۶۸۲۶۶۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

«سوختگی» سالانه جان ۳ هزار ایرانی را می‌گیرد

معاون مرکز تحقیقات سوختگی با بیان اینکه در سال حدود ۲۰۰ هزار نفر در ایران دچار سوختگی می‌شوند، گفت: سالانه در کشور ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر به دلیل سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری فارس: سیامک فرخ‌فرقانی؛ معاون مرکز تحقیقات سوختگی در نشست خبری هفتمین کنگره کشوری سوختگی، اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند که ۳۰ هزار نفر آنها در بیمارستان بستری و ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر آنها، جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: آمار سوختگی در کشور ما بسیار بالا بوده و این مسئله آثار و عوارض زیادی برای فرد و جامعه به همراه دارد و متأسفانه کشور ما از نظر تعداد بیماران سوختگی و مرگ‌ومیر این افراد حدود ۴۰ سال از کشورهای جهان اول عقب‌تر است.

معاون تحقیقات سوختگی ادامه داد: هر بیمار سوختگی در مرحله حاد ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد و در مرحله مزمن این میزان ۵ برابر افزایش می‌یابد، بنابراین توجه و اهمیت به موضوع پیشگیری از سوختگی بسیار مهم است.

فرخ‌فرقانی با اشاره به اینکه سوختگی در میان فقرا بیشتر به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: سوختگی انواع مختلفی دارد و نوع الکتریکی آن در کارگران ساختمانی بیشتر اتفاق می‌افتد و درواقع حین جابه‌جایی میلگرد با سیم‌های برق فشارقوی که پوششی ندارد، سبب سوختگی می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: در این شرایط فرد را باید با وسیله‌ای همچون یک چوب از جریان برق جدا کرد و پس‌ از آن، او را به بیمارستان ارجاع داد که مشکلات قلبی احتمالی و آسیب‌های ناشی پرت‌شدگی در آن مورد بررسی قرار گیرد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر اهمیت پیشگیری از سوختگی گفت: هفتمین کنگره کشوری سوختگی ۱۲ و ۱۳ اسفندماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود که مهمان‌هایی از کشورها سوئد،‌ کانادا،‌ یونان،‌ ترکیه و برزیل در آن حضور خواهند یافت و جدیدترین مباحث در حوزه سوختگی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

فرقانی خاطرنشان کرد: این کنگره دارای ۶ میزگرد تخصصی و ۱۹ سخنرانی است و تعداد زیادی مقاله و پوستر نیز جهت ارائه در کنگره ارسال شده است.

معاون مرکز تحقیقات سوختگی گفت: سوختگی سیزدهمین عامل بیماری در کشور و شانزدهمین عامل ایجاد معلولیت به شمار می‌رود که این مسئله توجه به پیشگیری را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      از مسؤلان و سران کشور تقاضا داریم. خود را نگران و ناراحت نکنند.
      ........ آخر سال است .. حسابی به امور و مشکلات مردم و کشور رسیدگی کرده اید
      فقط شاد باشید.... خدا ناراحت میشه اگر شاد نباشید .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج