۶۸۸۸۳۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

عثمان محمدپرست: در راه خدا موسیقی نواختم

مراسم اختتامیه هفته موسیقی خراسان با حضور سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد و فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به کار خود پایان داد. در این مراسم از مقام هنری استاد عثمان محمدپرست (خافی) نوازنده موسیقی مقامی خراسان قدردانی به عمل آمد.

روزنامه شهروند: مراسم اختتامیه هفته موسیقی خراسان با حضور سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد و فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به کار خود پایان داد. در این مراسم از مقام هنری استاد عثمان محمدپرست (خافی) نوازنده موسیقی مقامی خراسان قدردانی به عمل آمد.

عثمان محمدپرست: در راه خدا موسیقی نواختم

استاد عثمان محمدپرست، نوازنده پیشکسوت دوتار استان خراسان، در این مراسم ضمن قدردانی از اجرای چنین رویدادی در شهر تهران گفت: این‌که یک فرد تهرانی به مرز افغانستان بیاید تا هنر آن منطقه را به تهران بیاورد، قابل تقدیر است. به هر صورت گرچه در تمام این سال‌ها شنیده‌ام که عده‌ای می‌گویند موسیقی حرام است اما باید بگویم من سواد چندانی ندارم ولی در طول زندگی‌ام در راه خدا موسیقی نواختم و به وسیله همین موسیقی از قبل آن ۹۲۰ مدرسه ساخته شده است.

او در ادامه افزود: در همین موسیقی شعرهایی از حافظ، سعدی و شعرای گرانقدر خوانده می‌شود و حتی شعرهایی در وصف پیامبر و امیرالمومنین با موسیقی جلا می‌گیرد.محمدپرست در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در تمام زندگی‌ام به غیر از جناب مرادخانی کسی به من نگفت که دوتار بزن و گرچه من به خاطر دل خودم می‌زدم، اما توقع من خیلی بیشتر از اینها بود و از این بابت هم گله‌مند هستم، چرا که اگر مورد حمایت بیشتر قرار می‌گرفتم قطعا به جایگاه‌های بالاتری می‌رسیدم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      جایگاه شما بسیار بالا است و این کم توجهی هم عنایت خدا به شما بود و از آفات حفظ شدید و البته دور شدن از رحمت خدا برای ما بود که لیاقت نداشتیم.

    • سینا مطلبی

      درود بر هنرمندان کهنسالی جون استاد عثمان ،که با طینت پاک خود روح تجلی زیبای حق را در موسیقی ساده خود می دوانند،در هیچ جای کتاب آسمانی مسلمانان هیچ سخنی مبنی بر حرمت موسیقی نیامده ،بر خلاف برخی افراد که حلال خدا را حرام کرده ،بر فرق خلق می کوبند نه تو بی سواد نیستی ،،تو غرور فرو خورده ی این سرزمینی ، ابن مرز بوم پاکم و این خراسان بزرگ بی حضور شما و سازتان مباد پس بنواز ای شهنواز دیار خراسان بنواز،،، ما صدای ساز تو را دوست داریم بنواز.... نوایی نوایی نوایی نوایی الهی برافتد نشان جدایی.... جانمم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج