۶۹۸۴۳۳
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

امام‌جمعه اصفهان: نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:ما نمی خواهیم بمب اتمی بسازیم و بر روی حرف خود هستیم.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:ما نمی خواهیم بمب اتمی بسازیم و بر روی حرف خود هستیم.

سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نام گذاری بیستم فروردین به نام روز فناوری هسته ای در سال ۸۵ از سوی شورای انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: مهندسین و مسئولان انرژی هسته‌ای توانستند زنجیره تولید اورانیوم و غنی سازی آن را به طور کامل در ایران تشکیل دهند در این راستا این روز به منظور پاسداشت از زحمات آنها به این نام، نهاده شد.

وی ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: امام موسی بن جعفر (ع) می‌فرمایند یکی از بزرگ ترین گناهان کبیره دروغ گفتن است که انسان عاقل در سخن و عملش برای رسیدن به خواسته اش نباید دروغ بگوید.

طباطبایی نژاد در خطبه نخست با بیان اینکه یکی از مواردی که انسان را منحرف می کند مال و فرزند است، گفت: خداوند می فرماید همانا مال و فرزند برای شما فتنه اند. البته منظور از فتنه این است که این دو از مواردی اند که خداوند به وسیله آن انسان را مورد آزمایش قرار می دهد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مال و فرزند از زینت‌ها و نعمت‌های خوب خدا هستند و منظور از فتنه این است که خداوند از مال و فرزند سوال می‌کند. چگونه مال را صرف کردی و فرزندانت را چگونه هدایت فرمودی؟

طباطبایی نژاد افزود: تربیت فرزند صالح باعث می شود والدین بعد از مرگشان پرونده اعمالشان بسته نشود و هم چنان پرونده آنها باز نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می فرمایند هر فرزند سه حق عمده بر پدر خود دارند، ادامه داد: نخستین حق این است که مادر خوبی برای او انتخاب کند که این امر حتی قبل از ازدواج باید در نظر گرفته شود زیرا مادر در فرزند اثر بسیار فراوانی دارد. دومین حق این است که اسم خوبی برای او انتخاب کنند زیرا در قیامت به همان اسم او را صدا می‌کنند و سومین حق این است که در ادب و تربیت فرزند کوشا باشند و او را مودب به آداب الهی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اسلام در خصوص نحوه تربیت فرزند روایات وآیات مختلفی در قرآن دارد و واجب کرده است که پدر بر آن کسی که تحت نظر خود دارد (فرزند) ادب یاد داده و واجبات الهی را به او بیاموزد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه پدران نباید نسبت به فرزندان خود بی توجه باشند، گفت: حتی مواقعی وجود دارد که فرزند می خواهد آداب الهی را یاد بگیرد اما پدر او را منع می ‌کند. پدری که نسبت به تربیت فرزندان خود بی تفاوت باشد مورد پذیرش اسلام و پیامبران نیست.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان و فرا گرفتن اداب الهی و هم چنین گرامی داشتن و احترام گذاشتن به آنها توسط والدین، خاطرنشان کرد: در مساجد باید روحانیون و پیش نمازها بیشتر به این موضوع بپردازند و بیشتر مردم را به این مورد راهنمایی کنند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مردم اهل زمین می توانند به خوبی زندگی کنند به شرطی که همدیگر را دوست بدارند و هر آنچه برای خود نمی خواهند برای دیگران نیز نخواهند، به امانت همدیگر خیانت نکنند و به حق عمل کنند در این صورت تحت رحمت خداوند قرار می گیرند.

طباطبایی نژاد در خطبه دوم با بیان اینکه سال جاری سال عزت و سر بلندی مسلمین باشد، گفت: خداوند باران رحمت الهی را برمملکت نازل کند.

وی ادامه داد: هجدهم فروردین ماه، روز سلامت است و طبق گفته امام موسی بن جعفر (ع) از موارد مهم در تامین سلامتی پرهیز کردن است. سر رشته همه دواها پرهیز کردن است. هم چنین طبق گفته امام علی(ع) ترک گناه منجر به تامین سلامت روح می شود.

امام جمعه اصفهان به قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در ۱۸ فروردین ۵۹ اشاره کرد و افزود: جیمی کارتر وزیر خارجه آمریکا قطع رابطه سیاسی با ایران را اعلام کرد و امام (ره) فرمودند "خبر قطع رابطه ایران با آمریکا را دریافت کردم و اگر کارتر در همه عمر خود یک کار نیک کرده است که به خیر و صلاح مردم و به نفع مظلومین باشد همین قطع رابطه است."

طباطبایی نژادتصریح کرد: امام در رابطه با تحریم ها نیز گفتند این امر باعث پیشرفت می شود و یکی از راه‌های پیشرفت هر جامعه ای این است که خود باور کنیم می توانیم کارهای خود را انجام دهیم. ایشان هم چنین گفتند این قطعه رابطه را به فال نیک می گیریم زیرا به معنای قطع امید آمریکا از ایران است.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی قطعه رابطه نکردند و نفت و دلار می فروشند تا اسلحه تهیه کنند، افزود: این در حالی است که طی این مدت ما پیشرفت کردیم و توانستیم بر روی پای خود بیاستیم.

امام جمعه اصفهان به بیانات مقام رهبری اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرموند جمهوری اسلامی استقلال خود را حفظ کرده و آزادی واقعی دارد، زیرا آزادی در فکر کردن و حرف زدن داریم.

طباطبایی نژاد گفت: طبق فرموده مقام رهبری آزادی کامل در کشور وجود دارد و البته که هر آزادی محدود به قوانین است و آزادی به معنای خلاف عرف و صلاح انسان‌ها نیست و آزادی باید در محدوده قانون و شرعیت باشد که به طور کامل در کشور وجود دارد و کشور استقلال اقتصادی خود را حفظ کرده است.

وی به شعار امسال از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار حمایت از کالای ایرانی از مسئولان، مردم و تولید کنندگان می خواهند که از کالای ایرانی حمایت کنند و مسئولان از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند، مردم کالای غیر ایرانی نخرند و تولید کنندگان تولیدات داخلی خوبی داشته باشند.

وی به تاسیس بنیاد مسکن توسط دستور امام خمینی(ره) در سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن با هدف کمک به قشر مستضعف و بیچارگان بنا شد و مردم و خیرین باید در جهت رفع مشکلات این قشر کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باران

      حاج‌اقا‌انها‌میدانند خودشان‌زدند‌به‌کوچه علی‌چپ.....

    • بدون نام

      این اشتباهه . ایران فقط به بمب اتم نیاز داره. صرفا برای بازدارندگی

    • بدون نام

      وقتی به طور کتبا از برجام خارج شدن حقمونه که بمب اتم بسازیم وگرنه مثل مورچه لهمون میکنن

    • بدون نام

      جناب امام جمعه محترم فرمایشات جنابعالی متین ولی آیا این درسته که دشمنان ماهمگی مجهزبه بمب اتمی شده اند وحتی عربستان نیز به فکررفتن به سمت هسته ای شدن می باشد اگرقرارشدآمریکابرجام را لغوکند تکلیف چیست ماباید بایستیم تاآنهاباسلاحهای اتمی ماراتهدید کنند ملت جواب می خواهد ماطبق فرمایشات رهبری بمب اتم نمی سازیم ولی نباید مظلوم هم واقع شویم من میترسم که تاچندوقت دیگه افغانستان هم به این سمت وسو کشیده شود

    • بدون نام

      شمابه فکرکشاورزان باشیدتادرنمازجمعه پشت بهتون نکنن وبگن پشت به دشمن روبه میهن؛؛ادمین عزیزچرااسم مقامات واینهاکه باشه چیزی ازنطرهاروپخش نمیکنی؛درهردودنیاجواب گوهستی ازخدابترس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج