۶۸۹۲۴۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

روایت رهبر انقلاب از کتاب «سرباز کوچک امام»

رهبر معظم انقلاب صبح روز گذشته(شنبه) در دیدار نوجوانان و جوانان شرکت کننده در کاروان‌های راهیان نور، به کمک‌ها و حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا و اروپا بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان از رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس اشاره کردند.

خبرگزای ایسنا: رهبر معظم انقلاب صبح روز گذشته(شنبه) در دیدار نوجوانان و جوانان شرکت کننده در کاروان‌های راهیان نور، به کمک‌ها و حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا و اروپا بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان از رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس اشاره کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند :«در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.»

ایشان افزودند :در کتاب « سرباز کوچک امام» مجموعه‌ی خاطرات آزاده مهدی طحانیان که به تازگی تقریظ رهبرانقلاب بر این کتاب رونمایی شد، در صفحه‌ی چهارم و پنجم به بخشی از اعترافات سرهنگ دوم عراقی موافق اسعدالدجیلی در کتاب «حمله بزرگ» اشاره می‌کند و از حمایت‌های آمریکا و سایر کشورها پرده برمی‌دارد.این سرهنگ عراقی در بخشی از خاطرات خود از حضور رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا به عراق در یکی از روزهای سال ۱۹۷۹ همراه با هیئتی سری به صورت کاملا محرمانه اشاره می‌کند. رئیس سیا در دیدار با بارزان تکریت، رئیس سازمان اطلاعات عراق می‌گوید::«امیدوارم این نکته را درک کنید جنگی که آغاز خواهید کرد. جنگ ما (جنگ غرب) علیه ایران است. امیدوارم هیچ گاه گمان نکنید که در صحنه نبرد تنها هستید. تمامی کشورهای غربی با ما هم‌سو شده‌اند و آن گونه که پیداست، بسیاری از هیئت‌های اسرائیلی، فرانسوی، امریکایی و آلمانی مدتهاست در کشور شما اقامت دارند و این خود دلیلی بر همکاری غرب با شماست. بنابراین جنگ، جنگ ماست و شما فقط مجری آن هستید... به عبارتی شما باید مطمئن باشید که امریکا پشتیبان شماست؛ زیرا از سقوط دولتتان بیمناک است.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای بادآورشدند: همچنین این سرهنگ عراقی در ادامه به سفر هارفیلد در دوازدهم آوریل ۱۹۷۹ که قبل از رئیس سازمان سیا صورت گرفت اشاره می‌کند.هارفیلد در ملاقات با صدام از او می‌پرسد: «هدف تان از جنگ چیست؟» صدام هم می‌گوید: «هدف مشخص است، سرنگونی نظام اسلامی ایران و روی کار آوردن یک دولت سرسپرده‌ی ایالات متحده...» هارفیلد قهقهه‌ای می‌زند و می‌گوید: «دولت من هم همین هدف را دنبال می‌کند؛ زیرا این نظام، زرادخانه‌ای از سلاح‌های گوناگون در اختیار دارد که می‌تواند به‌وسیله‌ی آن، جهان و به‌ویژه اسرائیل را تهدید کند...»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی

    • ایرانی

      روحش شاد یادش گرامی باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج