۶۹۷۹۸۱
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

صدا و سیما: نسیم نجفی، شاخی بود که شکست

روزنامه جام جم نوشت: حداقل چهار گلوله شلیک شد، همه وحشتزده و دستپاچه از ساختمان مرکزی یوتیوب در سن برونو بیرون آمدند،‌ از کنار جسدی خون‌آلود گذشتند و کمک کردند تا سه مجروح تیراندازی از محل حادثه بیرون بروند. طولی نکشید که نام ضارب، همان جسد خون‌آلود مشخص شد؛ نسیم نجفی‌اقدم، یک زن آمریکایی با اصالت ایرانی، ‌۳۸ ساله، فردی که برای خیلی‌ها غریبه و برای بعضی‌ها آشناست.

روزنامه جام جم نوشت: حداقل چهار گلوله شلیک شد، همه وحشتزده و دستپاچه از ساختمان مرکزی یوتیوب در سن برونو بیرون آمدند،‌ از کنار جسدی خون‌آلود گذشتند و کمک کردند تا سه مجروح تیراندازی از محل حادثه بیرون بروند. طولی نکشید که نام ضارب، همان جسد خون‌آلود مشخص شد؛ نسیم نجفی‌اقدم، یک زن آمریکایی با اصالت ایرانی، ‌۳۸ ساله، فردی که برای خیلی‌ها غریبه و برای بعضی‌ها آشناست.

صدا و سیما: نسیم نجفی، شاخی بود که شکست

او یکی از سلبریتی‌های ساختگی فضای مجازی است،‌ یکی از «شاخ»های دنیای مجازی، از آن تشنه‌های جمع کردن لایک و به دست آوردن فالوور، یک خوره جلب توجه. نسیم دست به هرکاری می‌زد تا دیده شود، برای اثبات زیبا بودنش هر راهی را امتحان می‌کرد، در ضمن گیاهخوار بود و ورزشکار و در وبسایتش به هواداران، برنامه غذایی پیشنهاد می‌داد. او عشق لایک بود، حتی در یکی از آخرین ویدئوهایش با لکنت زبانی مشهود، به یوتیوب حمله کرد. او گفت که کارکنان کوته‌فکر این شرکت، کانال‌های او را فیلترکرده‌اند تا بیننده نداشته باشد؛‌ ظاهرا دلش می‌سوخت که اکانتش فیلتر و ارتباطش با هزاران فالوورش قطع شده است.

اما او با تیری که به خود شلیک کرد و زخم‌هایی که به چند نفر از کارکنان یوتیوب زد هم به سبک خودش انتقام گرفت و هم این غائله را تمام کرد. این ستاره پوشالی ولی حالا بعد از مرگش محور توجه شده، توجهی که ستاره‌هایی مثل او، توی قاب اینستاگرام،‌ مثل یک بیمار گرفتار استسقا برایش له‌له می‌زنند.

شاخ‌های رنگارنگ و شاخ‌های ترکیبی

پشت این ستاره‌های حلبی هیچ چیز نیست. ستاره که نه، سلبریتی که اصلا، شاید مشتی حباب باشند که آسان باد می‌شوند و رشد می‌کنند و به همان آسانی می‌ترکند. شاخ‌های رنگارنگ فضای مجازی اما از حق که نگذریم دنبال کننده دارند، هزارها و حتی میلیون‌ها،‌ فالوورهایی که لزوما قربان صدقه این ستاره‌های ساختگی نمی‌روند که حتی اگر فحش هم بدهند این ستاره‌ها به جان می‌خرند؛‌ فحش خوردن یعنی دیده شدن و همین برای شاخ‌ها کافی است.

«کسَگم» را پلیس خیلی زود دستگیر کرد،‌ او با این واژه کردی مثلا دل از فالوورهایش می‌برد ولی جوانی که در اینستا عکس‌های ناجور می‌گذارد و مدعی است که عاشق همه عشق‌هایش است هنوز پست می‌گذارد و لایک می‌گیرد. «دنیا» اما برای این‌که مشهور شود فیلمی از خود گرفت که درآن داشت خود را با تکه پارچه‌ای خفه می‌کرد؛ ‌این فیلم شد سکوی پرتاب او برای شهرت که حتی پایش را به یکی از تلویزیون‌های خارجی نیز کشاند. «مملی لمینت» اما از آن شاخ‌های اعجاب‌انگیز است که یک هنر دارد و آن هم خندیدن با دندان‌های لمینیت شده‌ای است که به غایت سفید است و زننده. او ماهانه بابت این لبخند‌ها هزاران لایک می‌گیرد و دلش خوش است به این قلب‌های کوچک قرمز.

اما امان از سامان، پسری با پوستی برنزه‌شده، موهای لخت و آبشاری روی پیشانی، دماغ جراحی شده سربالا، لب‌های پرتز شده و بازوهای ستبر که کلی قرص و آمپول بالایش رفته است. او کافه‌دار است و یکی از فعالان مدلینگ لباس،‌ یکی از شاخ‌های پرطرفدار فضای مجازی. عجیب‌تر از او دختری به شکل اسکلت، ‌لاغر به حد مرگ و با آرایش وحشتناک صورت است که معلوم نیست در ژانر وحشت دنبال چیست. هنر علیرضا،‌ مردی میانسال با موهای ریخته و به نظر دارای معلولیت ذهنی، فقط فحش دادن است. گفته می‌شود علیرضا پول می‌گیرد و به هرکسی که بخواهیم از درجه ضعیف تا شدید فحش می‌دهد.

بجز اینها شاخ‌های ترکیبی هم هستند که در فضای مجازی عده‌ای را پی خود می‌کشند. اسم خودش را گذاشته بهادر وحشی و احمق. او در کلیپی کوتاه دوغ و تخم‌مرغ و گوجه و هشت‌پا و خرچنگ و سس گوجه و یک نخ سیگار را در مخلوط‌کن می‌ریزد و معجون صورتی‌رنگش را از لیوانی بلوری سر می‌کشد. آن یکی هم اسمش را گذاشته عمو مسعود و با شلوارک جلوی دوربین ظاهر می‌شود، چند خوراکی بی‌ربط را با هم مخلوط می‌کند و بعد محتویات کاسه را می‌رود بالا؛ تخم‌مرغ خام و لخته‌شده‌ای که سر می‌کشد تهوع‌آور است.

اینها شده‌اند ستاره‌های این روزهای فضای مجازی ایران، کسانی که هیچ آدم عاقلی توی فضای واقعی دنبالشان راه نمی‌افتد و در این فقر توجه، اینها پناه آورده‌اند به چاردیواری‌های ولنگاری که می‌شود در آنها آزادانه دست به هر کاری زد، جایی که می‌شود حتی هر کسی خودش را ترور شخصیت کند و به پایین‌ترین درجات انسانی تنزل دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این زن دیوانه ای بیش نبود همان بهتر که به درک واصل شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا چرا این مملکت این همه دیوانه داره؟! یا شاید استعدادهاشون روی هم تلنبار شده بود تا بالاخره فضای مجازی بهشون امکان بروز داد!

    • m....x

      ما گیر کردیم تو دنیایی که همش بر پایه دروغ،به قول یه بزرگی جمال باز شدیم ما

    • بدون نام

      حالا شد آمریکایی با اصالت ایرانی؟؟
      چطور مریم میرزاخانی رو این جور خطاب نمیکنید ؟؟
      اون ایرانی _ آمریکاییه ولی این یکی که این گند و زده شده آمریکایی با اصالت ایرانی؟؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این شخص کاملا بر اساس فرهنگ آمریکایی رفتار کرده .کسی که بر اساس فرهنگ آمریکایی رفتار می کنه آمریکاییه .ولی مریم میرزاخانی تا جایی که من می دونم به فرهنگ و دین مملکتش پایبند بود .

    • مهدی مهرنجانی

      والله این مشکل روانی داشته وباید برفت دیوانه خانه بعضی مردم هم فکر میکنند این زن سالم هست درصورتی که او روانی بوده وکردارش ورفتارش فاقد ارزش میباشد

    • بدون نام

      از هر نظر کمبود دارن
      میخوان بگن ما هم هستیم
      ما هم جزعی از آدما ئیم
      درحالی که تهوع آورند

    • ahdi

      جامعه رو به تباهیه
      جوونا به هر قیمتی دوس دارن دیده بشن
      ولی نه با هنر یا لیاقتاشون
      با جفنگیات و مسخره بازی
      احساس میکنم یه جور زوال عقلی داره تو جامعه به وجود میاد که خیلی پنهان داره فراگیر میشه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته این دختر تو آمریکا بزرگ و تربیت شده
        و حرفاتون هم در مورد جامعه آمریکا صادقه

      • بدون نام

        به نظرتون الان لنگه ی این خانم تو ایران کم داریم؟؟؟
        یه سر به اینستا بزنید میبینیدشون
        و اینکه این خانم خودش مدعی که تو ایران بزرگ شده و متولد ارومیه اس
        پس ربطی به جامعه ی آمریکا نداره

      • بدون نام

        چرت و پرت

      • بدون نام

        تبعات پمپاژ فرهنگ غربیه .یه مدت زیادی جلوش رو گرفتند بعد از طریق ماهواهر و اینترنت شُره زد توی جامعه و ملت رو مشنگ کرد! هر کس بیشتر با فرهنگ غربی آغشته بشه بیشتر هم رد میده:)

    • بدون نام

      صدا و سیما غده بدخیم رسانه میلی و محلی برای عقده گشائی جناحی و مایه ننگ ایرانیان

    • ناشناس

      عه چرا بهشون افتراه میزنین بیچاره هارو
      اولا تو زندگی خصوصی اینا نباید دخالت کرد.
      ثانیا براشون خیلی احترام قایلم و برای کارشون هم احترام قایلم،بدون اینکه به فکر درست یا غلط بودنش باشم.
      نمونه ای از جاهلیت (خریت) مدرن

    • بدون نام

      اقای که میگی توهین نکن
      روشن فکر نما
      باید بعضی جاها توهین بشه تا مردم بفهمند

    • بدون نام

      چه دل پری از مرده دارین خدا به راه راست هدایتتون کنه و دلتون را پاک کند ما که نمی شناختیم چون غیر از شما همه جا فیلتره و اشنایی از طریق شما نصیب ما شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ننگ‌ما‌_ننگ‌ما‌_صداوسیمای‌ما!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج