adexo3
۶۸۸۷۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

دادستان کل: وابستگی فرقه شیرازی به انگلیس، محرز است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که متاسفانه موجب اختلاف بین اقوام و مذاهب اسلامی شده اند و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان می دمند و کانون آن در کشور انگلیس است.

خبرگزاری فارس: همانطور که از قبل مطرح شده بود حجت الاسلام محمدجعفری منتظری امشب به گفت‌وگوی ویژه خبری رفت.

دادستان کل کشور از دقایقی قبل درخصوص عملکرد دستگاه قضایی در یک سال گذشته و به خصوص رسیدگی به برخی پرونده‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت امشب در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری حقوقی تعرض به سفارت ایران در لندن با ریشه یابی این اتفاق اظهار کرد: یک جریانی است که سالهاست در ایران و برخی کشور‌های همسایه فعالیت دارد منتهی مرکز در ایران و قم است.

وی افزود: این جریان تحت عنوان جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که متاسفانه موجب اختلاف بیت اقوام و مذاهب اسلامی شده اند و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان به نحوی می‌پردازد و کانون آن در کشور انگلیس است و شبکه‌های مختلفی را اعم از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های متعدد دارند و آثار بسیار بدی برای جهان اسلام دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: در دوره‌ای که شاهدیم دشمنان سوگند خورده اسلام تمام توانشان را به کار می‌برند که بین مذاهب اسلامی و شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنندو همه ما مکلف هستیم در برابر این توطئه تلاش کنیم بین مذاهب اسلامی وحدت و یک کلامی و یکرنگی در برابر همه توطئه‌ها باشد، متاسفانه محتوای برنامه‌هایی که این فرقه ایجاد می‌کنند بسیار مضر است و ناسزا و اهانت به مقدسات و مذاهب اسلامی در آن دیده می‌شود و کاملا مشخص است که این یک برنامه مدیریت شده از سوی دشمنان اسلام است.

پیشتر به جریان شیرازی پیامی داده شده است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: مدتی قبل شاید یکی دو سال قبل از این، در قم به رئوس این جریان پیامی داده شد که در این مقطع زمانی این حرکت، یک حرکت ناپسندی است و اصلاح کنید و نگذارید اینگونه اختلاف بین شیعه و سنی به وجود آید و کار‌هایی که انجام می‌دهید کار‌های دشمن پسند است.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: از طرف دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت پیامی به آن‌ها داده شد که دست از این حرکت بردارید و در جهت اصلاح حرکت کنید ولی متاسفانه پذیرفته نشد، البته گفتند این شبکه‌هایی که در انگلیس مشغول فعالیت است ربطی به ما ندارد و عنوان کردیم اگر اینگونه است رسما برائت خودتان را از این جریان اعلام نماییدکه این کار انجام نشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این حرکت و برنامه‌های تفرقه انگیز بین مسلمانان با یک برنامه کاملا حساب شده و کارشناسی شده همچنان ادامه دارد، گفت: متاسفانه مرکز این حرکت در قم است که اخیرا یکی از وابستگان این جریان برخلاف موازین قانونی مرتکب حرکتی شد که طبق قانون این حرکت مجرمانه است و تحت عنوان اتهامی که به او متوجه بود، دادسرای ویژه روحانیت این فرد را چندبار احضار کرده بود و از پاسخ مثبت و حضور استنکاف کرده بود تا اینکه طبق قانون مسئولان امر این شخص را بازداشت کردند.

وی بیان داشت: این فرد بازداشت شد تا اتهام منتسبه به او تفهمین شود و تحقیقات صورت گیرد و پیرو این احضار و بازداشت عده‌ای در بعضی از کشور‌های همسایه یک تعرضاتی کردند و حرکاتی انجام دادند که ناشایست بود تا شب گذشته که تعدادی از وابستگان این گروه به سفارت جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند.

منتظری افزود: طبق اطلاعات بدست آمده، از طریق سفارت به پلیس انگلیس اطلاع داده شده و پلیس هم بعد چند دقیقه آنجا حضور پیدا می‌کند و لیکن تماشاچی می‌شود و به جای اینکه پلیس در اجرای وظایف خودش از تعرض به یک سفارتخانه‌ای که دارای مصونیت است و طبق قانون باید از آن صیانت شود، نظاره گر این حرکت زشت می‌شود.

وی ادامه داد: حتی به آنجایی می‌رسد که پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین می‌کشند و این نوعی اهانت به کشور میهمان است و میزبان مکلف است در صیانت و حفاظت از این سفارتخانه که حکم خاک کشور‌ها را دارد، اقدام کند ولی متاسفانه پلیس بیش از دو ساعت نظاره گر می‌شود و بعد هم با اصرار مسئولان سفارت این‌ها می‌روند و چند ساعت بازداشت و نهایتا با یک قرار سبک آزاد می‌شوند.

دادستان کل کشور بیان داشت: این نشان می‌دهد که کاملا وابستگی این جریان و فرقه به انگلیس محرز است و آیا اگر یک جریان شد انگلیسی بود پلیس این کشور اینگونه از متجاوزین و یورش گران حمایت می‌کرد؟

وی با بیان اینکه حرکت دولت انگلیس یک حرکت کاملا خلاف قانون و مقررات بین المللی است، ابراز امیدواری کرد مسئولان در وزارت امور خارجه از طریق رایزنی‌هایی که با این دولت متجاوز و یاغی دارند بتوانند حق ملت ایران را استیفا کنند و آن‌ها این حرکت زشت را جبران کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اینکه یک گروهی اینگونه در برابر قانون ایستادگی کنند و برخلاف مقررات قانونی حرکتی را انجام دهند قطعا دستگاه قضایی در برابر این حرکات سکوت نخواهد کرد و با عوامل موثر در این جریان برخورد قانونی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زریف

      بالا رفتن از دیوار سفارت خانه ها کاری وخشیانه است و آدم های دگم و کند ذهن انجام میدن

    • بدون نام

      چرا وقتی به سفارت عربستان حمله شد کسی چیزی نگفت ....؟؟؟؟

    • بدون نام

      این داعشی نیست؟؟حتما انگلیسیه؟؟؟

    • آرش

      من شنیدم فرقه ای از دراویشن که تو شیراز ساکن شدن اوایل انقلاب .حالا درست یاغلطش کسی در باره گستره وپراکندگی وجود دراویش در ایران خبری بده همینجا

    • علیرضا

      آیت الله العظمی آقای سید محمد صادق شیرازی از مراجع بزرگ مذهب تشیع است و در سراسر جهان پیروان فراوانی دادند .

    • منوچهر شمسی

      این فرقه که یکشبه درست نشده چرا اجازه داده اید تا حالا فعالیت کنه

    • بدون نام

      من نظر مثبتی راجع به این موضوع دارم ولی چون انعکاس مطلب سلیقه ای از طرف اخبار داغ اجرا میشود نگویم سنگینتره.

    • بدون نام

      مرگ بر شیرازی و فرقه ضاله اش.

    • بدون نام

      دستگير كنيد اين صادق شيرازي رو

    • جمشید

      خیلی چیزا رو انگلیس اورد و کرد تو مغز یه عده بی مغز که الانشم بیشتر نصف مسیری که اقایون معلوم الحال دارن میرن پرورش دهندش انگلیس بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج