۶۹۱۰۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عمر محصولات اپل ۲ برابر بیشتر از اندروید

آقای Horace Dediu که از جمله تحلیلگران دنیای تکنولوژی به حساب می آید، با بررسی اطلاعاتی در مورد تعداد محصولات اکتیو شده و به فروش رسیده اپل توانست میانگین عمر محصولات اپل را تخمین بزند. در نگاه کلی، توضیح چگونگی انجام چنین کاری بسیار سخت است؛ لذا وی از یک نمودار برای این امر کمک گرفت.

وبسایت کلیک - مهدی ده نبی: در آخرین تحقیقاتی که توسط تحلیلگران صورت گرفت، مشخص شد که میانگین عمر محصولات اپل بیش از ۴ سال بوده و این میزان، دو برابر بیشتر از گوشی های اندرویدی است.

آقای Horace Dediu که از جمله تحلیلگران دنیای تکنولوژی به حساب می آید، با بررسی اطلاعاتی در مورد تعداد محصولات اکتیو شده و به فروش رسیده اپل توانست میانگین عمر محصولات اپل را تخمین بزند. در نگاه کلی، توضیح چگونگی انجام چنین کاری بسیار سخت است؛ لذا وی از یک نمودار برای این امر کمک گرفت.

عمر محصولات اپل 2 برابر بیشتر از اندروید

وی در توضیح این نمودار اظهار داشت:

نوار پررنگ سمت راست فاصله بین خط منحنی و فضای بالای آن را نشان می دهد. نوار پررنگ سمت چپ نیز فاصله بین فضای سبز رنگ تا خط افقی را به نمایش می گذارد. زمانی که این دو نوار هم اندازه یکدیگر شوند، فاصله افقی میان آنها را به عنوان طول عمر دستگاه به حساب می آوریم.

وی متأسفانه میانگین عمر تک تک محصولاتی را که در اکوسیستم اپل قرار می گیرد، منتشر نکرد؛ از این رو، میانگین عمر محصولات اپل همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، چهار سال و سه ماه تخمین زده شده که نتیجه آزمایش روی تمامی محصولات اهالی کوپرتینو است.

این کارشناس همچنین توضیح داد:

بعد از مشاهده تعداد دستگاه هایی که در سه ماهه دوم سال 2013 به فروش رسیده و در سه ماهه چهارم سال 2017 بازنشست شده اند (زمانی که دستگاه قادر به ادامه کار نیست یا کاربر تصمیم به تعویض آن گرفته است)، به این عدد (چهار سال و سه ماه) رسیدم.

وی همچنین تاکید کرد که دستیابی به چنین عددی بسیار سخت بود، چرا که اپل معمولا تعداد دستگاه های اکتیو شده را به صورت دوره ای اعلام نمی کند.

قاعده 4 سال میانگین عمر محصولات اپل برای تمام دستگاه های این شرکت صادق است؟

مطمئنا چنین عددی نمی تواند به عنوان عمر مفید کلیه محصولات اپل در نظر گرفته شود. همانطور که بارها در طول متن به آن اشاره کردیم، چهار سال و سه ماه برابر با «میانگین» عمر محصولات اپل است؛ لذا نمی توان این اعداد و ارقام و را به عنوان وحی منزل به حساب آورد و از کلیه دستگاه های تولید شده توسط اهالی کوپرتینو، انتظار رسیدن به آن را داشت. امکان دارد که برخی محصولات کمتر و بعضی دیگر نیز بیشتر از این میزان عمر کنند.

به عنوان مورد دوم، باید به این موضوع اشاره کنیم که عبارت Cumulative Devices در تصویر بالا نشان دهنده کلیه محصولات اپل (شامل آیفون، آیپد، آیپاد، انواع مک ها و اپل واچ) است. همانطور که اکثر کاربران اپل می دانند، هر گجتی دارای عمر مفید متفاوتی است؛ به عنوان مثال اگر از مک بوک ها به صورت اصولی و درست نگهداری شود، بعضا تا 10 سال امکان پاسخگویی به نیازهای یک فرد معمولی را دارا هستند.

بد نیست بدانید محصولات «بازنشست شده» در نمودار بالا شامل تمامی دستگاه های اپل است؛ حال آنکه مشخص نیست شخص به منظور خرید یک گجت جدید آن را به فروش رسانده یا واقعا گوشی، تبلت یا لپ تاپ وی با مشکل مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج