۶۹۵۳۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

واینستین، قربانی «مجازات بدون محاکمه» شده

موریتز د هادلن دبیر سابق جشنواره‌های برلین و ونیز با انتشار یادداشتی در یک روزنامه سوییسی از هاروی واینستین دفاع کرد.

آی سینما: موریتز د هادلن دبیر سابق جشنواره‌های برلین و ونیز با انتشار یادداشتی در یک روزنامه سوییسی از هاروی واینستین دفاع کرد. او واینستین را «یکی از معدود تهیه‌کنندگان هالیوود که واقعا سینما را دوست دارد» توصیف کرده و نوشته هیچکس به اندازه او به سینمای اروپا خدمت نکرده است. واینستین متهم است که طی سال‌های فعالیت خود چندین زن را آزار جنسی داده است.

در این یادداشت که در روزنامه ولت‌وچ منتشر شده، د هادلن از همکارانش در فستیوال‌های مشهور از جمله تیری فرمو دبیر جشنواره کن، دیتر کاسلیک دبیر جشنواره برلین و آلبرت باربرا دبیر جشنواره ونیز به شدت انتقاد کرده که بعد از متهم شدن واینستین از سوی چندین زن به آزار جنسی و تجاوز، او را محکوم کرده‌اند.

واینستین، قربانی «مجازات بدون محاکمه» شده

دبیر سابق جشنواره برلین نوشته است: «آنها بیش از هرکس دیگر باید نقش مهم برادران واینستین، بخصوص هاروی را در حمایت از سینمای اروپا درک کنند.» او یادآوری کرده که فیلم‌های کارگردانانی مثل فرانکو زفیرلی، جیم سریدان، پدرو آلمادوار، استیون فریرز و برناردو برتولوچی بدون واینستین به بازار امریکا راه پیدا نمی‌کردند.

د هادلن در ادامه این یادداشت نوشته واینستین که از سوی چندین زن متهم به آزار و تجاوز جنسی است، قربانی «مجازات بدون محاکمه» شده و این اتفاق را «نفرت انگیز» خوانده است.

او همچنین با اشاره به اتهام‌ها علیه واینستین گفته که مردم اجازه نمی‌دهند احتمال بی‌گناهی او مطرح شود: «باید اجازه دهیم سیستم قضایی تصمیم بگیرد که آیا واینستین مرتکب جرم شده است.» او در عین حال تاکید کرده که نقش واینستین در سینما «انکار ناپذیر» است.

دبیر سابق جشنواره ونیز همچنین جنبش #MeToo را هم زیر سوال برده و مدعی شده که این جنبش «رابطه بین زن و مرد، جذب و دفع موجود در ذات انسان» را زیر سوال برده است.

د هادلن 77 ساله به مدت بیش از دو دهه طی سال‌های 1980 تا 2001 دبیر جشنواره برلین بود و دو دوره از جشنواره ونیز در سال‌های 2002 و 2003 را نیز اداره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج