۶۸۹۳۰۲
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

دادستانی مشهد: مخالف شادی مردم در چهارشنبه سوری نیستیم

معاون امنیتی و سیاسی دادستان مشهد معتقد است دادستانی مخالف شادی مردم در جشن چهارشنبه‌سوری نیست، اما باید با هنجارشکان برخورد قاطع صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امنیتی و سیاسی دادستان مشهد معتقد است دادستانی مخالف شادی مردم در جشن چهارشنبه‌سوری نیست، اما باید با هنجارشکان برخورد قاطع صورت بگیرد.

حسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به پیشنهاد تعیین مکان‌هایی برای برگزاری ایمن جشن چهارشنبه‌سوری در شورای تأمین شهرستان مشهد، اظهار کرد: در جلسه شورای تأمین کلیت این موضوع که مکانی برای گذراندن شادی مردم وجود داشته باشد را در نظر گرفیتم، اما به عنوان دستگاه قضایی گفتیم آیا شما می‌توانید آن‌جا را کنترل کنید که در این مکان برای کسی ایجاد زحمت نشود.

وی با بیان اینکه «هدف ما پیشگیری از وقوع حوادث و اتفاقات است»، ادامه داد: این موضوع با این رویکرد اعلام شده است، اما همچنان ساختارها و مکان آن و خدماتی که در صورت بروز هرگونه حادثه در این مکان باید به مردم داده شود تعیین نشده است.

حیدری تصریح کرد: هدف همه ما لذت‌بردن مردم از زندگی خودشان است و در این اتفاقات هم ما باید به شادی و خواسته مردم توجه کنیم، اما باید مراقب باشیم اتفاقاتی که در سال‌های قبل در این مراسم رخ داده دوباره اتفاق نیفتد.

وی افزود: در سال گذشته دو فوتی در جشن چهارشنبه‌سوری داشتیم و باید مراقب باشیم حداقلِ خسارت‌های مادی و معنوی متوجه مردم شود. با این وجود در بسیاری از این موارد می‌بینیم آنچه در این مراسم‌ها اتفاق می‌افتد با رویکردهای اساسی و آن چیزی که در گذشته مطرح بوده متفاوت است.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مشهد هم‌چنین با اشاره به رویکرد دادستانی در خصوص این مراسم، گفت: ما زمانی از زبان تهدید استفاده می‌کنیم که خطراتی متوجه مردم باشد، پیشگیری ما جواب نداده باشد و لذا وارد اقدامات سلبی می‌شویم.

وی بیان کرد: ما هیچ وقت نمی‌خواهیم بگوییم مردم شادی نکنند، بلکه موضع ما این است که اگر فردی ترقه‌ای در ماشین شخصی انداخت و برای او مشکلی درست کرد ما به عنوان وظیفه قانونی خود با او برخورد می‌کنیم.

حیدری با بیان اینکه «ما قطعاً باید با هنجارشکان برخورد داشته باشیم»، گفت: جشن‌های ما تعریف شده است و در سنت‌هایمان کاملاً مشخص است. کسی نمی‌تواند نشاط را از جامعه بگیرد، اما اگر قرار باشد کسی آرامش مردم را به هم بزند، نمی‌توان گفت یک شب هزار نمی‌شود.

وی عنوان کرد: ما باید به سمتی برویم که در تمام مراسمی که اجرا می‌کنیم حقوق شهروندی یا حق‌الناس را به هر نحو رعایت کنیم. برخی از مواردی که در این مراسم اتفاق می‌افتد پیش از این در فرهنگ ما نبوده است، الکل مصرف کردن، قرص خوردن و ترقه به دست به خیابان آمدن و... از جمله این موارد است.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مشهد با تأکید بر این‌که «رویکرد ما پیشگیری است»، تصریح کرد: ما در حوزه پیشگیری با برخی ادمین‌ها و کسانی که خرید و فروش مواد محترقه غیراستاندار دارند صحبت کرده و این افراد را نهی کردیم. هم‌چنین در سطح شهر هم هشدارهای انتظامی را در بیلبوردها اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مردم از لحظات خود لذت ببرند و مراسم خوبی را برای خود رقم بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه شادی است.که بعضی ازمردم اانجام میدهند. در یک روز کلی خسارت مالی و جانی به مردم وارد میشود. ما چهار شنبه سوری چهل سال پیش رو هم دیدیم.آن موقع مردم شاد بودن..باید این ناهنجاری ها از جامعه جمع شود.با فرهننگ سازی نه با بازداشت ..

    • بدون نام

      اره راست میگه اصلا مخالف شادی مردم نیستن ان قدر امکانات شادی را فراهم کردن که مردم از شادی زیاد افسرد شدن

    • بدون نام

      شادی نه بی بندوباری
      شادی نه ناهنجاری

    • بدون نام

      بخدا امروزه همه مون ناشکر ووقیح ولجباز وزیادخواه وبی دین و خلاصه بد شدیم
      وگرنه این همه گردشگاه وتفریحات وجود دارد ازش استفاده بهینه نمیکنیم رفتیم تولاک ماهواره وفضای مجازی یا شادیهای کاذب وخطرناک توماشین ها دور دور یاخودمان رو ازبین میبریم یادیگران رو یادنبال نوامیس مردم رفتن آنوقت پشیمان که میشویم میاندازیم گردن خانواده یا دولت میگیم افسرده وبی پول وبیکاریم

    • بدون نام

      نه پس با شادی مخالف باشید ای غم آوران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج