adexo3
۶۹۶۶۸۱
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

کوچکی‌نژاد: کسری بودجه را با نرخ ارز جبران می‌کنند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه دولت تمایل دارد تا کسری بودجه خود را از طریق افزایش قیمت ارز جبران کند گفت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه دولت تمایل دارد تا کسری بودجه خود را از طریق افزایش قیمت ارز جبران کند گفت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت تمایل دارد تا کسری بودجه خود را از طریق افزایش قیمت ارز جبران کند، گفت: در اواخر سال ۹۶ هم افزایش قیمت ارز رخ داد و دولت اقدام موثری در این خصوص انجام نداد و این موضوع موجب نگرانی نمایندگان شده است.

وی گفت: اختلاف ۱۵۰۰ تومانی فروش ارز در بازار با قیمت تعیین شده در قانون بودجه میتواند کسری بودجه دولت را جبران کند اما از طرفی آسیبهای جدی نیز به تولید وارد میکند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷تاکید کرد، هرچند برخی معتقدند افزایش نرخ ارز منجر به رونق صادرات میشود اما نباید این نکته را فراموش کرد که قسمت مهمی از صادرات کشور مبتنی بر خام فروشی است. این در حالی است که وقتی تولید کننده مواد اولیه را با قیمت ۵۰۰۰ تومان وارد میکند محصول نهایی نیز با افزایش قیمت مواجه شده و این امر باعث بازگشت رکود و تورم می‌شود.

وی افزود، این روش باعث تعمیق رکود در کشور شده و ظاهرا دولت متوجه تبعات تصمیمات خود نیست. دولت باید تلاش کند تا به بازار ارز ثبات ببخشد ولی متاسفانه این عزم در بازار ارز کشور دیده نمیشود.

این نماینده مجلس گفت: به اعتقاد ما اظهارات رئیس کل بانک مرکزی آسیب جدی به اقتصاد ایران وارد کرده است، هنوز تبعات مصاحبه های ایشان در خصوص موسسات بانکی فراموش نشده و متاسفانه کسی ایشان را مورد بازخواست قرار نداد. امیدواریم این روند با سوال از روحانی اجرایی شود.

کوچکی نژاد ادامه داد، به زعم بنده تلاظم بازار ارز، هم به تولید آسیب میرساند و هم موجب بازگشت رکود و تورم میشود. گران شدن قیمت ارز منجر به افزایش قیمت مواد اولیه واردتی شده و به این ترتیب با افزایش قیمت محصول نهایی عرضه با قیمت بالاتری انجام شده و مصرف کننده در سطح پایین تری از قدرت خرید قرار دارد تمایلی به خرید محصول نداشته و به این ترتیب بار دیگر با بحران تقاضا رو به رو خواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه کسی ایشان را مورد بازخواست قرار نداد. امیدواریم این روند با سوال از روحانی اجرایی شود.

      کسی سیف را به خاطر صحبتهای غیرکارشناسی و گرانی ارز برای تامین بودجه برای دولت مواخذه نکرده و نخواهد کرد.همه دستشون در دست همه

    • بدون نام

      تکلیف گرانی اجناس و کالاها و خدمات ناشی از گرانی ارز چی میشه؟
      دولت چشمانش را بسته و یکسری مزخرفات تحویل مردم میده. تورم ناشی از گرانی ارز که روی کلیه کالاها اعمال میشه را مردم چگونه تحمل کنند. بعدش میان میگن تورم تک رقمی. بیچاره احمدی نژاد رو مسخره میکردند . حالا فهمیدیم که مسخره کیه

    • بدون نام

      رئیس کل بانک مرکزی آسیب جدی به اقتصاد ایران وارد کرده است،

    • بدون نام

      بعد از چهل سال گرانى مداوم و مستدام ارز جاى بسيار خوشوقتى است كه بالاخره حداقل يك نابغه و هوشمند فهميد.

    • بدون نام

      از اول هم معلوم بود گرانی طلا و ارز کار خود بانک مرکزیه و هدفش جمع آوری پولهای مردمه.

    • بدون نام

      دو نفر که یکیشون کور بود مقداری آلوچه دزدیدند،هنگام خوردن کور گفت تو چرا مشت مشت میخوری؟پرسید تو که چشم نداری از کجا میدونی که من مشت مشت میخورم؟کور گفت از آنجا که من پنج تاپنج تا میخورم و تو هیچ اعتراضی نمیکنی!

    • بدون نام

      قيمت ارز فقط دست دولته و بس وبس و بس!!!!!!!!

    • بدون نام

      کاملا درست میگه ،/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج