adexo3
۶۸۸۴۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

یک تئاتر ویژه برای کودکان در تعطیلات نوروز

نمایش «پرنسس و دزد دریایی» تا ۲۵ اسفندماه و نیز در تعطیلات نوروزی در تالار «هنر» اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: این نمایش تولید شده در گروه هنری «یارا» و به کارگردانی لیدا وعیدی از ١۶بهمن‌ماه روی صحنه رفته که امسال تا ۲۵ اسفند اجرا خواهد داشت و از پنجم تا ۱۸ فروردین سال آینده هم روی صحنه می‌رود.

«پرنسس و دزد دریایی» ترجمه‌ای است از نمایشنامه‌ای به نویسندگی دی.ام. لارسون که توسط لیدا وعیدی ترجمه شده و در خلاصه آن آمده است: یک پرنسس و یک دزد دریایی که یکی در خشکی و دیگری در دریا زندگی می‌کنند، از شرایط فعلی زندگی خود خسته شده‌اند و دوست دارند در موقعیت‌های دیگر قرار گیرند تا اینکه به طور اتفاقی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و تصمیم می‌گیرند جایشان را با هم عوض کنند و پس از آن قصه با اتفاقات جالب و دیدنی دنبال می‌شود.

یک تئاتر ویژه برای کودکان در تعطیلات نوروز

این نمایش در طراحی صحنه خود از تکنیک ویدیو مپینگ یا فرش تصویری استفاده کرده است تا علاوه بر زیبایی بصری، برای تماشاگران لوکیشن‌های نمایش را ملموس و قابل درک سازد. این شیوه فضایی فانتزی برای کودکان فراهم می‌کند.

وعیدی که پیش از این نمایش «ربات‌ها هم احساس دارند» را کارگردانی کرده، درباره اجرای نمایش «پرنسس و دزد دریایی» گفت: من برای اجرای این کار که دارای طراحی صحنه متفاوتی است از تکنیک ویدئو مپینگ استفاده کردم اما به لحاظ محدودیت‌های امکانات فنی سالن و نداشتن تجهیزات کافی، مجبور به فراهم کردن تجهیزات از خارج سالن و پرداخت هزینه‌های اضافی شده‌ام. با این حال هدف اصلی من از این طراحی کسب تجربه‌ای نوین در عرصه کارگردانی و ساخت و تولید نمایشی کودک بصورت غیر معمول بوده است.

وی همچنین درباره کمک هزینه‌ای که به گروه‌های تئاتری داده می‌شود، اظهار کرد:‌ معمولا مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش‌ها مبلغی را جهت کمک هزینه تعیین می‌کند که متاسفانه این کمک هزینه‌ها به جای اینکه قبل از تولید نمایش در اختیار گروه قرار بگیرد تا آن‌ها بتواند هزینه‌های خود را تا حدودی تامین کنند پس از گذشت چند ماه از اجرای نمایش به گروه پرداخت می‌شود. این نکته باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد زیرا بیشتر گروه‌های تاتری توان تولید با هزینه‌های گزاف آن را ندارند و همین امر موجب پایین آمدن کیفیت برخی از آثار می‌شود.

وعیدی درباره مخاطبان اصلی نمایش خود که کودکان هستند، گفت: کودکان باید شاد باشند و بخندند و این موضوع وظیفه ما بزرگترها و کسانی که در حوزه کودک کار می‌کنند را سخت می‌کند. جنگ، گرسنگی، آوارگی، خشونت و بلایای طبیعی همه و همه فضایی را ایجاد کرده که گاهی نگران می‌شویم که فرزندان ما در چه دنیایی زندگی خواهند کرد، اما در این میان، چیزی که فراموش می‌شود این است که اگر کسی قرار است دنیای آینده را بسازد، همین کودکان هستند. شاید یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما، این باشد که امید و انگیزه ، عشق، انرژی و اعتماد را به نسل بعد منتقل کنیم و به آن‌ها نشان بدهیم که دنیا، می‌تواند جای خوبی باشد و هنوز فضا برای تجربه و خلق زیبایی باز است.

او افزود: باید کمک کنیم تا کودکان اعتماد را ساده‌لوحی ندانند، دوست داشتن را ضعف و وابستگی، عشق را آسیب پذیری نفهمند و کلاه‌برداری و تقلب را به زیرکی و هوشمندی تفسیر نکنند و چقدر تاثیر پذیر است هنگامی که این مفاهیم در قالب نمایش به کودکان انتقال داده شود.

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: سید علیرضا دری، آهنگساز: رامین کهن، بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: میلاد رمضانی (ورجاوند)، مریم رادپور، سید علیرضا دری، کیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی و احسان مجیدی، بازیگر کودک : مانلی دری، دستیار کارگردان: نشاط باقری، طراح صحنه: سید علیرضا دری و لیدا وعیدی، ساخت ویدئو مپینگ : آرمان مقدم، انیماتور: مسعود جعفری، گرافیست: آفرین دری، طراح لباس: لیدا وعیدی، طراحان نور: رضا خضرایی و کیوان ضیاپور، مجری نور: علی اشرف سماعی، طراح گریم: حسین تبریزی، شاعر : نسرین خنجری، عکاس: احسان مجیدی و روابط عمومی : ریحانه مطهری مدیر صحنه : علیرضا حسین پور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج