۶۸۵۹۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

«کم‌عقل» خواندن مخالفان، در شأن روحانی نیست

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: در روزهایی که برخی از حامیان رییس جمهور روحانی دم از پشیمانی می‌زدند، گفتم و نوشتم که پشیمان نیستم. از عملکرد روحانی دفاع کردم و گفتم شرایط کشور سخت بود که روحانی آمد و توانست شرایط ایران را از آن حالت بحرانی خارج کند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: در روزهایی که برخی از حامیان رییس جمهور روحانی دم از پشیمانی می‌زدند، گفتم و نوشتم که پشیمان نیستم. از عملکرد روحانی دفاع کردم و گفتم شرایط کشور سخت بود که روحانی آمد و توانست شرایط ایران را از آن حالت بحرانی خارج کند.

از عملکرد روحانی دفاع می‌کنم اما ادبیات روز گذشته قابل دفاع نبود. بیایید جمله روحانی را یک بار دیگر باهم مرور کنیم:« بی خبر نیستم؛ برخی به بهانه مخالفت با دولت به امید و آینده ملت ضربه می زنند که البته این اقدامات بر مبنای کم‌عقلی و کمبود عقل است و گر نه مخالفت با دولت معنایی ندارد.»

این ادبیات از روحانی پذیرفتنی نیست. یکی از دلایل رای ما به حسن روحانی، شکیل سخن گفتن او بود. قرار به توهین به مخالفین بود که رقبا بهتر توهین می‌کردند.

همه ما باید بدانیم برای اداره کشور تفکر‌های مختلفی هستند که مردم از میان آنها یکی را برای رساندن کشور به ساحل آرامش انتخاب می‌کنند. این که فکر کنیم طرف مقابل نمی‌فهمد و کم‌عقل است، به دور از انصاف و اخلاق است.

روحانی اگر ایران را هم تبدیل به سوییس کند و دیگر کشور هیچ مشکلی نداشته باشد و همه مردم در رفاه کامل زندگی کنند بازهم رییس جمهور حق ندارد منتقدان خود را «‌کم‌عقل» خطاب کند.

مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری تکلیف خود را با گفتمان اصول‌گرایان مشخص کرده‌اند و دیگر احتیاجی نیست روحانی در سخنرانی خود مردم را با این ادبیات مجاب کند که مخالفانش احتمالا در حال کارشکنی علیه دولت دوازدهم هستند.

اینجا باید به رییس جمهور روحانی یک نکته اساسی را یادآور شویم. ما به عنوان کسانی که به روحانی رای دادیم حاضر نیستیم چشمان خود را به روی اشتباهات و خطای کلام او ببندیم و بگوییم نه خانی آمدن است نه خانی رفته است.

ما به روحانی رای دادیم که کشور به سوی اخلاق و اقتصاد بهتر حرکت کند. ادبیات دیروز روحانی نه تنها در شأن او بلکه در شأن ما رای دهندگان به «شیخ دیپلمات» نبود.

همانگونه که وقتی روحانی در مجامع جهانی سخنرانی می‌کند، سرمان را بالا می‌گیریم و ذوق می‌کنیم که رییس جمهور ما با این ادبیاتی فاخر با جهانیان صحبت می‌کند، انتظار داریم در سخنرانی‌های داخلی نیز روحانی منطقی و بدون کلام تحقیر آمیز بیان شود.

البته این بدان معنا نیست که مخالفان سیاسی رئیس جمهور نیز بر سبیل انصاف با او برخورد می کنند،بسیاری از آنها سال هاست که که در علن و خفا کارشکنی می کنند، جوسازی می کنند، دروغ و شایعه می بافند و با پول بیت المال رواج اش می دهند، از کاه کوه می سازند، کارهای خوب دولت را کتمان می کنند و وارونه جلوه می دهند.

این که می گوییم روحانی نباید به مخالفانش توهین کند، به معنای تطهیر این جریان کارشکن نیست؛ اما دهان به دهان شدن با این جماعت، در شأن رئیس جمهور نیست، هر چند حال کسی که مدام برای کشورش کار می کند و از سوی این جماعت فقط بی حرمتی و کارشکنی می بیند، قابل درک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درشان روحانی نبود این حرف را بزند ولی واقعا در شان مخالفان بود البته این مخالفان منظور مردمی نبود که به اوضاع معترضند منظور حسن یاران قدیم بود که کارشکنی میکنند و حاضرند کشور بسوزد مردم بیچاره شوند ولی در اخر بگویند دیدید ما گفتیم باید به کاندید ما رای میدادید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط انتقادازروحانی بده ولی توهین به مخا لفین خوبه؟!!

    • عنقا

      اقای داننده حالاکه توهین کرده ماهم حلالش نمیکنیم ازکدام حرف بزنم ازنان سنگککی که یهوی ازدولتی رفت ازاد شد از قبض برق عمومی که3مرتبه بالای 50هزارتومان میاد واین دفعه 99700تومان امده استانسور نداره ازکدام حرفزنم رای همب دم نمیشناسه کسیو ازکدام حرف زنم حرف زیاد بعدابیاین بگین پشیمانی هزینه نداره ماکم عقلیم خدا نگاه میکنه که چی گفته

    • ایرانی

      ما ملتاایران به مانند سنگ زیرین. اسیاب میمونیم. چشممون. کور ودندمون نرم. باید همه چی روتحمل کنیم. وهمه حرفی روبشنویم. خس وخاشاک "گاو وگوساله "بی عقل وووووو ازاونور. گرونی "بیکاری" ومتقابلا مسئولین: اختلاس. حقوقهای نجومی. "رانت خواری " وبچهاشون هم که صدماشالله اونوراب ولاکچری. ولبنان مردم چی? هیچ! به درک! اصلا مردم ینی چی. ینی کی? !!!!!!!

    • دیدبان

      یکی مردم را خاشاک نامد. دیگری مردم را کم عقل داند .سومی هم مردم را کودن انگارد .خدایا کمکی .مولا مددی . هیچکدام مقصر نیستند بلکه صندوقهای را را با سر زنش کرد .

    • بدون نام

      خودتان باهمیدماچکارتان داریم ببریدبریزیدبگیدنگیدباخودتانیدهی بگیدمثل ان بگم بگمهای دیروزوعاقبت امروزشان

    • بدون نام

      روحانی- داننده ، پیوندتان مبارک
      خوشبحالت که انقد خوبی ازش دیدی!

    • بدون نام

      فعلا که در شانش بود

    • بدون نام

      از کوزه همان تراود که در اوست. جای تعجبی نداره!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کم عقلها برخورده اب رو بریز اونجا که میسوزه

    • بدون نام

      متنهای سخنرانی های خارجی را برایش می نویسند و از رو می خواند والا ادبیات و سوادش همین است که هر از چندگاهی رو می کند. ...

    • بدون نام

      بدترین ادبیات تا بحال از جانب این شیخ اعمال شده است متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج