adexo3
۶۸۷۸۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

نوبخت: اشتغال، مطالبه خانواده‌ها از دولت است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های ایرانی از دولت موضوع اشتغال جوانانشان است، گفت: دولت ۱۲ برنامه مشخص برای اشتغال بیش از یک‌میلیون نفر را در کشور اجرا خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: محمدباقر نوبخت عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشجویان باید با پیدا کردن نقش خود در جامعه، بهترین نقش را در آن ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رصد راهبری و توسعه همه‌جانبه کشور بر عهده سازمان برنامه‌وبودجه کشور است، افزود: زمانی‌که رئیس‌جمهور ابلاغ ریاست سازمان برنامه‌وبودجه را به من داد از خودم سؤال کردم که چگونه می‌توانم معیشت و توسعه کشور را بر عهده بگیرم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به رشد ۶ پله‌ای توسعه کشور از سال ۲۰۱۳ تاکنون گفت: ارتقای اولویت کشور در شاخص‌های جهانی خوب است اما مردم انتظار بهتر شدن شرایط را دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در رتبه ۱۸ توسعه جهانی قرار دارد، افزود: رشد علمی ایران در جهان ۱۷ است اما همچنان از نظر توسعه علمی عقبیم.

نوبخت با بیان اینکه سپردن مدیریت کشور به تک‌تک اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان بعید نیست، گفت: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روحانی روزی رئیس‌جمهور و یا بنده که دانش‌آموخته دانشگاه گیلان هستم مسئولیت سنگین سازمان برنامه‌وبودجه را برعهده داشته باشم.

وی دست یاری به‌سوی قشر علمی کشور و دانشگاهیان دراز کرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های ایران از دولت اشتغال جوانان است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به شکل‌گیری بودجه بودجه سال آینده بیان کرد: مجلس بخش وسیعی از برنامه‌های مدون برنامه‌وبودجه را تصویب کرده و ۱۲ برنامه مشخص برای اشتغال بیش از یک‌میلیون نفر را اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر استان سهم خود را در بودجه دارد گفت: اگر نادانی اعلام کند که نوبخت بودجه استان دیگری را به گیلان برده بی‌انصافی کرده است.

نوبخت با تأکید بر آمادگی طراحی نرم‌افزاری برای شناسایی نیروی کار گفت: دانشگاه گیلان می‌تواند به ما کمک کند تا این برنامه و نرم‌افزار طراحی شود تا همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهیان و نیروی کار آماده شناسایی و اشتغال آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی آموزش عالی را از ارکان توسعه کشور دانست و افزود: بزرگ‌ترین رقم بودجه پس از بازنشستگی بالغ‌بر ۵۷۰ هزار میلیارد ریال برای آموزش عالی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا به فکرحدود۱۶ملیون افغانی خارجین نه ایرانی هم وطن شغل و بودجه کشورهای نشون میکنن تقریبا۲۰۰سال نتیجش خرابی وداغونیه ایران وایرانی حق ماست بایدبکشیم

    • بدون نام

      مدیران دانا= کار و عمل/ مدیران نادان= حرف و شعار

    • بدون نام

      پس كی ان شاالله؟؟ خوبه میدونید و كاری نمیكنید

    • میثم

      دولت روحانی هم فقط به مردم و کشور رسیدگی می‌کند .
      .... چه دولت افتضاحی .. هیچ کس رضایت ندارد ...
      بدترین دولت و کابینه در تاریخ ایران ....

    • بدون نام

      چیه بالاخره از اون بالا بالاها یه علائمی دیدی..باباجون مردم خودشونو تیکه تیکه کردن تازه دوزاریت افتاده .دیگه دیره......

    • م خسروی

      عجب..مگه بیکارهم داریم؟!

    • بدون نام

      خدا بده برکت از بیکاری که نگو افتضاح

    • محمد محمدی

      بخدا ، توی هر خانواده چند نفر بیکار در سنین بالا داریم که مانع ازدواج ، افسردگی و بیماری شده اند و هر روز شاهد آمار دروغین کار هستیم ، هیچ کس بهتر از خود مردم درد بیکاری را نچشیده اند ، ای کاش مسوولین قبل از فاجعه بیکاری که عامل اصلی هر نوع فسادی است با این موضوع جدی برخورد کنند

    • بدون نام

      امسال سال،اشتغال است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج