۶۸۳۶۵۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«آنگ لی» فیلم جدیدش را مقابل دوربین برد

«آنگ لی» کارگردان برنده اسکار آمریکایی - تایوانی فیلمبرداری جدیدترین ساخته‌اش را با بازی «ویل اسمیت» در نقش اصلی آغاز کرد.

ایسنا به نقل از ورایتی: «آنگ لی» کارگردان برنده اسکار آمریکایی - تایوانی فیلمبرداری جدیدترین ساخته‌اش را با بازی «ویل اسمیت» در نقش اصلی آغاز کرد.

«آنگ لی» فیلم جدیدش را مقابل دوربین برد

جدیدترین ساخته «آنگ لی» که ساخت آثاری چون «کوهستان بروکبک»، «زندگی پی» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را در کارنامه سینمایی‌اش دارد، در نهایت و پس از چندین سال وقفه فیلمبرداری فیلم «ماه مرد جوزا» با بازی «ویل اسمیت» را کلید زد.

این فیلم که طبق برنامه‌ریزی از تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۹ اکران خود را آغاز می‌کند، فیلم یکی از مهمترین پروژه‌های سینمایی ساخته نشده هالیوود در ۲۰ سال اخیر محسوب می‌شود و داستان آن درباره یک آدمکش سالخورده است که سعی دارد حرفه خود را کنار بگذارد، اما ناگزیر است در آخرین مبارزه با بدل خود که ۲۵ سال جوان‌تر از او و در اوج قابلیت‌ است رو به رو شود. در این فیلم «کلایو اُون»، «مری الیزابت وینستد» و «بندیکت رانگ» نیز بازی کرده‌اند.

ساخت این پروژه سینمایی برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در کمپانی «دیزنی» مطرح شد و قرار بود «دارن لِمکی» و «دان مورفی» به عنوان تهیه‌کننده و «تونی اسکات» در مقام کارگردان در ساخت آن همکاری کنند، اما در حالی که این پروژه سینمایی همواره مورد علاقه مسئولان اجرایی در داخل و خارج کمپانی «دیزنی» بود، برای سال‌ها به عنوان پروژهای غیرقابل ساخت در نظر گرفته می‌شد و امکانات تکنولوژی آن زمان اجازه ساخت ایده‌های ساخت این فیلم را به آن‌ها نمی‌داد.

با این حال، فکر ساخت این پروژه سینمایی متوقف نشد و چندین نویسنده چون «برایان هلگلند»، «اندرو نیکل» و «دیوید بنیوف» برای بازنویسی فیلمنامه «مرد ماه جوزا» به کار گرفته شدند و در برهه‌ای «کرتیس هانسن» به عنوان کارگردان و «مل گیبسون» به عنوان بازیگر این فیلم معرفی شدند، اما باز هم این فیلم ساخته نشد.

کمپانی «اسکای دنس» در اکتبر سال ۲۰۱۶ حق ساخت این فیلم را در اختیار گرفت و «جری بروکهیمر» نیز به عنوان تهیه‌کننده این فیلم معرفی کرد. آن‌ها اعتقاد دارند که «آنگ لی» با تجربه ساخت پروژه‌هایی چون «زندگی پی» و فیلم اخیرش «قدم زدن طولانی بیلی لین بین دو نیمه»، بهترین گزینه برای کارگردانی این اثر است.

فیلم قبلی «آنگ لی» با عنوان ««قدم زدن طولانی بیلی لین بین دو نیمه» بود که با فرمت بی‌سابقه 120 فریم بر ثانیه (5 برابر بالاتر از فیلم‌های معمولی با سرعت 24 فریم بر ثانیه) فیمبرداری شد.

«آنگ لی»، فیلمساز برجسته تایوانی - آمریکایی در سال ۱۹۹۳ با ساخت فیلم «ضیافت عروسی» به شهرت جهانی دست یافت. این فیلم جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ برلین و جایزه‌ بهترین فیلم «بفتا» را به ‌دست آورد و فیلم «عقل و احساس» در سال 1996 دومین خرس طلای برلین را برای او به ارمغان آورد.

وی در سال ۲۰۰۰ با فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را ساخت که برنده اسکار بهترین خارجی و نامزد بهترین فیلم وکارگردانی جوایز اسکار شد و در جوایز «گلدن گلوب» و جشنواره‌ تورنتو نیز، جایزه‌ بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

«کوهستان بروک بک» ساخته موفق بعدی «آنگ لی» در سال 2005 بود که جایزه‌ اسکار بهترین کارگردانی، شیر طلای ونیز و جایزه‌ «گلدن گلوب» بهترین فیلم را کسب کرد.

این کارگردان آمریکایی-تایوانی در سال ۲۰۰۷ با فیلم «توجه، شهرت» برای دومین‌ بار شیر طلای جشنواره‌ ونیز را کسب کرد. وی دو جایزه بهترین فیلم از جشنواره آسیا پاسیفیک و تنها کارگردان سینمای جهان است که موفق به کسب دو جایزه خرس طلا از جشنواره برلین شده است.

این کارگردان تایوانی در سال ۲۰۱۳ با ساخت فیلمی براساس رمان برنده بوکر «زندگی پی»‌ موفق به کسب دومین جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج