۶۸۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رمضان، بهترین ماه برای خرید تلویزیون!

بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون و سینما خانگی این روزها با بازار رمضانی سال‌های قبل متفاوت است.

بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون و سینما خانگی این روزها با بازار رمضانی سال‌های قبل متفاوت است.

اگر سری به مراکز خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری بزنید شاهد خواهید بود که بر خلاف سال‌های قبل که در ماه رمضان بازار این کالاها سرد و بی‌رونق بوده، امسال بازار با ریزش تقاضا مواجه نشده است. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که بازار تابستانی امسال که با ماه رمضان هم توام است ، با افزایش تقاضا برای کالاهای گارانتی دار مواجه شده است.

فعالان بازار علت این امر را برگزاری جشنواره‌هاي تابستانی از جانب برخی از شرکت‌های عرضه‌کننده و نمایندگی‌های فروش اعلام کردند.

به گفته روزبه صمدی، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری، طی یک ماه اخیر با برگزاری جشنواره‌های فروش ویژه تابستانی بازار خرید و فروش کالاهای صوتی و تصویری، به ویژه تلویزیون‌هاي LED گرم و پررونق شده است و علت هم این است که اکثر نمایندگی‌هاي فروش اقدام به برگزاری جشنواره‌ فروش و ارائه هدایای نفیس به خریداران کرده‌اند.

ذوقی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره‌هاي فروش ویژه کمک بزرگی به نجات بازار از رکود در ماه رمضان کرده است گفت، هر سال در ماه رمضان بازار با کاهش تقاضا مواجه مي‌شد، اما امسال وضعیت تغییر کرده است و بازار مشتریان خود را از دست نداده است.

مولوی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با اشاره به این موضوع که فروشندگان کالاهای بدون گارانتی هم با توجه به برگزاری جشنواره‌هاي فروش تابستانی اقدام به کاهش کالاهای خود کرده‌اند تا توجه خریداران را از دست ندهند گفت، این موضوع (رقابت بین نمایندگی‌هاي فروش و فروشندگان کالاهای بدون گارانتی) در نهایت به نفع مصرف‌کننده تمام مي‌شود. چرا که از یک سو قیمت کالاهای بدون گارانتی در بازار کاهش مي‌یابد و در سوی دیگر کالای با گارانتی با شرایط ویژه و با ارائه کالاهای نفیس به فروش مي‌رسد.

نکته جالب اینجاست که با وجودی که اهم تبلیغات نمایندگی‌هاي فروش برای محصولات سه بعدی و تلویزیون‌های هوشمند است، اما میزان تقاضا بری تلویزیون‌های LED و LCD افزایش یافته است و بازار خرید و فروش نمونه‌هاي سه بعدی همچنان بی‌رونق سرد است.

بیدل، یکی از فعالان لوازم صوتی و تصویری در این باره می‌گوید، چند سال پیش هم وضعیت به همین منوال بود. شرکت‌ها برای افزایش فروش نمونه‌هاي LED تمام تلاش خود را مي‌کردند و تبلیغات زیادی برای به فروش رساندن این نمونه از تلویزیون‌ها می‌کردند. ولی نتیجه این بود که توجه خریداران به سمت نمونه‌هاي ارزان قیمت بازار یعنی LCDها بود. در شرایط فعلی هم همین‌طور است. فروشندگان برای فروش محصولات جدید خود تلاش می‌کنند، ولی تقاضا برای محصولات و تکنولوژی‌هاي قدیمی‌تر افزایش مي‌یابد و این نشانه این است که قدرت مالی اکثر خریداران کم است.

فعالان بازار معتقدند با توجه به روند قیمت‌ها زمان حاضر بهترین وقت برای خرید تلویزیون است. چرا که هم قیمت‌ها کاهش یافته است و هم مدل‌های جدید با هدایای نفیس به فروش می‌رسند.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رمضان، بهترین ماه برای خرید تلویزیون!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج