adexo3
۶۹۵۴۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اوج تنش برای دستیابی به نخست وزیری ایتالیا

 در فاصله کمتر از یک هفته مانده به آغاز مشاوره های سیاسی در کاخ ریاست جمهوری ایتالیا برای تعیین نخست وزیر جدید این کشور، روابط میان دو نیروی پیروز در انتخابات سیاسی اخیر رو به پیچیدگی گذاشته و تنش میان سران آنها برای احراز مقام نخست وزیری، افزایش یافته است.

ایرنا: در فاصله کمتر از یک هفته مانده به آغاز مشاوره های سیاسی در کاخ ریاست جمهوری ایتالیا برای تعیین نخست وزیر جدید این کشور، روابط میان دو نیروی پیروز در انتخابات سیاسی اخیر رو به پیچیدگی گذاشته و تنش میان سران آنها برای احراز مقام نخست وزیری، افزایش یافته است.

'لوئیجی دی مایو' نامزد جنبش پنج ستاره برای تصدی مقام نخست وزیری در دیداری با نمایندگان این گروه در مجلس نمایندگان، اظهار داشت: نخست وزیر باید تجلی عزم مردم باشد. ۱۷ درصد ایتالیایی ها به نخست وزیری 'متئو سالوینی'، ۱۴ درصد به 'آنتونیو تایانی' و چهار درصد به 'جورجا ملونی' رأی داده اند. این در حالیست که جنبش پنج ستاره به تنهایی ۳۲ درصد آراء را به دست آورده است. من از جنبه شخصی قصد پافشاری ندارم، اما در این مورد پای خواسته مردم و مقبولیت دمکراسی در میان است.

اوج تنش برای دستیابی به نخست وزیری ایتالیا


'متئو سالوینی' رهبر حزب پیوند نیز در مصاحبه ای با شبکه اول تلویزیون دولتی ایتالیا (رای) در واکنش به این سخنان، گفت: من عضوی از ائتلاف راست میانه هستم و به همراه متحدانم، بیشترین آراء را در انتخابات کسب کرده ایم. اکنون زمان بهانه گیری و مانع تراشی نیست. اگر بگویند حزب فورتسا ایتالیا در بازی نباشد، به هیچ توافقی نخواهیم رسید و ما را به خیر و شما را به سلامت. در صورتی که گفته شود نخست وزیری، فقط از آن ماست، توافقی در کار نخواهد بود، اما این راه درستی برای آغاز گفت وگو نیست. من در عوض برای به راه اندازی دوره هجدهم قانونگذاری، چندین گام به عقب برداشته ام، اما این طور نیست که ما همواره باید گام به عقب برداریم و دیگران سر سوزنی از مواضع خود عقب نشینی نکنند.


این در حالی است که 'آلفونسو بونافِده' عضو گروه پارلمانی جنبش پنج ستاره در مجلس نمایندگان تأکید کرده است: بدون احراز مقام نخست وزیری توسط 'دی مایو'، نمی توان دولتی تشکیل داد.


'جان کارلو جورجتی' سرگروه حزب پیوند در مجلس نیز در واکنش به اظهارات بونافِده، عنوان کرد: اگر 'دی مایو' خواهان تصدی مقام نخست وزیری است، می تواند با حزب دمکراتیک وارد مذاکره شود که البته بسیار غیر محتمل است که آنها تلاش او را برای دستیابی به مقام نخست وزیری، به رسمیت بشناسند.


گفتنی است که از روز سه شنبه سوم آوریل (14 فروردین ماه) مشاوره های رئیس جمهوری با گروه های مختلف پارلمانی جهت تشکیل دولت جدید که متعاقباً می بایست رأی اعتماد هر دو مجلس نمایندگان و سنا را کسب کند، آغاز خواهد شد. این مشاوره ها در روز جمعه 6 آوریل به پایان می رسد و روز دوشنبه 9 آوریل نیز ممکن است رئیس جمهوری تصمیمات گرفته شده جهت تشکیل دولت جدید را اعلام کند. این در حالی است که در صورت بروز بن بست سیاسی، دور دیگری از مشاوره ها آغاز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج