۶۹۵۱۷۹
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

فکر بکر یک قاضی برای «حمایت از کالای ایرانی»

در حالی که برخی مسئولان می‌کوشند با چاپ و نصب بنر، حمایت‌شان از شعار سال را نشان دهند و یک قاضی راه متفاوتی در پیش گرفت.

تابناک: در حالی که برخی مسئولان می‌کوشند با چاپ و نصب بنر، حمایت‌شان از شعار سال را نشان دهند و یک قاضی راه متفاوتی در پیش گرفت.

یکی از قضات دادگستری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، محکومیت حبس مقصر حادثه رانندگی در این شهرستان را به تبلیغ کالای ایرانی تبدیل کرد. اقدامی در راستای شعاری که رهبری برای سال ۹۷ انتخاب و اعلام کرد.

آن گونه که خبر می‌رسد، فرد متهم در این پرونده از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم نیز به حبس محکوم شده بود. جنبه خصوصی جرم و محکومیت ناشی از آن که بر جای خود باقی است، اما با تشخیص قاضی، محکومیت جنبه عمومی جرم این راننده با توجه به اینکه وی سابقه کیفری نداشته و با تشخیص قاضی، تبدیل شد.

حکم جایگزینی که بر اساس آن، این راننده مقصر می‌بایست با همکاری اتاق اصناف این شهرستان، استفاده از کالای ایرانی را تبلیغ کند. حکمی که به جای زندان برای این فرد در نظر گرفته شده و چگونگی اجرای آن را اتاق اصناف گندکاووس مشخص خواهد نمود.

اقدامی جالب توجه که یکی از فواید آن، ممانعت از حبس این فرد در زندان است. اتفاقی که تاثیرات منفی زیادی در سرنوشت زندانیان و خانواده هایشان دارد و از این رو، قضات می‌کوشند برخی محکومان به حبس را با تبدیل مجازات، هم تنبیه نموده و هم از جامعه و اطرافیانشان جدا نکنند.

امتیازی که در اختیار قضات قرار گرفته تا در صورتی که متهم حائز شرایط بود و قاضی تشخیص داد، با صدور حکم جایگزین مانع از زندانی شدن وی شوند و آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، قضات استان گلستان از جمله قضات پیش رو در این زمینه هستند و تنها در سال گذشته بیش از ۳ هزار و دویست حکم جایگزین صادر کردند.

رویه‌ای که بر اساس آن می‌توان امید داشت صدور حکم مشابه این قاضی برای الزام متهم به تبلیغ کالای ایرانی چه در شهرستان گنبدکاووس و دیگر نقاط استان گلستان و چه در دیگر نقاط کشورمان تکرار شود و در نتیجه آن، تولید کنندگان ایرانی منتفع شوند. تولید کنندگانی همه شعار امسال حمایت از محصولات ایشان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلام

      اینجا دو مسئله را باید در نظر داشت
      یکی اینکه در افکار عمومی و کشورهای مصرف کننده نباید اینطور جا ییفته که کالای ایرانی اونقدر بی کیفیته که محکومان و زندانیان را داریم بعنوان کار اجباری و بیگاری در تبلیغ این محصولات استفاده میکنیم و دوما اینکه نباید اون شخص محکوم از روی بی میلی اقدام به تبلیغ کالای ایرانی بکنه و برای مردم کالای ایرانی یادآور این بی میلی بشه مثل دوران خدمت مقدس سربازی که اوایل یعنی دوران رضاشاه به اون اجباری میگفتند.

    • علی

      درود بر این قاضی . امثالش زیاد باشد.

    • بام

      عجب فکرخوبی بعدا این وسط زندان نمیره

    • بدون نام

      یعنی تبلیغ کالای ایرانی برای این شخص حکم زجر رو داره بنبه خدا این که بد آموزی داره تبلیغ برابر زجر دادنه طرف

    • بدون نام

      بهترین تبلیغ برای کالای ایرانی ، کیفیت است چند سال قبل ، آبگرمکن دیواری بوتان خریدم آدابتور آن از کارخانه ، خراب بود روی برگ گارانتی هم ،موقع نصب نوشته شداما کارخانه ، قطعه را عوض نکرد حتی به تهران زنگ زدم با غرور و بی ادبی به من جواب دادندنمایندگی مشهد ، قطعه را با گرفتن هجده هزار تومان عوض کرد بعد فهمیدم قمت اصلی این قطعه در بازار ، کمتر از هفت هزار تومان است .....حالا شما چه را تبلیغ می کنید؟ کیفیت یا خدمات را؟

    • بدون نام

      از فردا سیل راه می افته , افراط و تفریط در حد اعلا , تولید کننده رو مجبور به ارتقا کیفیت کنید به جای اجبار مصرف کننده به تبلیغ و مصرف کالای مرگ اور .

    • رضا

      احسنت

    • بدون نام

      چون تولید کالاهای ایرانی فقط در دسترس یکعده سودجو و فامیل مسئولان واگذار شده مردم دیگر اعتمادی به ان ندارند هروقت مسئولین به مردم عادی هم اجازه تولید میدادند و خود نیز از کالاهای خود استفاده میکردند ،این حمایت رخ میداد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج