۶۹۵۰۷۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

نگرانی از شیوع آنفلوآنزای فوق‌حادِ پرندگان در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نگران هستیم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حوزه ماکیان و طیور گوشتی تسری پیدا کند و صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود.

خبرگزاری فارس: علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به خسارت‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، اظهار کرد: ۵۰ مرغ تخم‌گذار کشور متأثر از این بیماری بوده و آسیب‌هایی به اقتصاد کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه نگران هستیم که این بیماری در حوزه ماکیان، طیور گوشتی و ... تسری پیدا کند و صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود، گفت: امیدوارم با کنترل و اقدامات پیشگیرانه شاهد چنین خسارتی نباشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد داروهای دامی در کشور تولید می‌شود و قطعاً ماده اولیه در انحصار کشور خاصی نیست، گفت: ماده اولیه داروهایی را از کشورهای دیگر وارد و همچنین برخی از مواد اولیه را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد ماده اولیه واکسن طیور در کشور تولید می‌شود و بقیه وارداتی است، خاطرنشان کرد: قبلاً یک مؤسسه دولتی تولید واکسن در کشور فعالیت داشت که اکنون بیش از ۳ شرکت خصوصی می‌تواند واکسن تولید کند.

رفیعی‌پور در خصوص بیماری تب مالت بیان کرد: طی سال‌های گذشته با اقدامات پیشگیرانه ۵۰ درصد آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور کاهش داشته است.

وی در پایان از تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی همدان خبر داد و افزود: استان همدان به دلیل اینکه در مسیر سایر استان‌هاست تردد در آن بالاست و نقطه حساسی است که باید در حوزه کنترل و پیشگیری بیماری اقدامات خاصی صوت گیرد که قطعاً تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی این استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      خاک مرده رومون پخش شده ! همش اخبار بد ، نگران کننده . دلمون لک زده با شنیدن یا روبرو شدن با یه اتفاق .

    • بدون نام

      یک ماه است .سینه ام عفونت کرده و تمام اعضای خانواده هم از من گرفتن .میگن آنفولانزا است. یک دکتر دیگه میگه ویروس عربی است..تو رو خدا مردم را در جریان بگذارید.اگرمرغها مشکل دارند اطلاع دهید .نخریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج