adexo3
۶۸۷۵۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فرش قرمز تهران برای تمدن‌های جهان

این هفته فرانسوی ها با آوردن آثاری از تمدنهای سه قاره جهان به ساختمان موزه ملی که ۸۰ سال پیش توسط معمار شهیرشان ساخته شده بود، مهمترین رویداد هفته بلکه مهمترین رویداد سال میراث فرهنگی را رقم زدند.

خبرگزاری ایرنا: این هفته فرانسوی ها با آوردن آثاری از تمدنهای سه قاره جهان به ساختمان موزه ملی که ۸۰ سال پیش توسط معمار شهیرشان ساخته شده بود، مهمترین رویداد هفته بلکه مهمترین رویداد سال میراث فرهنگی را رقم زدند.

در نیمه اسفند، ۶۶ نفر از سفیران، شخصیت های فرهنگی و سیاسی به نمایندگی از کشورهای مختلف در مراسم فرش قرمز افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران حضور پیدا کردند.

برجسته ترین میهمان این مراسم بی سابقه وزیر خارجه فرانسه بود که پس از تاخیر و تغییرهای چند ماهه در برنامه سفر به ایران، بالاخره چشم خبرنگاران به جمالش روشن شد.

از حاشیه های حضورش که بگذریم، او اذعان کرد: تبادلات فرهنگی در روابط بین فرانسه و ایران بسیار اثرگذار است و در شرایط کنونی این تبادلات بیشتر شده است.

همه قیل و قال این ضیافت فرهنگی برای این بود که ۵۶ اثر موزه لوور(شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و دو شئ شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شئ مفرغی از لرستان مربوط به و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند) برای اولین بار در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.

موزه لووری (du Louvre) که در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده و بیش از ۳۵ هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف این موزه نگهداری می‌شود و با بیش از ۹٫۵ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است.
این دستاورد بزرگ علاوه بر ثمرات میراثی اش که می تواند آشتی و رغبت مضاعف مردم به موزه باشد و اتفاق منحصر به فردی که تاریخ جهان در قالب یک نمایشگاه با یک اسکناس پنج هزار تومانی ناقابل از جلو چشمان مردم ایران بگذرد، بیانگر امنیت کشورمان و به قول معاون رییس جمهوری در امور میراث فرهنگی نشان «همترازی» ایران با قدرتهای جهانی دارد.

** غایب بزرگ نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

بیست ‌ونهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی(عیدانه) که روز سه شنبه هفته جاری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد، یک غایب بزرگ داشت.
ب

همن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، به محض به نتیجه رسیدن قانون ۱۴ ماده ای صنایع دستی و ابلاغ رییس جمهوری که آرزوی دیرینه بسیاری از فعالان این عرصه را محقق می کرد اتفاق بی سابقه ای در تاریخ چند ۱۰ ساله صنایع دستی کشور بود، به طور ناگهانی در آستانه نمایشگاهی که خود برای آن زحمات فراوانی کشیده بود استعفا داد تا این ماجرا در پرده ابهام باقی بماند.

در این مراسم که از پورتال جامعه گردشگری ایران و اپیلیکیشن نظارت بر خدمات سفر نیز در آن رونمایی شد، مونسان بر رونق روستاها از طریق توسعه صنایع دستی تاکید داشت.

شاید در گزارش های تلویزیون دیده باشید که دوستانی در روستاها شغل هایی با درآمدهای پایینی داشتند که اکنون وارد بوم گردی و حوزه صنایع‌دستی شده و صحبت از روستاییان میلیاردی می‌شود.

با تدابیری که دولت محترم داشته سال ۹۷ در قالب طرح اشتغال روستایی، قرار است این کسب و کارهای کوچک را توسعه بیشتری دهیم. اینها صحبتهای مونسان در حاشیه این نمایشگاه بود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با رأی اعضای کمیسیون به تصویب رسید این بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش به اصلاح و به روزرسانی سرفصل‌های متون آموزشی و رشته‎های مرتبط با گردشگری با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری مکلف شدند.

این اتفاق و چند موضوع مهم دیگر بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این هفته بررسی شد.
بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی- فرهنگی و ارائه تسهیلات بانک‌های عامل و مؤسسات اعتباری مجاز برای ترمیم خانه‌های قدیمی هم شهد شیرین این جلسه بود که به کام علاقمندان به این حوزه نشست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج