۶۹۷۵۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نقص نرم‌افزاری ۱۵ هزار پرواز اروپا را زمین‌گیر کرد

دیروز نزدیک به نیمی از کل پروازهای انجام شده در خاک کشورهای اروپایی به علت نقص فنی در سیستم کنترل ترافیک هوایی یوروکنترل زمین گیر شدند و این امر هزاران مسافر را سرگردان کرد.

خبرگزاری مهر: دیروز نزدیک به نیمی از کل پروازهای انجام شده در خاک کشورهای اروپایی به علت نقص فنی در سیستم کنترل ترافیک هوایی یوروکنترل زمین گیر شدند و این امر هزاران مسافر را سرگردان کرد.

به گزارش ورج، یوروکنترل در خاک تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مدیریت ترافیک هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی نقص نرم افزاری باعث شد تا این امر ناممکن شود.

از این سیستم برای مدیریت پرواز شرکت های هواپیمایی اروپایی به شمال آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه هم استفاده می شود. مقر اصلی یوروکنترل در بروکسل پایتخت بلژیک است و ۴۱ کشور اروپایی از آن برای مدیریت روزانه ۳۰ هزار پرواز استفاده می کنند.

به دنبال وقوع این نقص نرم افزاری ابتدا ۱۰ درصد از پروازها زمین گیر شدند، اما در ادامه دامنه آن گسترش یافت و نزدیک به ۵۰ درصد از کل پروازهای شرکت های هواپیمایی اروپایی کشیده شد. با تداوم این مشکل اکثر فرودگاه های کشورهای اروپایی تنها قادر به مدیریت تنها ۱۰ درصد از پروازهای خود بودند و این امر اختلال بی سابقه ای را به وجود آورد.

مشکل یادشده سرانجام در بعداز ظهر دیروز برطرف شد. اما علت وقوع این اختلال و دخالت یا عدم دخالت هکرها در این موضوع مشخص نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج