جاباما
۶۸۴۳۱۸
۷ نظر
۵۰۸۰
۷ نظر
۵۰۸۰
پ

شباهت حضرت زهرا (س) و حضرت ام البنین (س)

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: یکی از شباهت‌های حضرت زهرا (س) و فاطمه کلابیه، فدایی بودن هر دو عزیز در راه ولایت و شناخت آن‌ها از ارزش ولایی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار؛ درخصوص شباهت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت ام‌البنین (س) گفت: حضرت ام البنین (س) ۱۹ ساله بودند که پس از ۱۱ سال از شهادت حضرت زهرا (س)، با امیر المومنین (ع) ازدواج کردند و سه سال بعد از واقعه عاشورا در سال ۶۴، در سن ۶۳ سالگی رحلت کردند. که از جمله خصوصیات بارز ام البنین (س)، شباهت بارز ایشان با صدیقه الطاهره (س) است.

وی در ادامه بیان کرد: اولین شباهت بارز فاطمه کلابیه با حضرت فاطمه (س)، زوجه بودن، امیر المومنین (ع) است که هم صدیقه الکبری (س) و هم حضرت ا‌م‌البنین (س) هم نفس حضرت علی ابن ابی طالب (ع) بودند و از برکات و نور امامت ایشان بهره‌مند بودند.

این سخنران و کارشناس امور دینی، افزود: حضرت زهرا (س)، ذات مستقلی در ولایت داشتند و در بین حضرات معصوم شمارده می‌شوند و مقام عصمت ولایی دارند. اما حضرت ام‌البنین (س) معصوم نبودند و در زندگی با امیرالمومنین (س) به برکات بسیاری نائل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به ولایتمداری حضرت ام البنین (س)، گفت: یکی دیگر از شباهت‌های حضرت زهرا (س) و فاطمه کلابیه، فدایی بودن هر دو عزیز در راه ولایت و شناخت آن‌ها از ارزش ولایی بود. تا جایی که هر دو بزرگوار در راه تحقق آرمان‌های ولایت حقیقت نورانیت ولایت را درک و در مقابل حکومت جور زمانه خود ایستادگی کردند.

وی با اشاره به وقایع تاریخی در دوران زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت ام‌البنین (س) بیان کرد: با نگاهی به زندگینامه هر کدام از حضرات در می‌یابیم که هر دو مبتلا به بلا‌های عمیق، عجیب و بی سابقه شدند و هر کدام سختی و رنج‌هایی دیدند، تا حدی که باعث شهادت حضرت زهرا (س) شد و حضرت ام‌البنین (س) که پس از واقعه عاشورا در فراق و رنج سید الشهدا (ع) بسیار گریستند. به گونه‌ای که پس شهادت فرزندانشان چهار قبر در بقیع درست کردند و هر روز و هر لحظه در کنار قبور می‌نشستند و ناله سرمی‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تاکید بر اینکه هر دو بانو شرایط بسیار سنگینی را در طول زندگی متحمل شدند، اظهار کرد: هم حضرت صدیقه الکبری (س) و نیز حضرت ام‌البنین (س) ظلم ستیز بودند و علیه دستگاه‌های ظلم ایستادگی کردند و با توجه به شناخت بسیار عمیق و درک بالایی که در جریان تاریخی داشتند، دیدگاه تاریخی و بصیرتی حضرت ام‌البنین (س) در راه مبارزه بسیار نزدیک منش سیاسی حضرت فاطمه (س) بود. حتی ما در مستندات تاریخی، همانند شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، تاریخ صحیح و مستندی را برای وفات ایشان نداریم و نیز مشترکات فراوانی که به جایگاه والای حضرت ام‌البنین (س) اشاره می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قربون حضرت فاطمه ام ابیها وحضرت ام البنین مادر ابوالفضل العباس
      ادرکنی ادرکنی

    • کریم

      السلام علیک یا ابوالفضل.سلام بر بانو ام البنین.

    • بدون نام

      سلام بر مادر ادب، حضرت فاطمه ام البنین(س)

    • parnazerahimi

      انشالله سید .اجرت با امام حسین

    • بدون نام

      خانم ام البنین تورابه شوهروفرزندانت وحسین شهیدقسمت میدم مارادعاکن وازخدابخواه عاقبت بخیرشویم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بریل ام البنین سلام ب خانم زهرای مرضیه.سلام برمادرچهاشهیدالتماس دعا....

    • بدون نام

      درود برکسانی که همیشه عاشق دین اسلام بودن دروددروددرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج