۶۸۳۴۷۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شعر‌های گروس عبدالملکیان، نقاشی شدند

«هر دو نیمه ماه تاریک است» عنوان کتاب تازه‌ای است که با ترکیبی از شعر‌های گروس عبدالملکیان و نقاشی‌های مریم قربانی‌زاده منتشر خواهد شد.

روزنامه اعتماد: «هر دو نيمه ماه تاريك است» عنوان كتاب تازه‌اي است كه با تركيبي از شعرهاي گروس عبدالملكيان و نقاشي‌هاي مريم قرباني‌زاده منتشر خواهد شد.

شعر‌های گروس عبدالملکیان، نقاشی شدند

اين كتاب در بردارنده پانزده قطعه شعر از گروس عبدالملكيان است كه در كنار نقاشي‌هاي مريم قرباني‌زاده ارديبهشت سال آينده منتشر خواهد شد.

عبدالملكيان درباره انتشار اين كتاب مي‌گويد: «خانم مريم قرباني‌ از نقاشان حرفه‌اي و سبك كاري‌اش بيشتر در حوزه سوررئاليسم است. ايشان در دو سال گذشته بر اساس شعرهاي من، نقاشي‌هايي را كشيده كه قرار است در قالب كتابي با طراحي خاص و با نام «هر دو نيمه ماه تاريك است» منتشر شود. مقدمه اين كتاب را نيز دكتر امير على نجوميان نوشته است.»

او درباره شيوه انتخاب اين شعرها براي درج در اين كتاب توضيح مي‌دهد: «اصل كار با مريم قرباني‌ بود. ايشان مدت‌ها با شعرهاي بنده همراه و همدم بوده و چندين شعر را براي نقاشي انتخاب كردند. از ميان پيشنهادهاي گوناگوني كه ارايه دادند، آنهايي كه به مدل كاري ايشان نزديك‌تر بود، با توافق يكديگر انتخاب كرديم ولي من دست ايشان را باز گذاشتم و غالبا انتخاب‌ها به عهده ايشان بوده است.»

به گفته او، در حال حاضر اين كتاب آماده و قرار است سال آينده همراه نمايشگاهي كه از اين آثار برگزار مي‌شود، از سوي نشر «چشمه» منتشر شود.

عبدالملكيان مي‌گويد كه اين نمايشگاه ارديبهشت ماه آينده در گالري نشر «ثالث» برپا خواهد شد اما سعي هر دو هنرمند بر اين است كه تاريخ برگزاري نمايشگاه دقيقا همزمان با نمايشگاه كتاب تهران نباشد.

اما اين كتاب تنها كار تازه‌اي نيست كه از گروس عبدالملكيان منتشر مي‌شود. او مجموعه شعر جديدش را هم در دست آماده‌سازي دارد كه مراحل نهايي را طي مي‌كند: «هفتاد، هشتاد درصد كار انجام شده است و طي يكي، دو ماه آينده بازنويسي هاى پايانى و ويرايش نهايي‌اش نيز انجام خواهد شد. در اين مجموعه فضا و جهانى متفاوت را تجربه كرده‌ام و اميدوارم اين كتاب باب پسند مخاطبان حرفه‌اي شعر، شاعران، نويسندگان و مردم باشد. امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته دو ماه اسفند و فروردين را فقط در خدمت شعر خواهم بود و در اين دو ماه اين مجموعه را به سرانجام خواهم رساند. دو ماه اسفند و فروردين زماني است كه با شعر خلوت مي‌كنم. معمولا در اين زمان به سفر مي‌روم و تمام وقت دربست در حال و هواي شعر نفس مي‌كشم. هرچند در طول سال هم هميشه شعر دغدغه‌ام هست ولي همسايه‌هاي ديگري هم دارد مانند كارگاه‌هاي آموزشي كه در دانشگاه‌ها و موسساتي مانند «بهاران» برگزار مي‌كنم يا مشغولياتي كه در نشر «چشمه» دارم كه بخشي از تمركزم را به خود اختصاص مي‌دهند اما اسفند و فروردين فقط متعلق به شعر است.»

اين شاعر درباره انتشار ديگر آثارش نيز مي‌گويد: «در يكي، دو ماه اخير تجديد چاپ كتاب‌هايم ادامه داشته است؛ «حفره‌ها» از سوي نشر «چشمه» به چاپ هفدهم رسيده است. «سطرها در تاريكي جا عوض مي‌كنند» از سوي نشر «مرواريد» به چاپ پانزدهم رسيده است و چاپ يازدهم «هيچ چيز مثل مرگ تازه نيست» نيز منتشر شده است. در كنار اينها گزينه اشعارم از سوي نشر «مرواريد» به چاپ خواهد رسيد كه در نمايشگاه كتاب سال آينده ارايه خواهد شد.» او كه دبيري نخستين جايزه شعر «بهاران» را نيز بر عهده دارد، درباره اين جايزه مي‌گويد: «در اين سال‌ها بيشترين همكاري را با موسسه «بهاران» داشته‌ام. امسال جايزه شعري به پيشنهاد مدير موسسه با دبيري بنده برگزار ‌شد و با توجه به روح متفاوت اين جايزه، اميدوارم نتايج متفاوتي هم براي فضاي شعر ما داشته باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج