adexo3
۶۹۶۴۲۸
۵۹ نظر
۵۵۲۹
۵۹ نظر
۵۵۲۹
پ

نقدی بر سریال «پایتخت ۵»

یک منتقد تلویزیون با اشاره به مساله طرح ازدواج دو دختربچه سریال «پایتخت» بیان کرد که این برداشت اشتباه است که عوامل در پی ترویج ازدواج در سن پایین بوده اند.

خبرگزاری مهر: یک منتقد تلویزیون با اشاره به مساله طرح ازدواج دو دختربچه سریال «پایتخت» بیان کرد که این برداشت اشتباه است که عوامل در پی ترویج ازدواج در سن پایین بوده اند.

رضا صائمی منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال «پایتخت ۵» ساخته سیروس مقدم که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود گفت: تجربه سریال های چند فصلی نشان داده است که وقتی مخاطبان کاری را دوست داشته اند و بعد فصل های بعدی آن در تلویزیون و یا حتی شبکه نمایش خانگی ساخته شده به میزان فصل اول موفق نبوده است اما فصل پنجم «پایتخت» اثر باکیفیتی شده است.

وی ادامه داد: «پایتخت ۵» حتی نسبت به فصل چهارم خیلی موفق تر است و شاید یک دلیل این است که وقتی سریالی فرصت کافی برای نگارش، ساخت و پرداخت داشته باشد اشکالات کمتری دارد. این موفقیت درحالیست که کار عوامل سریال در این فصل بسیار سخت تر است چون توقع مردم بالا رفته و شخصیت ها شناخته شده هستند.

نقدی بر سریال «پایتخت ۵»

این روزنامه نگار همچنین با اشاره به سرمایه گذار فصل پنجم این سریال عنوان کرد: خیلی ها به دلیل اینکه موسسه اوج پشت این سریال است کمی دچار بدبینی شدند و حتی با اینکه سریال را دوست دارند اما ناراحتند که چرا با موسسه اوج همکاری شده است ولی مساله این است که ما نمی توانیم کیفیت و یا بی کیفیتی یک اثر را متاثر از سرمایه گذار و موسسه ای که پشت آن است بدانیم.

این منتقد با اشاره به ویژگی های سریال «پایتخت» عنوان کرد: من تضادی را در سریال احساس می کنم که البته نگاه قطعی نسبت به آن ندارم. «پایتخت ۵» در عین اینکه طنز است و موقعیت های فانتزی و اغراق آمیز دارد از فضایی رئال هم برخوردار است و روابط آدم ها در خانواده و اجتماع برای مخاطب باورپذیر است.

«پایتخت» از معدود سریال هایی است که در عین اینکه بومی و محلی است اما محبوبیت ملی داردوی با اشاره به پرداخت سریال به فرهنگ بومی اظهار کرد: شاید «پایتخت» از معدود سریال های تلویزیونی باشد که در عین اینکه بومی و محلی است و بافت جغرافیایی آن خارج از تهران است اما محبوبیت ملی دارد و شاید اگر جای دیگری بود اینقدر محبوبیت نداشت و بخشی از دلیل این محبوبیت آشنایی با خرده فرهنگ شمال است.

صائمی در واکنش به مطرح شدن ازدواج سارا و نیکا دو دختربچه دوقلوی این سریال بیان کرد: اکنون سن ازدواج در شمال کشور هم انقدر پایین نیست و به نظر من نقی و هما در این سریال قصد شوهر دادن بچه هایشان را ندارند. حتی آنها قبل از اینکه به ترکیه بروند فکر می کنند مدیری که برای خواستگاری فهیمه آمده برای دخترانشان آمده و نقی به همین دلیل یک درگیری ایجاد می کند.

اینکه برخی فکر می کنند این بخش از داستان ترویج ازدواج در کودکی است برداشت اشتباهی است اما شاید بهتر بود که مطرح نمی شدوی اضافه کرد: اینکه برخی فکر می کنند این بخش از داستان ترویج ازدواج در کودکی است برداشت اشتباهی است اما شاید بهتر بود که مطرح نمی شد. با نگاهی دیگر ممکن است نگاه رحمت باشد که در رویاهای خودش فکر می کند این دوقلوها برای برادرانش مناسب هستند و سریال قصد نداشته که ازدواج در سن پایین را ترویج کند. به صرف اینکه مساله ای طرح می شود به معنای ترویج و تایید آن نیست و چون طنز است باید از این زاویه هم به موقعیت نگاه کنیم.

این منتقد همچنین به ازدواج فهیمه که همسرش فوت کرده است اشاره و بیان کرد: چرا ازدواج فهیمه در سریال مورد توجه قرار نمی گیرد؟ او زن جوانی است که همسرش فوت کرده است و خواستگار هم دارد و اتفاقا هنوز این مساله در جامعه ما قبح دارد که در سریال این قبح شکسته می شود. همه ما چنین زنانی را در اطراف خود می بینیم و چرا باید اینها یک عمر تنها باشند. این نکته مثبتی است که سریال به آن توجه کرده است و حتی ما می بینیم که فهیمه به رحمت علاقه دارد.

وی از برخی از دیالوگ های سریال یاد کرد و گفت: بعضی از دیالوگ ها و حرف هایی که بازیگران سریال به هم بیان می کنند و یا فحاشی ها و تو سر هم زدن ها ویژگی های منفی سریال است و نباید کل کل کردن را با تو سر هم زدن اشتباه بگیریم.

بعضی از دیالوگ ها و حرف هایی که بازیگران سریال به هم بیان می کنند و یا فحاشی ها و تو سر هم زدن ها ویژگی های منفی سریال استاین منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به صحنه ای از سریال توضیح داد: در یکی از قسمت ها برخورد نقی را در حضور جمع با بهتاش دیدیم که روی دستش خالکوبی کرده بود و بعد درباره این حرکت صحبت می شود که چرا نقی در جمع اینگونه برخورد کرد؟ این یک ویژگی خوب سریال است که ما با نقد اجتماعی خیلی خوبی نسبت به رفتارها و کنش ها مواجه هستیم که البته از چنین صحنه هایی بیشتر جنبه طنز آن مورد توجه قرار می گیرد.

صائمی درباره شخصیت پردازی در سریال نیز بیان کرد: مردم شخصیت های «پایتخت» را می شناسند و حتی می توانند پیش بینی کنند که هما و یا نقی چه واکنش هایی نسبت به یک رفتار می توانند داشته باشند. من کمتر سریالی دیدم که مخاطب اینقدر از شخصیت ها توقع داشته باشد و نشان می دهد که چقدر این شخصیت ها تاثیرگذارند که مخاطب آنها را واقعی می پندارد و از حالت دراماتیک خارج می شود.

این روزنامه نگار عنوان کرد: «پایتخت» پیچیدگی روابط فردی و اجتماعی را هم نشان می دهد و گاهی فکر می کنیم شخصیت ها دچار تناقض هستند اما مساله این است که ما در این سریال با قهرمان ها مواجه نیستیم بلکه همه خاکستری هستند و نقاط قوت و ضعف دارند. نقی در عین حسادت به پسرخاله اش باز هم حامی اوست و یا در عین کل کل با هما، روابط زناشویی خوبی با هم دارند.

وی اضافه کرد: بهترین اتفاق در این سریال برای بهرام افشاری رخ داده است او با اینکه اخیرا در چند فیلم سینمایی بازی های خوبی داشته است اینجا بسیار خوب دیده می شود و قابلیت های خود را به اثبات می رساند.

مقدمه چینی برای ورود به داستان اصلی طولانی بود و ریتم کار را کند می کرداین منتقد به طولانی شدن بعضی از صحنه ها اشاره و عنوان کرد: مقدمه چینی برای ورود به داستان اصلی طولانی بود و ریتم کار را کند می کرد حتی بعضی سکانس ها مثل حضور در فضای بسته ماشین به درازا می کشید. البته با نگاهی دیگر می توان گفت که در «پایتخت۵» توجه بیشتری به جزییات شکل گرفته است و گاهی هم داستانک هایی اضافه می شود که به دلیل موقعیت های طنزی است که در آنها وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: تنها نکته ای که باید نگران آن بود ورود قصه به داعش است و امیدوارم ورود به چنین فضایی، قصه را دچار سانتی مانتالیسم سیاسی نکند و در ذوق مخاطب نخورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روزنامه نگار شما از پیچیدگی روابط صحبت میکنید؟این لودگي ها واين روابط سخیف که بین اعضا خانواده در این فیلم به چشم میخورد مایه تاسفه ویرانی ها رو مردمی بی فرهنگ جلوه ميده وبنياد بد آموزی داره،افرادی که این سریال رو نگاه میکنند مثل شما تحلیل نميداند، فقط این روابط مشکل دار رو یاد میگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگه سن ازدواج در مناطق روستایی ده سال هم باشه تلویزیون حقی نداره که این فرهنگ زن ستیز و کودک آزار رو ترویج کنه .اون هم توی سریال طنزی که مردم عین طوطی تکه کلامهاش رو تکرار می کنند

    • بدون نام

      همه اخبارتون شده پایتخت!!از دلارو طلا بگید کی حبابش شکسته میشه .شهرهای جنوبی تو هوای غبار آلود دارن غوطه ور میشن چه موقع بهش رسیدگی میشه .کالاهای ایرانی کی کیفیتشون بالا میره ؟؟!!اینارو برو بچسب .مواجه با خشکسالی شهرهای جنوبی دارن خشک میشن چطور باید به دادشون رسید .چطور میشه ابرهارو بارور کرد چرا بودجه ای داده نمیشه

    • اقا رضا

      دیگه منتظر پایتخت ۶ نباشین :))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعیده دست از ساخت این سریال احمقانه بردارند . سری بعد باید شاهد بدنیا اومدن نوه های نقی هم باشیم لابد! اقلا سن نقی و زنش رو کم می گرفتید که این فرهنگ ازدواج در کودکان رو باور کنیم!!!

      • قنبری

        بعید میدونم.
        تازه نان دانی شده براشون. و میخوان از این به بعد سینمایی درست کنن که هر میخواد ببینه با خانواده بلند شه بره سینما و کلی خرج کنه و این پایتخت بیمزه رو ببنه.
        آقایون خبر داشته باشن اگه پایتخت محبوب هست بخاطر دو سه قسمت اول آن است. اگر پایتخت 5 اکران میشد به شدت شکست میخورد.

      • بدون نام

        اگر مثل پایتخت5 باشه همون بهتر که نباشه. و لااقل از دیدن پنجعلی حالمون بد نمیشه

      • بدون نام

        مگه میشه از اونهمه مول چشم پوشی کرد ؟ آقای تنابنده به جای ده نفر کار داره . هنرپیشه و قهرنان فیلم. نویسنده. بازیگردان. انتخاب بازیگر. دستیار کارگردان. انتخاب لوکبشن. .
        وستیار تدوین و ... مدیر تولید.بعد بابت تک تک عناوین قرار داد میبنده و جداگانه دستمزد میگیره و آخر سر هم میشه پایتخت پنج.
        در حالی که بسیاری از همکاران او از بیکاری در منزل منتظر یک پیشنهاد هستند.
        ایکاش همان پایتخت سه را دنبال میکردند و اینهمه شلوغ نمیشد.

    • بدون نام

      به نظر من این سریال بدآموزی داره،کوچکترها به بزرگترها بی احترامی می کنند،با لحن زشت با هم حرف می زنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها از طرفی خواستند نسل جدید رو نشون بدن از طرف دیگه دخترهای کم سن رو به سنت عهد بوق میخوان شوهر بدن .یه آش شله قلمکار درست کردند که فقط هدفش خنداندن مردم به هر ترتیبیه

    • مگه مهمه

      سراسر سریال بداموزی توهین به مردم مهمان نواز و صادق مازندران که به طور قطع و یقین پیشینه هایی وجود داره که اینقدر پافشاری بر ادامه ساخت این مجموعه داره که حتی تکرار اسم ساری صحه بر این قضیه می گذاره اصلا هیچ نقدی فایده نداره اتفاقی که بخواد بیفته هیچ کسی جلودارش نیست فقط متاسفم از این که هموطنانم چه کسانی هستن که فقط اهل ادعا و حرف هستن و منتظر فرصت

    • بدون نام

      در فرهنگی که دخترهای سیزده ساله رو شوهر میدن به زن چهل ساله نمیگن جوان! زنهایی که در این سریال بازی کردند باید خجالت بکشند. همین بازیگر نقش فهیمه خواهر نقی در واقعیت در آستانه چهل سالگی مادر شد بعد رفته در سریالی بازی کرده که یه نره خر نقش بچه اش رو بازی می کنه و دختر سیزده ساله رو هم شوهر میدن!

    • ف جعفرزاده

      سلام می خواستم از کارگردان بپرسم این دو دختر (سارا و نیکا)به چه کار می یابند تو فیلم هیچ دیالگی ندارند و اصلا هم استعداد ندارند آدم قحطی بود البته ببخشید که بی پرده گفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول میدن از یوئد هر سال میارنشون و دستمزد کلان میدن لااقل بزارین خودی نشون بدن طفل معصومها.
        فکر کنم پدر و مادرشون از ترس اینکه سوهرشون ندن از سال بعدی اجازه ندن بیان ایران

    • ف جعفرزاده

      سلام می خواستم از کارگردان بپرسم این دو دختر (سارا و نیکا)به چه کار می یابند تو فیلم هیچ دیالگی ندارند و اصلا هم استعداد ندارند آدم قحطی بود البته ببخشید که بی پرده گفتم

    • شیدا

      عالـــیه

    • فرخنده

      من نمیفهمم کجاش محبوبه مردم از بی سریالی میان این فیلما رو مبینن چیزی جز لودگی توش نیست
      ازدواج دختر تو سن پایین هم مطرح شده توش به هر حال چقدر خوب توجیح میشه هر چیزی توی سریالها
      به قول یکی از دوستان این سارا و نیکا به چه دردی میخورن تو فیلم؟ از سوئد اومدن فقط همین که پول بگیرن و برن . دو تا کر و لال هم میزاشتین همین نقش رو بازی میکردن حتی بهتر

    • نامشخص

      واقعا انگلا

    • رضا

      نزدیک به چهار پنج قسمت هست که فیلمبرداری تو یه نفربر وسط دشت و بیابون انجام میشه من که توی نفر برو میبینم احساس خفگی میکنم حوصلم سر میره. نهایت ده دقیقه جای فیلم برداری داشت اون تو نه چندین قسمت. واقعا مردم چیه اینو دوس دارن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره باید یجوری وقت کش کنن . دقیقه ای چندین میلیون تومان پول هزینه میشود. و مردم هم سر کارند و خبر ندارند.

    • سیب

      متاسفم برای قضاوتهای بی جا و بی مورد و زود هنگام
      اگه مدافعین حرم نبودن الان تو کنج خونتون از ترس تشنج کرده بودین و زن و بچه تون به عنوان حوری بهشتی ببن داعشیای کثیف ردو بدل میشدن
      برید خداتونو شکر کنید که الان اینقدررر امنیت دارید که لم دادین تو مبل و تخمه میشکنین و مثلا شدین منتقد یه سریال به قول خودتون بیخود
      واقعا که ....

      پاسخ ها

      • ممد

        داداش ببخشید حرف شما ربطی نداره من خودم از مدافعان حمایت میکنم خیلیم ما داریم در مورد یک چیز دیگه حرف میزنیم اینکه فیلم بده

    • بیژن ادیب

      سریال پایتخت سریال بسیار جذابیست و هنرپیشگان فوق العاده ای دارد و تنها نظر من ضعف هنرپیشه زن سریال که نقش زن نقی را بازی میکند است ، ایشان بسیار آبکی و زشت ایفای نقش میکند با حرکات و احساسات و طرز حرف زدن بسیار آبکی و نفرت انگیز بخصوص نوع حرف زدن و ادا و اطوار ، که کل سریال 5 ساله را متاثر کرده است . شما در نظر بگیرید جای این خانم ، مثلا گوهر خیراندیش بازی کرده بود ، چه شاهکاری میشد .واقعا حیف به ستارههای این سریالکه یک بازیگر بسیار ضعیف و بی کلاس را تحمل کردند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا نقی و همسرش خیلی حرف میزنند و مشکل اینجاست که یا بازیگران پر حرفی دارد یا بسیار کم حرف و محو .
        بزرگترین ضعف نقش آن پیرمرد است که هیچ جذابیتی ندارد.

    • بدون نام

      SYYousefi:
      سازندگان و عوامل سریال پایتخت
      آیا می شود اینطور قضاوت کرد که این حجم از توهین ها و لگد مال کردن فرهنگ و آیین کهن سرزمین مازندران ، فقط کار نویسنده یا کارگردان یا طراح لباس یا ... باشد و یا از همدستی و همفکری عامدانه و در یک اتاق فکر فرسنگ ها دور از این سرزمین می آید که برای به مغاک کشیدن بلندای فرهنگ و تمدن کهن مازندران با هم همقسم شده اید؟
      نویسنده ، کارگردان ، طراح لباس و ... سریال پایتخت
      زن در سریال شما هیچ نشانی از زنان روز بی خستگی دویدن مازندرانی ندارد ای کاش در فصل طاقت فرسای کاشت و برداشت محصول استراتژیکی همچون برنج در مازندران حضور می یافتید و درمي يافتيد که زنان کار و پردغدغه ی مازندرانی با زنان سریال شما فاصله ای از آسمان تا زمین دارند و می دیدید که چطور دوشادوش مردانشان بار زندگی بر دوش می کشند نه مثل زنان سریال شما بیکار ، دروغگو ، دو بهم زن و سبک مغز.
      شما عداوت و دشمنی را با اقوام ایرانی به اثبات رساندید همانجا که در سريال پيامک از دیار باقی، شخصیت مرد کفش دزد و معتاد با ته لهجه ی زبان اصیل کردی حرف میزند و اینجا پیرمرد سریال شما به مسجد هم رحم نمیکند و مهر نماز می دزدد و جز شکم پرستی و بد دهنی کار دیگری از او برنميايد
      من از طرف شما از پیرمردان زحمت کش مازندرانی که بعد از عمری تلاش باز هم برای رفاه خانواده شان تلاش میکنند عذر خواهی ميکنم.
      مردان سریال شما با آرایش موی مستهجن و با لباس های سخیف ، همگي معتادند
      آقای مقدم ، شما کدام مرد مازندرانی را دیده اید که با آن لباس و آرایش مو در فرودگاه بین المللی حاضر شود ؟
      جوان سریال شما بر سر مادرش فریاد میکشد و دست روی او بلند میکند !!!!
      من از طرف شما از همه ی مادران و جوانان سرزمینم مازندران معذرت می خواهم و به جای شما شرمسارم
      فریاد ازین همه خصومت با تمدن کهن این سرزمين.
      آقای مقدم
      برای خنداندن مردم و یا شاید برای برگشت سرمایه چند برابری تهیه کننده ی سریال (همسرتان) به هر بهانه ای ، آنهم به بهای لگد مال شدن آیین و فرهنگ باستانی مازندران ، به بیراهه رفته اید چرا که هدف وسیله را توجیه نمی کند.
      اینجانب به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و هنر مازندران یاد آوری میکنیم که دست از این توطئه غیر انسانی تان بردارید و با عذر خواهي رسمی از مردم و فرهنگ مازندران بابت قسمت های قبلی ، ساخت مجموعه های بعدی این سریال مستهجن را در سر نپرورانيد .

      با سپاس
      جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و هنر مازندران

      پاسخ ها

      • ایوب

        تا این سریال چرت بیننده داره،نوه نتیجه طنابنده(یا تنابنده؟)ومقدم میسازنش.مثل سطحی ترین برنامه تلویزیون(نود)که ساختش ادامه دارد.اصولا هیچ برنامه عمیقی که آدم رو بفکر ببره بیننده،شنونده،خواننده نداره!

    • hamed

      خداا وکیلی دلتون میاد به فیلم به این جذابی و باحالیی توهین کنید تمام هنر پیشه هاش با استعدادن خیلی سریال عالی و اموزنده پایه شما اول باید فکر کنید بعد قضاوت کنید از ذهن تا دهن یک نقطه فرقشه اول فکر کنید بعد حرف بزنید خواهشها سریال پتیتخت 6 رو هم بسازید ممنون از شما

      پاسخ ها

      • ایوب

        حامد جان دلبندم!خواهش چرا؟تلویزیون سری50هم برات میسازه!به نظری که بالا فرستادم التفات کن!اتفاقا منتقدان سریال آدمهایی متفکری هستند.شما خودت فکر کن بجز پایتخت 1کدومش بازیگراش "عالی"بودن؟

    • منتقد

      از نظر من آقای تنابنده داره همون کار آقای مدیری رو میکنه . اگه یادتون باشه همه داوود و بامشاد رو دوست داشتن اما آقای مدیری نقش اونها رو تبدیل به آدمهای پست و بدی کرد و خودش رو کرد آدم خوبه سریال . نقش آقای تنابنده در سریال پایتخت همیشه مرد مغرور و پر ادعایی بود که زنش خرجش رو میده و ارسطو کسی بود که همیشه مورد توهین نقی و مورد دلسوزی بیننده ها بود اما حالا نقش ارسطو بسیار بد شده او کسی بود که در سری های قبل کلمات انگلیسی بلغور می کرد اما حالا می بینیم که اصلا انگلیسی بلد نیست و یه بی سواد جلوه داده شده . کلا نقش ارسطو کمرنگ و بی جذابیت شده ولی نقی پر ادعا که هیچ کاری نمی تونست بکنه شده قهرمان فیلم . حالا ببینید اگه این سریال به این خاطر جذابیت هاشو از دست نداد . چرا یه نفر باید برای اینکه خودش رو خوب و برتر از دیگران جلوه بده نقش بقیه رو خراب بکنه . نقش بعدی که قراره جلوی مردم خراب بشه کیه ، بهتاش قرار آدم بده بشه یا رحمت یا دیگران . از نظر من در این سری بهتاش و خصوصا فهیمه عالی بازی کرده بودن و بهترین بازی رو ارائه کرده بودن اما کی جایزه بهترین بازی رو می گیره . در ضمن مردم سوریه با لهجه عراقی صحبت نمیکنند و خونه های مردم سوریه کاه گلی نیست بلکه از سنگ ساخته شده کلا سوریه و لبنان و اردن و ترکیه چون کوهستانی هستند خونه هاشون از سنگ ساخته میشه حتی در روستاها با چیدن سنگها روی هم خونه می سازند .

      پاسخ ها

      • صنا

        منم چنین حسی به کارای مهدی فخیم زاده دارم ولی خوب اگر من هم نویسنده بشم قطعا ذهنم برای نقش خودم بهتر قصه پردازی میکنه .

    • زهره

      سلام به نظر من هم آخر پایتخت 4 هم آخر پایتخت 5 استرسی و تنش زا بود و خیلیا اصلا قسمت های آخرو نگاه نکردن . به نظر من پایتخت اگر به مشکلات ازدواج و مشکلات محیط زیست بپردازه بهتره و نباید وارد محیط جنگ بشه به اندازه کافی اخبار حالمونو بد میکنه . آقای تنابنده اگر بدونی چقدر از زباله هایی که مردم تو کوه ریختن ناراحتم همین الان شروع میکردی به پایتخت 6

    • باران

      نقی بیچاره که خودشو یه آدم غیرمنطقی نشون داده و ارسطو آدم خوب و مظلوم .

    • محمود

      من هم داستان پایتخت 6 را لو میدهم. 5 قسمت اول مر حرفی نقی و دوستان از دلاوری در جنگ و اتفاقات مسافرت به اهالی علی آباد ( نکته طنز گفتن ناهار نخوروم پنجعلی ) پنج قسمت دوم کل کل و قهر و آشتی نقی و ارسطو در خواستگاری رحمت از مادر دوستش فهیمه. ( نکته طنز دو مرتبهد گفتن جمله بسیار خنده دار میزنم تو دهنت توسط پنجعلی ) . سه قسمت هم قهرمان بازی نقی، که البته هنوز نوع دلاورمردی ایشان مشخص نشده. ( نکته طنز و بسیار خنده دار گفتن کلمه بیاد ماندنی " منم میام . توسط پنجعلی ) و برای حسن خطام، سارا و نیکا هر کدام یک جمله حرف خواهند زد و همه را شوکه و سورپرایز خواهند کرد.
      به علت ازدهام بازیگران در پابتخت 6 فقط سه نفر به بازیگران اضافه خواهد شد.
      خوردن قرص سر درد و آرام بخش قبل از دیدن فیلم توصیه میشود. یادتان نرود.

    • محمدی

      بنظرمنکه سری۵روخیلی خوب درست کردندفقط بخش اولش روتبدیل به فیلم هندی کردندکه همه داشتندباهم دیگه صحبت میکردندکه ماشین ازجاده خارج میشه میره توآسمون

    • محمد

      فقط این رو بگم که خدا لعنت کنه عوامل این فیلم رو بچه من ۴ سالشه از وقتی این فیلم رو دیده لکنت زبان گرفته خاک بر سرتون کنند که هر کاریتون کنند فقط به منافع خودتون نگاه میکنید با تو هم هستم تنابنده آشغال

    • بدون نام

      خوب تو خودت نباید میذاشتی بچت ببینه

    • الهه

      اتفاقا سرىال خوبى بود هر کى ناراحته مى تونس نبينه مي خواستين چجورى بسازن مثل ديوار به ديوار يا هيات مديره همچين مي گن ترسناکه انگار فيلم اره و جن گيرو نشون دادن حالا خوبه فيلم جنگى ديدين هميشه هيجان هست....
      ملت فيلم نديده ... لياقت شما همون فيلمای تخيليه

      پاسخ ها

      • ایوب

        اتفاقا نویسنده کارای جدی سیروس مقدم(نعمت الله)هم همین اعتقاد شما رو داشت.مردک بودجه تلویزیون که از 2طریق پخش ساعتها پیام بازار گونی(بازرگانی)وپول نفت بدست آومده رو خرج میکنه،اونوقت بجای پاسخ منطقی به انتقادها،میگه دوست نداری خب نبین.لعنت براونایی که نمیذارن آدها مغزشون رو بکار بندازن وتفکر کنن.دارم به این نتیجه میرسم که خاصیت رسانه ملی بجز سرگرم سازی هیچ نیس.خدا بیامرزه اون بزرگواری که گفت:صداوسیما باید دانشگاه باشد.اون اگه امروز بود واقعا چه کار میکرد؟مردم ما هنوز برخورد شدیدش با پخش مصاحبه یه زن از رادیو(که اوشین رو الگوی تلاش کردنش میدونست)رو یادشونه.

    • فرزاد

      تو این مملکت هر کاری که انجام بدی یه مشت آدم عقده ای پیدا میشه که فقط بلدن زر بزنن ، حالا یه سریال خوب مثل پایتخت هم که تولید میشه مردم رو سرگرم کنه یه مشت آدمای مزخرف میان زر خودشون رو میزنن ، طنز میسازن زر میزنین جدی میسازن زر میزنین خشن میسازن زر میزنین ملایم میسازن زر میزنن بابا خفه شین دیگه خاک تو سرتون خودتونو فکرهای پوسیدتون .

    • فرزاد.

      بهترین سریال هست سریال پایتخت عالیه دست همشون درد نکنه

    • بدون نام

      آشغال ترین فیلم تاریخ کل جهان بود چرا چون که بحث جنگ اصلا خوب نبود این یک بعد از نظر من کاراکتر نقی و پنجعلی با اون دوتا دخترها (سارا و نیکا ) اصلا چجوری بگم افتضاح هستن سوم اینه که نقش بهتاش از همه تو این فصل یه خورده بهتر بود بقیه هم کلا بد بودن محسن تنابنده باید دیگه بره غازشو بچرونه با این فیلم ساختنش

    • نمیدونم...

      به نظر من مطرح شدن ازدواج سارا و نیکا تو فیلم علاوه بر اینکه ترویج ازدواح تو سن پایین نیست که حتی داره فرهنگسازی میکنه که این عمل ریشه کن بشه. وقتی این موضوع مطرح میشه بیننده ازش بدش میاد و بعدم خود نقی و هما با این موضوع مخالفت میکنن و غلط بودن اونو میگن. آدم دیگه باید خیلی سطحی‌نگر باشه که از این فیلم ازدواج تو سن پایین رو یاد بگیره...

    • عالیه جوون

      من که از این سریال خیلی خوشم میاد واز تمام کسانی که درپایتخت تلاش کردند تشکر میکنم دم همتون گرم

    • پارمیس

      سلام به نظر من سریال پایتخت سریال خوبی هست اما بعضی از بازیگرای این سریال خوب بازی نمی کنن مثل سارا و نیکا ک فقط دیالوگ رو حفظ می کنن و پنجعلی که فقط یه تیک کلام داره همین . رحمت و ارسطو بهتاش خیلی خوب بازی می کنن

    • طرفدار پایتخت

      حالا کاری ندارم که هر کس که مخالف پایتخته اومده اینجا و داره علیه این سریال زر میزنه اما نتایج چندتا نظرسنجی رو اینجا میارم تا بفهمید جو عمومی چقدر موافق با این سریاله:

      سریال برگزیده نوروز ۹۷ طبق نظرسنجی صدا و سیما(۷۵ درصد شرکت‌کنندگان رضایتی بیش از ۹۲ درصد از این سریال داشتند)

      بهترین فصل از سری فصل‌های سریال پایتخت طبق نظرسنجی شبکه‌ی آی‌فیلم(۵۵.۵ درصد)

      بهترین فصل از سری فصل‌های سریال پایتخت طبق نظرسنجی کانال پایتخت در تلگرام(۸۴ درصد)

      بهترین سریال پخش شده در ماه مبارک رمضان طبق نظرسنجی شبکه‌ی آی‌فیلم(۶۳.۵ درصد)

      احمد مهران‌فر(ارسطو) بهترین ایفای نقش طبق نظرسنجی شبکه‌ی آی‌فیلم(۸۰.۶ درصد)

      رضایت ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان طبق نظرسنجی ویکی‌پدیا

      من تونستم همینا رو پیدا کنم. ولی مطمئنم هرجای دیگه‌ای هم نظرسنجی بذارن این سریال به عنوان یک سریال موفق تلقی میشه. حالا اون جماعت هی برن زر بزنن

    • نمیدونم...

      یعنی بعد اینکه دوست عزیزمون نتایج این نظرسنجی‌ها رو گذاشت دیگه کلاً پرونده مختومه شد. ای ول خوشم اومد خدا وکیلی

    • بدون نام

      فلسفه وجود پنجعلی در این فیلم سرگرم کننده چیست ؟ اجازه دهید جوانترها هم خودی نشان دهند.

    • هیچکس

      پایتخت سریال خوبیه فقط تو قسمت ۳ فصل ۵ بدترین سکانس رو به نمایش گذاشتن...
      به تصویر کشیدن تراژدی ختنه بهروز مناسب نبود!
      یا مثلا منظورشون ترویج (ختنه)درواقع این ناقص سازی کودکانه....

    • بینام

      لدفن ترویج ختنه این ناقص سازی جنسی پسران را بس کنید

    • مرتضی

      آقایی که نقش مهمت رو بازی میکرد لهجه مسخره ای داشت و اصلا زبان ترکیه رو بلد نبود و کلمات رو کامل نمیتونست تلفظ کنه... کارکنان مهمت به غیر از ارکان همه لهجه آذری داشتند و تنها کسی که خوب حرف میزد و بازی هم بلد بود همون ارکان بود که اسمش رو اشتباهی آرکان تلفظ میکردند. erkan درسته نه arkan... تمام این ایرادها اگه بخاطر پارتی بازی در انتخاب بازیگر بود حداقل میتونستند در دوبله و صدا گذاری ایرادها رو برطرف کنن.. معلومه که کار بلد نیستند....

    • Hamed

      واقعاااان خیلی عالی بود

    • حامد

      با سلام واقعاااان پایتخت پنج خیلی عالیییی بود بخصوص نقش بهتاش واقعاااان خیلی خیلی جالب بازی کرده بود انشاالله که پایتخت ۶هم حضور داشته باشند و بسازند

    • حامد

      باسلام واقعان سریال جالبی بود بخصوص اول نقش بهتاش بعد نقی بعد رحمت بعد ارسطو از همشون تشکر میکنم انشالله پایتخت ۶ بسازن

    • سمی

      اخه این چه سریالی مسخره ها ..عشق فقط فقط بانوی عمارت تازه ارا رو دست کاری نکردن بانوی عمارت با تلاش اومد بالا اول شد ولی پایتخت با حقه بازی ...

    • بهشاد

      به عنوان کسی که سریال های امریکایی و مثل لاست و مهره سوخته نگاه کردم حتی اسم کاراتر های این مجموعه یی محتوا رو هم به خودم زحمت ندادم یاد بگیرم ولی فقط میخوام این حرف بزنم کارگردان و نویسندگان این سریال تا چه اندازه به شعور بیننده خودشون توهبن کرد؟؟؟

      و بیننده با دیدن این سریال و پیگیری و باز پخشش تا چه اندازه به خودش بی احترامی میکنه؟؟؟

    • رها

      عالی رود ولی بخش داعش خیلی ترسناک بود اما هیجان انگیز

    • احسان

      با سلام.من خودم مازندرانی هستم و متاسفم که همچین سریالی را درباره ی ما ساختند.البته پایتخت در۴فصل اولش بد نبود و شاید بهترین فصل ان فصل ۳ بود.اما فصل ۵ این سریال جدا از طرح مسئله ی ازدواج در سن نوجوانی، با ورود به بحث داعش و خارج شدن از فاز اصلی نمی خواهم بگویم بد بود،ولی خوب هم نبود و ادم احساس میکرد که دارد سریال دیگری را می بیند. واقعا برای ان دوتا دختر روسی هم افسوس می خورم که چرا در همچین سریالی که حتی نقش زیادی هم در ان ندارند بازی می کنند.

    • الاله

      علاوه بر تمام اینها پایتخت یک اثر ایرانی و یک سریال ایرانی هستش ولی توسری ۵ بیشتر تبلیغ کشورترکیه هستش به جای اینکه از زیبایی های کشور خودم باشه

    • زینب

      سریال پایتخت سریال بسیار آموزنده و طنز زنرگی اجتماعی خانوادگی اخلاقی ست برای انسان بودن !!!!! تمام افراد بازیگر در نقش خود لازم و بسیار خوب ادای نقش کردند آفرین به فیلنامه و کارگردان و بازیگران و فیلمبرداران و صدابرداران و بقیه دست اندکاران کار !!!! خوب شنیدن نصف عقل است ! خوب دیدن نصف عقل است از همه زوایا فکر و دیدن عقل و خرد آدمی ست !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج