جاباما
۶۸۸۵۱۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

یازده زن قربانی اسیدپاشی در هند به عنوان مدل در مراسم نمایش مد در هند حاضر شدند و با اعتماد به نفس و شجاعت بر روی صحنه نمایش راه رفتند.

وب سایت روزیاتو: یازده زن قربانی اسیدپاشی در هند در آستانه روز زن به عنوان مدل در مراسم نمایش مد در هند حاضر شدند و با اعتماد به نفس و شجاعت بر روی صحنه نمایش راه رفتند. پدیده اسیدپاشی به نیمه قرن ۱۸ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که مردم بریتانیا و برخی دیگر کشورهای اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا شروع به استفاده از اسید سولفوریک که در آن زمان ویتریول خوانده می‌شد، برای انتقام یا آسیب‌زدن به یکدیگر، کردند.

گرچه تاریخچه تولید اسید به دوران باستان باز می‌گردد، اما از قرن ۱۸ میلادی مواد اسیدی به صورت گسترده و برای مصارف صنعتی در کارخانه‌ها تولید شدند. اسیدپاشی در کشورهای غربی با افزایش دانش عمومی و بهبود وضعیت اقتصادی جوامع کاهش چشمگیری یافت، اما این مساله با آغاز قرن بیستم میلادی در کشورهای در حال توسعه تبدیل به یک معضل اجتماعی بزرگ شد. گرچه به نظر می‌رسد این معضل به بریتانیا بازگشته است تا جایی که برخی لندن را پایتخت اسیدپاشی جهان می‌دانند.

کشورهای آسیای و آفریقایی از جمله هند، بنگلادش، نپال، کامبوج، ویتنام، پاکستان، کنیا و آفریقای جنوبی بالاترین میزان اسیدپاشی را در جهان دارند. در ایران نیز مواردی از اسید پاشی در سال های اخیر گزارش شد.

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

در آستانه روز جهانی زن، ۱۱ قربانی اسید پاشی در هندوستان در کت والکی در فشن شو بمبئی حاضر شدند.

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

بیشتر قربانیان اسیدپاشی زنان هستند و اغلب از سوی نزدیکان یا فردی که به اصطلاح عاشق آنان است، مورد حمله قرار می‌گیرند.

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

زنانی که در فشن شو هندوستان شرکت کردند، از سوی همسر یا اعضای خانواده خود به صورتشان اسید پاشیده شده است، با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ هندی در تانه واقع در حومه بمبئی به روی صحنه رفتند تا روز زن را گرامی بدارند و در مورد معضل اسدپاشی در جامعه اطلاع رسانی کنند.

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

موارد اسیدپاشی در کشورهای با شاخص توسعه اقتصادی و اجتماعی پایین و شکاف جنسیتی بالاتر، بیشتر است، در کشوهای توسعه یافته نیز اخیرا اسیدپاشی با انگیزه‌هایی چون مهاجرستیزی دیده می‌شود و مثال آن نیز بریتانیا است. نحوه آماده شدن قربانیان اسیدپاشی در هندوستان را برای فشن شو مشاهده کنید.

فشن شوی قربانیان اسید پاشی در هندوستان

فشن شو قربانیان اسیدپاشی در هندوستان

در ایران در اتفاقی جالب، آمنه بهرامی، دختر جوانی که قربانی اسیدپاشی شده بود، از قصاص عامل این جنایت صرفه نظر کرد که بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اصل

      واقعا ناراحت کننده س!
      چطوری دلشون میاد کسی که دوسش دارن رو به این روز بندازن؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج