adexo3
۶۹۶۴۶۹
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شوخی با داعش در «پایتخت»

کارگردان سریال «پایتخت» گفت:‌ با لحن شیرین با بخش‌هایی به نام داعش مشکلات را مطرح می‌کنیم و در واقع با آن شوخی می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: سیروس مقدم یکی از وزنه‌های سریال سازی در تلویزیون است و با وجود شرایط هر چند نامطلوب در سازمان صدا و سیما همیشه سریال‌هایش مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. «پایتخت» یکی از شیرین‌ترین آثار مقدم است که البته امسال با حواشی مختلفی مواجه شده است.

شوخی با داعش در «پایتخت»

در ادامه گفت و گو با سیروس مقدم را می خوانید:

** از تولید سری پنجم از سریال «پایتخت» راضی هستید؟ و فکر می‌کنید موفقیت چهار سری قبل را ادامه می‌دهد؟

- ما همه تلاشمان را کردیم تا این سری حرف‌ها، قصه‌ها، فضاها‌ و اتفاق‌های جدیدتری در قصه‌مان داشته باشیم. همه پارامترها برای یک پایتخت متفاوت دور هم جمع شده است، ‌اما تا زمانیکه سریال کامل پخش نشود و دیده نشود نمی‌توانم به طور صد در صدی در این باره نظر بدهم.

** سهم داعش در این سریال چقدر است؟

- باید ببینید تا متوجه شوید. در صدی نیست که بگوییم یک درصد یا دو درصد است،‌ مهم جایگاه و اهمیت مسئله است ممکن است شما یک صحنه داشته باشید و به اندازه کل سریال اهمیت داشته باشد،‌ ممکن هم هست در سریالی صد تا سکانس ببینید، اما ارزش یک سکانس را هم نداشته باشد.

** از همکاری با سازمان هنری اوج راضی بودید؟

- بله و این همکاری بسیار عالی بود. واقعیت این بود که شرایط تولید پایتخت 5 به گونه‌ای بود که اگر ما حمایت نمی‌شدیم نمی‌توانستیم پایتخت را با این شرایط بسازیم چراکه کار سختی بود و از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به تجهیزاتی احتیاج داشتیم، اعم از تانک،‌ توپ و هلی کوپتر. از طرفی چون بحث داعش در قصه بود، ‌اوج به لحاظ فکری با برگزاری جلسه‌ها و کارشناس‌هایی که در اختیار ما گذاشت، کمک کرد تا بتوانیم تسلط خوبی روی موضوع پیدا کنیم. در کل همکاری با اوج از نظر مادی و معنوی برای ما خوب بود. «پایتخت» سریالی است که از افراطی‌ترین آدم‌های این جامعه تا ضد نظام‌ترین‌ها از سلطنت طلب‌ها گرفته و ... همه با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. هدف اوج از ورود به این اثر کمک به وفاق ملی بوده است. سازمان اوج از طریق داستان و قصه‌ای که در «پایتخت» به تصویر کشیده می‌شود، می‌تواند اهداف خود را تحقق بخشد. ایرانیان منافع مشترکی در ملیت و دین دارند، از طرفی هم «پایتخت» به روابط درست خانواده و دفاع از آن و همچنین ارزش گذاری روی مسائل دینی و ملی می‌پردازد که همگی از اهداف و ‌آرمان‌های اوج است. «پایتخت» تکلیفش مشخص است و رفتارهای کاراکترهایش مبلغی برای زندگی صحیح ایرانی اسلامی است. هدف سازمان اوج با ما همسو است و آنها هم می‌خواهد فرهنگ درستی را به جامعه ارائه کند.

** قصه پایتخت همیشه کمدی طنزی دارد که یکی از مهمترین دلیل‌هایی است که مخاطب را با خود همراه کرده است. فکر نمی‌کنید حضور داعش در «پایتخت۵» با این فضای کمیک متفاوت باشد؟

- لحن پایتخت که تغییر نمی‌کند، برای مثال در پایتخت‌های قبلی سکانس‌هایی را داشتیم که بحث خطر،‌ مرگ و ... بوده است اما ما با شیرینی آن را برگزار کردیم. در اینجا هم پایتخت با لحن و جنس خودش به سمت موضوع داعش رفته است. حتی زمانیکه که وارد بحث داعش، ترکیه و سوریه می‌شود باز از طریق همین خانواده واردش می‌شویم و برای بیان موضوعمان وارد یک فضای جدید و ملودرام جدید نمی‌شویم. با همین لحن شیرین با بخش‌هایی به نام داعش معضلات و مشکلات را مطرح می‌کنیم و در واقع با آن شوخی می‌کنیم.

** با تمام سختی‌هایی که حین تولید داشتید، «پایتخت ۶» را هم می‌سازید؟

- به سه مورد بستگی دارد. اینکه مردم همچنان پایتخت را دوست داشته و خواهان ادامه آن باشند. مدیران سازمان بر طبق نیازسنجی، بررسی کنند که آیا مردم به این سریال نیاز دارند و در آخر هم اینکه باید ببینیم تنابنده و گروه نویسنده به سوژه و قصه جدید و نابی می‌رسیند یا نه. که اگر همه این سه مورد مثبت باشد این نوید را می‌دهم که سری ششم را هم بسازیم.

** بعد از پخش «پایتخت۵» سریال دیگری دارید؟

- پیشنهادهای بسیاری هم در سینما هم در تلویزیون دارم اما هنوز به آنها به طور قطعی فکر نکردم.

سریال «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده در ایام نوروز هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که ازدواج دختران سیزده ساله رو ترویج می کنه خودش یه پا داعشه . ویژگی بیشتر شخصیتهای این سریال هم خشونت کلامی و فیزیکیه و مدام مثل سگ و گربه بهم می پرند .داعش مگه چیه؟ یه مشت افراد متعصب و زن ستیز و خشونت طلب اند که اسلحه بهشون داده شده و سازماندهی شدند .نقی و ارسطو و سازندگان این سریال کاملا مستعد داعشی بودن اند.

      پاسخ ها

      • م.س

        کاملا با نظر شما موافقم

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم

    • بدون نام

      روابط درست خانواده یعنی شوهر دادن دخترهای سیزده ساله؟ یعنی سرکوب و اسیری گرفتن زن؟!! خانواده ای که بخواد این جوری ایجاد بشه همون بهتر وجود خارجی نداشته باشه و همه مون بی خانواده و پرورشگاهی باشیم!
      # نه به خشونت علیه کودکان
      # نه به خشونت علیه زنان
      # نه به داعش

    • بدون نام

      مطمئن باشین اقاسیروس مقدم ماخواهان برقراری بودن پایتخت هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و با شکل و شمایل پایتخت یک تا چهر و به خصوص پایتخت 3 .ولی نه این شکلی.
        برخی نقشها رو اعصاب مردم هستند
        نقش بهتری به آقای خمسه بدهید

    • محمد

      بهترین سریال خیلی جذابه
      اگر بعضی ها سیاسی اش نکنن

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم که سلطانی تنابنده واقعا هرچه قدر تعریف کنیم از پایتخت مخصوصا 5 کم گفتیم من شیرین ترین لحظات زندگیم موقعیه که این سریال رو میبینم

      پاسخ ها

      • م.س

        ندیدبدید

    • مترجم

      عالیه پایتخت 5 دمه همتون گرم و خسته نباشید
      تو این وضعیت تنها دل خوشیمون چند دقیقه خندیدن با این فیلمه

    • محمدحسام

      تشکر آقای مقدم ،سریال خوبیه اکثر مردم هم سریال پایتخت و دوست دارن.

    • محمدحسام

      تشکر آقای مقدم ،سریال خوبیه اکثر مردم هم سریال پایتخت و دوست دارن.

    • بدون نام

      واقعا خسته نباشید سریال قشنگی ساختید من فقط این سریال رو نگاه میکنم ومردان اهنین رو بقیه مسخره هستند مخصوصا دیوار به دیوار سرو ته نداره وفقط جیغ وجیغ وجیغ

    • علی

      بنظرم میشه برای سری های بعدی از نظرات منتقدان هم استفاده کرد تا مثل این سری پنجم بعضی ضعف ها بوجود نیاد... امیدوارم بازهم ادامه داشته باشه با تشکر از عوامل سریال پایتخت

    • مجتبی رضایی

      نمیدونم چراوقتی که یک فیلم یاسریال نسبتاخوب هم پخش وتولیدمیشه هستند دوستانی که نکات منفی اون میبینند.اصلاوقتی توی خودفیلم مسخره میشه ازدواج دو دختر نوجوان با اون پسرا بازم هستندعده ای که راه خودشون میرند .کاری میکنیدکه همیشه مردم بشینند وفیلمهای جنگی یا سریالهای کره ای ببینند یکم فکرکنید هروقت ایناازدواج کردند یااونی شدکه شمامیگید بعدا حرفتون صحیح انرژیتون نگه دارین دوستان منتقد

    • بدون نام

      سریال خوبیه و با کمبود برنامه های طنز تلویزیون توانسته جای خودش را بین مردم باز کند. اما در سری های قبلی که راجع به حفظ محیط زیست و حیاط وحش توانست به مردم آگاهی و آموزش بدهد و این نکته قوت سریال بود اما متاسفانه در پایتخت 5 چند ضعف اساسی داشت که از سازندگان سریال بعید بود که صنعت توریسم ترکیه کشوری که با وجود سفر فراوان ایرانیها به آنجا ارزشی برای توریست ایرانی قائل نیستند را تبلیغ کنند. و بدآموزي که پسر بهبود چه در وضع موی سر و چه لباس پوشیدن و برخورد با مادر و بزرگتر و در آخر دزدی داشت .و غیره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دیگه فیلم هست قشنگی فیلم به همون کارای پسر بهبود هست واقعا عالی بازی کرد پسر بهبود

    • بدون نام

      با وجود اینکه سریال خوبیه ولی چرا اینقدر کشور ترکیه که ارزشی برای توریست ایرانی قائل نیست تبلیغ می کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان دقیقا کجای دنیا واه توریست ایرانی ارزش قائلن؟

    • بدون نام

      منکه واقعا از سریال پایتخت خوشم میاد مخصوصا پایتخت ۵که واقعا عالیه دست همه ی بازیگران دردنکنه اقای مقدم خدا قوت

    • محمد.

      بهتر بود به جای پایتخت اسم فیلم را میگذاشتند نقی رامبو میشود. ایشان بهتر است در مسابقات مردان آهنی نیز شرکت کنند..
      ماشالله یک تنه داعش و داعشیان را از بین برد و زحمت مدافعان حدم را کم کرد. البته بچه های مدافعین حرم با یک مشت داعش دست و پا چلفتی و خنگ نمیجنگند بلکه با یک سری وحشی سازمان یافته میجنگند و سختی و زحمت فراوانی میکشند که ده درصدش را هم نتوانستید نشان دهید.
      این یک سریال ضعیف بود ولی پایتخت یک تا چهار خیلی بهتر بود . امیدواریم سری بعد نقاط ضعف فیلم برطرف شود و مثل ومثال پانزده قسمت را آب نبندید . مردم میفهمند و به کوچکترین جزئیات فیلم دقت میکنند . خیلی اشتباه داشتید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج