۶۸۴۸۰۹
۳۴ نظر
۵۰۰۷
۳۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پشت پرده خودسوزی جنجالی در کرج

صبح روز چهارشنبه مأموران شهرداری وقتی برای پلمب مغازه‌ای که بدون مجوز دایر شده بود، به‌ محدوده شهرک ناز در فردیس، کرج مراجعه کردند.ناگهان مرد جوانی پس از مشاجره‌ای تند و در حالی که قبلاً به روی بدنش بنزین پاشیده بود، با روشن کردن فندک خودش را به آتش کشید که انتشار فیلم این واقعه در فضای مجازی بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

خبرآنلاین: صبح روز چهارشنبه مأموران شهرداری وقتی برای پلمب مغازه‌ای که بدون مجوز دایر شده بود، به‌ محدوده شهرک ناز در فردیس، کرج مراجعه کردند.ناگهان مرد جوانی پس از مشاجره‌ای تند و در حالی که قبلاً به روی بدنش بنزین پاشیده بود، با روشن کردن فندک خودش را به آتش کشید که انتشار فیلم این واقعه در فضای مجازی بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

سید رسول حسینی، معاون عمرانی و خدمات شهری شهرداری فردیس دراین باره گفت: ازآنجا که این ملک به‌ طور غیرقانونی دایرشده بود از سوم بهمن امسال چند اخطاریه برای مالک فرستاده شده بود اما وی حاضر نبود به شهرداری مراجعه کند.به همین خاطر با دستور قضایی، نماینده شهرداری به همراه ضابط قضایی درمحل حضور یافتند تا طبق قانون در مرحله اول مغازه را پلمب کنند.این درحالی بود که همزمان با حضوراین تیم، مرد جوان که به‌ دنبال ایجاد جنجال بود، دور از چشم دیگران روی خود بنزین ریخته و ناگهان خود را به آتش کشید. پس از شعله‌ور شدن بدن این مرد، بلافاصله تیمی که ازدوستانش که از قبل در صحنه حضور داشتند، آتش را خاموش کردند و او را برای درمان به بیمارستان شهید مدنی انتقال دادند. بر‌اساس تشخیص پزشکان معالج، این مرد دچار ۳۰ درصد سوختگی شده که اکنون در بخش سوانح و سوختگی بیمارستان تحت معالجه قرار دارد.

ازسوی دیگر با حضور دادستان و شهردار فردیس، ملک غیر‌قانونی این فرد تخریب شد.

دادستان فردیس چه گفت؟

دادستان عمومی و انقلاب فردیس هم گفت: اقدام به خودسوزی اخیر در این شهرستان یک سناریوی از پیش طراحی شده بود. جهانشاهلو درباره انتشار فیلمی از خودسوزی فردی در این شهرستان گفت: پس از انتشار این فیلم، دستور قضایی برای مشخص کردن جوانب مربوطه صادر و در بررسی‌ها آشکار شد این خودسوزی از پیش طراحی شده بوده تا از ادامه تخریب مغازه تجاری در حال احداث به‌صورت غیرمجاز توسط شهرداری فردیس جلوگیری شود.

وی افزود: این بنا به صورت غیرقانونی در حال احداث بوده که مأموران شهرداری در راستای وظایف قانونی خود ابتدا از ادامه ساخت و ساز جلوگیری می‌کنند و تذکر کتبی هم به‌ متخلف می‌دهند اما وی به این تذکر ترتیب اثر نداده و ساعاتی بعد، دوباره عملیات احداث بنای غیرمجاز تجاری را شروع می‌کند که با مراجعه مأموران شهرداری برای بار دوم به محل، این فرد تهدید به خودسوزی می‌کند؛ برخلاف آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بحث پلمب واحد صنفی مطرح نبوده و فردی که خودسوزی هم کرده هیچ نوع مالکیت رسمی در محل مذکور ندارد و از کارکنان واحد صنفی مشاور املاک مجاور است.

جهانشاهلو با اعلام اینکه پرونده قضایی در مورد این حادثه تشکیل شده تصریح کرد: به طورقطع با این فرد و کسانی که این فرد ساده را ابزار رسیدن به خواسته هایشان کرده بودند برخورد قضایی شدید خواهد شد.

وی بیان کرد: همان‌طور که در فیلم نیز مشهود است این فرد از قبل خود را آغشته به بنزین کرده و با تهدید به خودسوزی قصد ممانعت از انجام وظایف قانونی مأموران شهرداری را داشت که در لحظه‌ای فندک روشن در دست وی از کنترلش خارج شده و لباس‌اش آتش می‌گیرد؛ اما نکته جالب توجه این است که همراهان وی و اجرا‌کنندگان سناریو از قبل با دوربین، پتو و کپسول آتش‌نشانی در محل حاضر بودند و بلافاصله پس از خودسوزی، اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با تأکید بر اینکه اقدامات این چنینی که با هدف جریحه‌دار کردن احساسات مردم و خارج کردن روند جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌شود نمی‌تواند مانع از انجام وظایف مأموران شهرداری شود ،تصریح کرد: این مغازه تجاری غیرمجاز در حال احداث در راستای وظایف قانونی، توسط شهرداری به صورت کامل تخریب و به حالت اولیه اعاده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیشه که هر کاری دلمون خواست انجام بدیم و با تهدید مانع اجرای قانون بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو از قانون چی حالیته کدوم قانون قانونی که پول میگیره میگه بساز بعد همون قانون میگه خراب کن مسئولین پول رو قانون میدونن

    • بدون نام

      عجب !!! داداش ملتو دیگه رسما ...فرض کردید حتما هم کار امریکا و انگلیس و اسراییل بوده

    • ایرانی

      نه پس انتظار داشتید طرف خودشو جزقاله کنه ،تا به مشکلش رسیدگی بشه.پرسنل پلیس ساختمان رحم ندارن آقا.

    • بدون نام

      بدهکار هم شد طرف.برو بابا خودتونید

    • پیری

      بنا ساخته میشه بعدا میان میگن مجوزنداره چراقبل ازاینکه ساخته بشه جلو رانمیگیرن الان خوبه خودشو سوزونده

    • بدون نام

      تا جایی که میتونین ظلم کنین،از اون طرف قاچاق لباس توسط نمایندگان مجلس رو بی خیال بشین،

    • آرامش

      بدبخت قربانی بازیدهای دشهرداری شده

    • سعید

      سناریوی از پیش تعیین شده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      فقط باید خندید به حال مردم بدبخت

    • نسل سوخته

      خداسرتون بیاره.دیگه مردم به اخرخط رسوندین.خداازتون نگذره.هرکاری مردم انجام میده مانعش میشین
      مردم چه کاری انجام بده شمابهش گیرندین؟بیکاری وفسادوظلم داره بیدادمیکنه.ازخدابترسین دیگه

    • بدون نام

      پولهای بت المال داره میره جیب بزرگان اب از اب تکون نمیخوره پولهای میلیاردی ..بعد ی نفر هم میخاد کاسبی کنه مثل رابین هود داروغه جیب ملتو خالی میکنن این مسولین سیرمونی ندارن

    • شیرازی

      تاحالاندیده بودیم کسی خودش رابسوزاندتاکسی رابترسانداونم ماموران شهرداری فندک نداشته باشی بهت میدن

    • بدون نام

      خاک بر سرتون مردم و بدبخت کردین بعد از پیش تعیین شده بوده خودسوزیش چقدر شما آخه ظالم هستید و حق و ناحق میکنین دست برداری بخدا قسم مسئولان این مملکت به این نتیجه رسیدن که آخرتی وجود نداره وجدان ندارن حداقل از آخرت بترسن که اونم به این نتیجه رسیدن که وجود نداره

    • جواد

      گور بابای همتون که فقط باید خودتون بخورین اگه کسی خاست از راه حلال نون‌در بیاره نمیزارین

    • بدون نام

      اگر سناریو بود ؟ کدامیک از مسئولین حاضر است شعله یک چوب کبریت رو به انگشتش نزدیک کند ؟ ظلم پایدار نمی ماند .

    • دلسوز

      احسنت منم همینو گفتم
      سیاه بازی بوده
      بلافاصله پتو وکپسول ویکی هم میگه فیلم گرفتی
      بعد طرف با بدن سوخته رژه میره مانور میده
      ملت یاد گرفتن هم مطرح میشن هم مردم ساده دفاع میکنن
      هیچی دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه

    • بدون نام

      اگه این بدبخت پولداشت.دهن شهرداری.پرکنه.جایزه هم بهش میدادن.چندنفرمثل اینو بیچاره میکنن.که.مردم بگن آفرین شهرداری.هم قانون داره.

    • بدون نام

      اون بدبخت بی گناه و بی پناه باید مامورین شهرداری را اتش میزد تا درس عبرتی برای انهایی بشه که دیگه شب عیدی به این ملت مطلوم گیر ندهند

    • بدون نام

      چراکسی نیست خر مسولانی روبگیره که هکتار هکتار جنگل وکوه خواری میکنند؛.....

    • سبحان.زاهدان

      خوب میگذاشتن کارکندامرارمعاشش بوده...خیلی کارناپسندیده کرده..

    • بدون نام

      واقعا چه رویی دارن برا جنجال سازی خودشو سوزونده .
      سد معبریا کارشون اینه ده نفره میریزن سر مردم پول بگیرن طرفم اگر بخاد پول بده نفری صدم میشه یک میلیون دوباره میرن سه روز دیگه میان ....

    • بدون نام

      به شهرداری پول بده حله ولی غیر قانونی هم که نمیشه ولی کو قانون قانون شده پول

    • بدون نام

      ملت را چی فرض کردید همچین اراجیفی می گید ؟

    • بدون نام

      دراین مملکت پول حرف آخر را میزند ...

    • شش ساله شمال

      چه خبره.خدایاخودت برسان.

    • گل یخ

      بنده خدافقط میخواسته یه لقمه نون حلال دربیاره خوب مردم چی کنن نمیشه ازدرودیوارهمدیگه برن بالا.خداشفاش بده بنده خداشب عیدی چطورخودش وخانواده اش رو گرفتاربیمارستان کرده.

    • مهدی احمدی

      ایران وطنم پاره تنم
      اینجا ایران است

    • رضا

      طرف بنزین ریخته روخودش همه هم مشکل بویایی داشتن متوجه نشدن و طرف هم ک سوخته اصلا ربطی به این واحد نداشته شاگرد مشاور املاکی بوده آمریکا و انگلیسی ها اسرائیلی ها گفتن خودت بسوزون دوستات هستن خاموشت میکنند.چقدر عوام فریبی .پول بدی مجوزه ساختت میدن حتی اگه خلاف باشه پول ندی هرجور شده تخریب میکنن ....

    • satanicheel

      همه مردم شهرداری روشناختن دیگه فقط دنبال پول مفتن.این اقام اگه میتونست جیبشون پرکنه کاریش نداشتن.من خودم شاگردیه مغازه بودم مال یکی بودکه پولداربودکسی نیومدبرامجوزواین چیزاش بعدچند وقت من ودوستم خریدیمش روزاول مغازه روبازکردم شهرداری واماکن و.....همه اومدن سراغم

    • رضا

      عجب حرفی زده دادستان؛ از میش طراحی شده بوده... پلاسکو به اون عظمت از پیش طراحی نبوده؟ سقوط آخرین هواپیما از پیش طراحی نبوده؟ کشتی ما از پیش طراحی نبوده؟ مدرک نظام مهندسیمونو میگین پس بدید اگه جایی سرکار میرید؛ از پیش طراحی نیست؟ این بدبخت از پیش طراحیه؟؟؟؟؟

    • Hisss

      حتما جونشو ب لبش رسوندین که خودشو آتیش زد

    • Epicure

      طرف آتیش گرفته!!!!آخه چطور میشه با برنامه قبلی کسی خودشو آتیش بزنه.آقایی که میگی این سناریو بوده شما هم همین سناریو رو بازی کن.

    • آرش

      توهین به شعور مردم تا کجا پیش خواهد رفت؟ حتمنی الان یه پرونده امنیتی هم براش درست میشه، وضعیت کشور خیلی جالب شده، همه مردم که دنبال حق و حقوقشون هستند شدن طوطئه گر، انگار مسئولین محترم از یه پرونده مشابه قبلی کپی پیست گرفتن و فقط جای اسم رو خالی گذاشتن البته ممنون از آینده نگری حضرات، فکر کنم بد نیست با مراجعه به بانک اطلاعاتی ثبت احوال، جای اسمها رو پر کنن و شروع به احضار متهمین کنن، اینجور هم شور و نشاط به جامعه بر میگرده، هم کمکی میکنید به اقتصاد تاکسیرانی، .......

    • بدون نام

      خدالعنت کنه ادمهای شهرداری
      هرجا هستن شرهستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج