری واقعا که مزدور عربستان وهابی هستی که اینگونه از آل یهود امریکایی دفاع میکنی تو متعلق به کدام گوری هستی که چاپلوسی جنایتکاران یمن میکنی . مطممئن باش که خداوند طومار نوادگان کافران و مشرکان مکه را عنقریبا درهم خواهد پیچد و آنان را با مزدورانشان به اسلاف خبیثشان در دوزخ روانه خواهد کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج