adexo3
۶۸۸۲۳۸
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ربیعی: چرا کسی از من درباره کاهش فقر نمی‌پرسد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه بزرگ اجتماعی فعالیت‌های فراوان و تصمیم‌های بزرگی راجع به حقوق مددجویان، سبد غذا برای افراد دارای سوءتغذیه، بازماندگان از تحصیل و یا کاهش فقر انجام می‌دهد، اما هیچگاه کسی درباره این موارد از من به عنوان وزیر سوالی نمی‌پرسد و فقط من را به شکل شرکت شستا می‌بینند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه بزرگ اجتماعی فعالیت‌های فراوان و تصمیم‌های بزرگی راجع به حقوق مددجویان، سبد غذا برای افراد دارای سوءتغذیه، بازماندگان از تحصیل و یا کاهش فقر انجام می‌دهد، اما هیچگاه کسی درباره این موارد از من به عنوان وزیر سوالی نمی‌پرسد و فقط من را به شکل شرکت شستا می‌بینند.

[ربیعی: چرا کسی از من درباره کاهش فقر نمی‌پرسد]علی ربیعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت تعاون در بخش‌های مختلف اجتماعی فعالیت‌های گسترده دارد و به عنوان یک نهاد اجتماعی است، اما متاسفانه همه من را به شکل شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) می‌بینند.

وی اظهار کرد وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگ اجتماعی است و متاسفم که برخی افراد؛ هیچگاه این وزارتخانه را با دید اجتماعی ندیده اند.

ربیعی تصریح کرد: با گروه‌های اجتماعی مختلفی مانند معلولان، زنان سرپرست خانوار، رهایافتگان از اعتیاد، خانواده‌های زندانیان فعالیت دارم که اگر یک اپسیلون تصمیم درست درباره آن‌ها گرفته شود، روی وضعیت زندگی و معیشتی آن‌ها بسیار اثرگذار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر خاطره‌ای گفت: زمستان‌ها که هوا خیلی سرد بود با اتوبوس به مدرسه می‌رفتم، بقیه سال را پیاده می‌رفتم، در هوای سرد بخصوص زمستان‌ها سعی می‌کردم با اتوبوس به مدرسه خودم برم، کلاس هفتم بود، شاگرد زد به بغل ماشین و به شوفر گفت: نگهدارید یک «دو زاری» در حال غلت خوردن است، آن زمان بلیط «دو زار» بود، روی پنجه پای خودم رفتم که نگاه کنم چطوری این پیرمرد معتاد «دو زاری» را می‌بیند که داره غلت می‌خورد، اما دیدم یک آدم چاق دارد می‌دود که سوار ماشین بشود، ما پدیده‌ها را به هر شکلی که علاقه‌مند هستیم می‌بینیم و شاگرد آن شوفر، فردی را که برای سوار شدن به ماشین می‌دوید را به شکل «دو زاری» می‌دید و نمی‌دانم چرا من را به شکل شستا می‌بینند.

ربیعی تاکید کرد: این وزارتخانه اجتماعی که هر حرکتش به عنوان حرکتی در جهت ایجاد آرامش افراد تحت نهاد‌های حمایتی است و سرمایه‌های عظیم اجتماعی مانند کارگران را دارد، جای سوال است که چرا به این شکل دیده می‌شود و هیچگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی به این وزارتخانه نگریسته نمی‌شود.

وی تاکید کرد از سال ۱۳۵۶ من روزنامه کارگری چاپ کردم و مقاله نوشتم و این سرمایه اجتماعی بوده که من با خودم آورده ام و به جا‌هایی رفتم که دیدی از امنیت اجتماعی پیدا کرده ام و کتاب «مطالعات امنیت ملی» من به چاپ پنجم در دوره دولت آقای احمدی نژاد رفت، دید وسیع در این شرایط اجتماعی کشور پیدا کردم و من اکنون بخاطر آن «دو زاری» دارم مورد پرسش قرار می‌گیرم.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اکنون سازمان‌های تامین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه است.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۵ به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تاسیس شد.

هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری وارزش افزوده حداکثری در بازار‌های سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق‌های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می‌رود تا در آینده‌ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.
هم اکنون ۹ هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ۱۵ اسفندماه جاری به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفته بود: جلسه استیضاح علی ربیعی و عباس آخوندی وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی سه شنبه یا چهارشنبه آینده برگزار می‌شود.

بهروز نعمتی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیران ظرف ۱۰ روز مهلت دارند که در مجلس حضور یابند، بر این اساس جلسه استیضاح در یکی از روز‌های سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: جلسه استیضاح دو وزیر به احتمال زیاد در یک روز تشکیل می‌شود. تقاضای استیضاح وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی به امضای ۲۴ نماینده رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      جناب وزیر اون روزها یادت رفته
      هنوز عیدی خود من پرداخت نکردی دم عیدی خدا شاهده ۲۵ هزار تومان دارم
      وسلام دیگه چیزی نگم بهتره

    • غریبه

      آقای وزیرفقربی دادمیکنه منه کارگر شش ماهه حقوق نگرفتم میدونی ازکجا وچجوری شکم بچه هایم راسیرمیکنم بازرس بیمه اومده کارگاه پشت گرفته رشوه میخوره بخاطریک درب آهنی ویک کباب پز که رشوه خورده مارا توکارگاه نمیبینه وترک کارهم ردمیکنه همش از بیعرضگی شماست لطفا جواب منوبده چجوری سربلندمیکنی بااین وضع شمارابه خدا سپردم خودش جوابتون رابدهد آدرس کارگاه

      پاسخ ها

      • غریبه

        آدرس هم دادم چرا نگذاشتین

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      کاهش فقر . خخخخخ
      جوک میگی مردک . نصف کشور ایران بدبخت و بیکار هستن .حرف از کاهش فقر میگی ؟؟؟؟ به حق قرآن که کلام محکم خداست ، هر چی مسئول فکشور نابود بشه

    • بدون نام

      عجب کاهشی به به سیراب شدیم آقای وزیر بااین قیمت های سر به فلک کشیده

    • خوزستانی

      اقای وزیر شما ادم خوبی هستید ولی امروز سفره کارگران .بازنشستگان بازماندگان خالی تراز هرزمان است .ده درصد اضافه حقوق میدهید هر جنس وخدماتی بالای ۲۰٪بالا میره .پیمانکاران و کارفرمایان با کارگران قرارداد سفید می بندند وبه راحتی انها را اخراج می کنند .
      میلغ ۹۰۰هزارتومان حداقل حقوق شما باعث می شود کارفرمایان کارگران قدیمی و متاهل رواخراج کنن ونیروی صفر بگیرن .
      کارگر با ۱۸سال سابقه کار اخراج میشه یعنی دوسال مانده به بازنشستگی و قانون هیچ کمکی نمی کنه .شورای اسلامی کار نماینده کارگران هیچکاره است و دهها مشکل دیگر درحوزه حقوق ودستمزد و....

    • بدون نام

      عجب رویی دارید.کدوم کاهش؟ چطور؟؟؟؟

    • پی

      من میدانم شجره زندگیتون که گریه کردین برای خانمتان پول نداشتین واینکه من یک سوال دارم چراتبعه بیگانهرابیمه کردین کوفت بشود چرااینقدر حرف نزاد پرستی چرابیرون نمیکنن واینکه چراایفون وارد کردن واینکه اینن برسونید به دستش که چراپول ویزیت بادفترچه راخود بیمه نمده بی دفترچه هم کاهش بدین

    • بدون نام

      چون روزب روز افزایش پیدا میکنه نه کاهش.
      شما حتما تو خواب این خدماتو به مردم میرسونید. ما ک نمیبینیم،اطراف ما اینقد انسان فقیر و بی بضاعت هست ولی دریغ از هزارتومن کمک از جانب دولت .

    • منوچهر شمسی

      من هیچ نمیفهم مسئولین این مملکت یا در یک سیاره دیگه زندگی میکنند یا خودشان را به توهم زده اند یا بقول گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر دروغ هرچه بزرگتر باشه پذیرشش از سوی عام راحت تر است اخه مرد حسابی کدوم کاهش فقر ؟روی چه حسابی اینهمه به شعور مردم توهین میکنید ما هم بگیم هر چه در مورد ما فکر میکنید خودتان هستید درسته؟؟؟؟

    • ناشناس

      خخخخ.واقعا با چه روی درباره کم شدن فقر صحبت میکنن

    • بدون نام

      اقای وزیر این را باید بدانی که سواره از پیاده خبر ندارد وشما از فقر خبر ندارید

    • aminyar

      ممنون اززحماتتون واقعافقر روریشه کن کردیدبخصوص برای قشرکارگرها،لطفاکناربکشیدبذاریدیک جوان باانرژی وتفکرجدیدااین منصب روداشته باشه شمابازنشسته بشیدزیادزحمت کشیدیدکارگرهاروشرمنده خودتون کردید!!

    • بدون نام

      نمیپرسدچون میدونه میخای چنددروغ سرهم گنی

    • بدون نام

      اقای ربیعی به خودش نمره ۲۰داده کدام کاش فقر؟شما تخم مرغ راهم ازسرسفره ها کم کردید ایا معیارشما برای فقر نان خالی خورده که شما موفق بودید

    • غریبه

      نظرمنوچرانگذاشتین

    • بدون نام

      وزیر دچار توهم شده فقر افزایش چشمگیر داشته است.

    • بدون نام

      آقای وزیر برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه کاری انجام داده آیی که قد رت خریدداشته باشندوفقرکمترشودازوجدان خودت بپرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج